  • 11. Data: 2018-07-28 22:59:29
    Temat: Re: Słuchawki mierzące profil słuchu
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-07-28 o 19:45, Pszemol pisze:

    > uzasadnij dlaczego musiałaby to robić ta sama membrana.

    Jeśli to są specjalne słuchawki, to nie musi. Nie zerknąłem do linku.
    Myślałem, że chodzi o jakieś urządzenie do których podłącza się zwykłe
    słuchawki.

    L.

  • 12. Data: 2018-07-28 23:12:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...pl> napisał w wiadomości

    > No nie do końca. ZTCP bada się reakcję mięśnia, który w odległej
    > przeszłości ewolucyjnej służył do ruszania uchem. Jeśli w słuchawki
    > wbudować detektor tego ruchu, to taki pomiar jak najbardziej byłby

    Ja nie mówię, że się nie da, tylko to, że nie bardzo widzę tego w ten
    sposób. Ciało, jego najdrobniejsze elementy są w stałym ruchu, do tego
    otoczenie szumi, więc musiałby być jakiś procesor, co z szumy właściwy
    sygnał wyłowi. I raczej nie będzie to tania sprawa.

    > możliwy. Ale jakoś nie wyobrażam sobie takiego detektora, który pasowałby
    > do każdego osobnika.

    Ja w ogóle nie bardzo sobie wyobrażam, chyba, że badanego uśpić, ale po to,
    aby ruchami swojego ciała nie zakłócał badania. Wiem, że w niektórych
    przypadkach małe dzieci się po to przysypia.
    A jeśli rzeczywiście bada się tę odpowiedź, to raczej nie jest to nowość.
    Wykonanie mechaniczne takich słuchawek i sprzętu w ogóle, to może nawet nie
    będzie zbyt droga sprawa, ale opracowanie, oraz nie wiem, jak sam program,
    to już mi na dwa złote nie wygląda.
    Więc nadal wydaje mi się to ściemą, acz jeśli, jak "Niewierny" Tomasz
    Apostoł, zobaczę "twarde" dowody, to przyznam rację ("Pan mój i Bóg mój"),
    jako po prostu megasceptyk.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 13. Data: 2018-07-28 23:13:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam, że obecnie takie badania robi się (przynajmniej w mojej
    > części Polski) noworodkom rutynowo.

    I to od wielu lat.

    > Natomiast całkowicie odrębnym pytaniem jest, czy da się to zrealizować
    > za pomocą zwykłych słuchawek.

    Przypuszczam, że watpię.

  • 14. Data: 2018-07-28 23:16:09
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=c9BmtEFNuCo
    >
    > Ale tam może być słuchawka wydająca dźwięk i mikrofon zbierający echo. A

    Jeśli to miało by byc ECHO, to wątpię, aby jednoznacznie określało to
    sprawność układu nerwowego, zawiadującego tym obszarem.

    > w normalnej słuchawce musiałaby to robić ta sama membrana i robi się to
    > bardziej skomplikowane.

    No, zdecydowanie. Coś jak dwustronny wzmacniacz/-ak na jednotorowej linii
    telefonicznej, mający wzmocnienie wyższe od tłumienia, ale zrobiony tak, aby
    się sygnał nie zaprzęgał. To brzmi prawie jak oksymoron...

  • 15. Data: 2018-07-28 23:44:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Sony MDR-1000X niby też to robią.
    >
    > https://www.spidersweb.pl/2017/06/sony-mdr-1000x-opi
    nie.html

    > "Po przytrzymaniu przycisku NC na puszce, słuchawki wydają z siebie serię
    > dźwięków, a sensor dokonuje pomiarów ich odbicia wewnątrz ucha. W efekcie
    > Sony MDR-1000X dostosowują redukcję szumów do indywidualnej budowy ciała,
    > a także dostosowują się do otoczenia."

    Hmm... "Zmiażdżyło mnie basem"... trochę realne.
    Wspierają kodek... To jak nawinę cewki 0.015 um dalej, to już nie wesprą?
    Technologię podnoszącą jakość skompresowanych plików... Raczej chyba
    brzmienie? Ale ciekawi mnie, jak chcą dodać coś, co z sygnału zniknęło, bez
    psucia jego treści. Ciekawe, jak chcą odróżniać, czy dany artefakt należy,
    czy nie należy, do treści przekazu...
    MDR-1000X są w stanie odtworzyć dźwięk w jakości (...) audiofilskiej. Ja
    wiem, że może mam różne zboczenia, ale audiofilii jeszcze u mnie nie
    zdiagnozowano.
    Sony wie co robi... m.in. nabija się z przywódcy KRLD...
    I jeszcze kilka takich tam, co to nawet by fajne i przydatne było... Ale,
    czuję jednak swąd audio-voodoo...
    I chcą foto w komórkach robić 48 Mpix, wiemy, jakie malutkie szkiełka są w
    komórkach, co niezmiernie mnie ciekawi, jak się chcą przecisnąć przez wąski
    przesmyk zahaczający o długość fali świetlnej... Ale tu nie rozwinę, bo nie
    gadamy o optyce.
    Tymczasem idę kabel od ładowarki do fona położyć na kamiennej posadzce,
    kierując go równolegle do osi pola magnetycznego Ziemi, aby po naładowaniu
    ekran miał żywsze kolory, a dźwięki filmików z gruchającymi gołębiami były
    przestrzenniejsze, z lepiej wyważoną medianą, dźwięcznym dołem i mile
    przenikliwą górą (ciekawe, jak w tym wyjdzie pierdnięcie pieska Babci
    Stefanii), a sam licznik od prądu, naliczyłby mi o 6.77% mniejszy rachunek
    za ładowanie.
    A na poważnie, to jak upał zelżeje, posłucham sobie MUZYKI, a p. Łukasz, jak
    chce, niech słucha sobie DŹWIĘKÓW, jego wolna wola i mnie nic do tego.
    4Hz-40 kHz.... Nie lepiej jednak skupić się na 20 Hz-20 kHz?
    Miałbym jeszcze parę wyrazów sceptyