  • 11. Data: 2010-05-08 21:33:10
    Temat: Re: Smarowanie piasty?
    Od: Arni <n...@s...org>

    Arni pisze:

    sorry, link sie nie wkleił

    > tu masz opis uszczelnien w opisie aukcji
    http://allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_620
    2_zz_15x35x11_mm_fv.html

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 12. Data: 2010-05-08 21:59:55
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"Arni"
    sorry, link sie nie wkleił
    > http://allegro.pl/item1025337004_lozysko_kulkowe_620
    2_zz_15x35x11_mm_fv.html

    No zanim juz poradzisz montaz tych lozysk miedzynarodowej jakosci do
    cudzego/swojego kola w motocyklu jednak przeczytaj dokladnie opis co ma sie
    krecic a co nie i porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co stoi w
    miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska nazywa sie
    alternatorowymi/silnikowymi.

    HINT:
    Łożyska z blaszkami ochronnymi są przeznaczone przede wszystkim do
    łożyskowań z obracającym się pierścieniem wewnętrznym. Przy obracaniu się
    pierścienia zewnętrznego istnieje niebezpieczeństwo wycieku smaru z łożyska
    przy większych pierścieniach obrotowych.

    No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym
    przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 13. Data: 2010-05-08 22:15:18
    Od: Arni <n...@s...org>

    Tytus pisze:
> [...]
    > sie krecic a co nie i porownaj co sie kreci w kole motocyklowym a co
    > stoi w miejscu. I moze wtedy zrozumiesz dlaczego tego typu lozyska

    ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac. trzeba sprawdzic jakie łozyska
    ma załozone i wymienic na takie same. Jesli ma odkryte to niech załozy
    odkryte. Jesli kryte to takie jak ma. W dodatku jesli ma dodatkowe
    uszczelnienia to załozenie łozyska krytego raczej tych uszczelnien nie
    naruszy, prawda?
    Nie demonizujmy prostej wymiany łozysk i nie twierdzmy, ze wymiana smaru
    jest lepsza od wymany łozyska (nie wnikajac w robocizne)

  • 14. Data: 2010-05-09 05:31:39
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Arni"
    ale ja nie sugeruje ze ma cos kombinowac.

    Arni zasugerowales zeby nie demonizowac japonskich technologii - to tak w
    skrocie.
    I poleciles koledze lozysko za 1,2 pln ktorego ja w zyciu bym nie zamontowal
    nawet do pralki wirnikowej w ktorej moj dziadek pedzil.
    Abstrahujac od calej smiesznosci sytuacji kiedy po raz kolejny ktos bierze
    sie za naprawe i to wcale nie prosta i banalna (jak nie wierzysz to zapytaj
    Tomka Korola - albo przypomnij sobie sprawe z Torunskich Fortow) nie majac
    podstaw wiedzy i umiejetnosci technicznych. A piaste (lub tuleje) w
    motocyklu spieprzyc mozna latwo, przyjemnie i koncertowo. I ma to cholerny
    wplyw na bezpieczenstwo jezdzca.
    Wracajac do tematu lozysk - kilka dni temu wymontowalem z zoltej - i uwierz
    mi ze nie znalazalem w zadnym z duzych sklepow lozyska o takim pasowaniu.
    Wszystkie nowe juz na starcie byly luzniejsze niz moje stare - sprzedawcy
    rowniez odradzali mi je jako lozyska "wirnikowe".
    Dopiero w malym sklepiku udalo sie trafic identyczne japonskie i kosztowalo
    28 pln/szt.
    Tyle.

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 15. Data: 2010-05-09 07:00:30
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No chyba ze w moto kreci sie oska a piasta stoi w miejscu...w innym
    > przypadku w promocji moze nastapic samrowanie tarcz hamulcowych :)))

    No a teraz sie zastanowmy co to znaczy dla alternatorow "wieksze
    predkosci obrotowe" i jak sie to ma do predkosci obrotowej kola
    motocyklowego ?

    Pytam bo nie mam pojecia ?

    Pozdrawiam Nemo

  • 16. Data: 2010-05-09 08:57:25
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości
    > Siemka
    > *** "Jasio"
    > A czemu przy okazji nie kupisz łożysk podwójnie krytych po 6-10zł za
    >
    > Jasiu skarbnico wiedzy Ty moja - podaj mnie gdzie mozna zanabyc
    > lozysko dwustronnie kryte w specyfikacji nadajacej sie do
    > zastosowania w kole R1 (czy jakiegokolwiek innego japonskiego
    > motocykla) za 10 pln???

    Może ja wstawiam poniżej specyfikacji, ale pamięć mnie nie myliła:

    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/0dc4964a0367170c?hl=pl

    Oto cała moja wiedzia i doświadczenie kiborłorjora.

    A to bym kupił.
    http://www.allegro.pl/search.php?string=6302+2RS&sou
    rceid=Mozilla-search

    Chociaż Ty pewnie jako wojownik nie kupujesz na allegro. OIDP.
    W sklepie kontakt.sa OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.
    To wystarczy?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 17. Data: 2010-05-09 10:31:01
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Jasio"

    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/0dc4964a0367170c?hl=plA to przepraszam - jak na preclu napisali ze
    mozna takie z 2,9 montowac tozapewne tak jest...Szacun za umiejetnosc poslugiwania
    sie wyszukiwarka, ale wyszukiwarka niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie
    bedzie na nich jezdzic.***Może ja wstawiam poniżej specyfikacji, ale pamięć mnie nie
    myliła:Nie bardzo wiem o co chodzi, czy nie za duzo emocji???*** W sklepie kontakt.sa
    OIDP kupiłem wtedy takie z luzem c3.Znaczy co??? Juz na starcie chciales miec
    ponadnormatywny luz na kole???Przeczytaj watek - potem napisz. Zwlaszcz to co
    napisalem Arniemu - oraz toco napisal sprzedawca, zapewne nauczony doswiadczeniem z
    reklamacjami iswiadomoscia jaki fajans sprzedaje.Choc oczywiscie nikt Ci nie zabroni
    montowac w swoim moto nawetdrewnianych - ale nie polecaj tego innym zwlaszcza do
    sportowych motocykli.-- Tytusżółta motorynka

  • 18. Data: 2010-05-09 11:11:46
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > A to przepraszam - jak na preclu napisali ze mozna takie z 2,9 montowac
    > tozapewne tak jest...

    A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?

    > Szacun za umiejetnosc poslugiwania sie wyszukiwarka, ale wyszukiwarka
    > niemontuje lozysk w piascie. No i raczej nie bedzie na nich jezdzic.

    No ok - wiadomo, wymiana moze byc skomplikowana i mozna cos zepsuc, ale o co
    chodzi z ta jazda? Wez lozysko do lapki, sprawdz oznaczenia i idz do
    hurtowni, albo wyspecjalizowanego sklepu z lozyskami (czesto taki sklep
    prowadzi rowniez sprzedaz uszczelniaczy) i kup lozysko o tych samych
    oznaczeniach. Gwarantuje niska (albo chociaz nizsza niz w serwisie) cene.

    > Znaczy co??? Juz na starcie chciales miec ponadnormatywny luz na kole???

    No wlasnie tutaj tez sie zastanawiam co Jasio tutaj napisal - o ile pamietam
    to c3 to szly np. do MZ'ty na wal, a musialy miec luz, zeby mieszanka (ze
    srodkiem smarnym) wszedzie docierala... ale do kola c3? Cos tu nie gra.

    > Choc oczywiscie nikt Ci nie zabroni montowac w swoim moto
    > nawetdrewnianych - ale nie polecaj tego innym zwlaszcza do sportowych
    > motocykli

    Ale co ja mam poradzic, jesli nawet fiszki do mojego moto (moze nie
    sportowe, ale fazer tez troche poleciec moze) podaja do przedniego kola
    lozyska: 6203, a do tylu 6204 2rs. To jest pelne oznaczenie lozyska i przod
    od firmy SKF kosztuje 9zl, a tyl 9,90zl. FAG'a w tej chwili nie maja, ale
    ceny beda podobne.

    Naprawde musze isc do serwisu yamahy i zaplacic te 4, 5x wiecej, zeby miec
    dobre lozysko?

    Szybkie przeliczenie predkosci obrotowej dla kola o srednicy 17'' (z
    pominieciem wysokosci opony - bo mi sie nie chcialo).
    Predkosc 100km/h=~4500obr/min
    Predkosc 200km/h=~9000obr/min
    Predkosc 300km/h=~13300obr/min

    Dopuszczalne (max) obtory lozyska 6203 (wg. katalogu FAG) wynosza
    22000obr/min
    Dopuszczalne obtory w smarze stalym wybosza 18100obr/min
    Wg. jakiejs starej normy (mam tylko fragment skserowany, wiec nie powiem
    jaka) to kolejno 21 i 17 tys. obr/min

    Jesli chodzi o lozysko 6204 2rs to mam tylko FAG'a i wynosi kolejno 18 i
    16,3 tys. obr/min.

    To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
    bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2010-05-09 12:07:21
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Nie widzę oryginalnego posta Tytusa.
    Więc odpowiem tutaj.

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:4be69872$0$17094$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    A jak na preclu napiszą, że kaski Marushin to zajebioza to mam kupić
    czy nie?
    Bo ci sami potem piszą, że gówno.

    > A co? Trzeba zaplacic 45 za to samo lozysko?

    Jakoś zamontowałem i póki co jakoś kilkanaście tysięcy kilometrów
    zrobiłem na nich, więc jeżdżą.
    Wiem, sądzisz, że jestem kompletnym teoretykiem.
    Masz prawo.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 20. Data: 2010-05-09 12:59:54
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Ivam"
    To teraz mi wyjasnij czemu nie powinienem (z obawy o wlasne zdrowie i
    > bezpieczenstwo) kupic lozyska za mniej niz 10zl/szt.

    Z tego samego powodu z ktorego montujesz klocki n.p. EBC, Nissin a nie
    jakies noname z allegro pomimo ze te za 30 pln sa identyczne z wygladu jak
    te za 100 pln .
    I z tego co juz wczesniej pisalem - tanie to sa zwykle te lozyska gdzie
    srodek sie kreci.

    --
    Tytus
    żółta motorynka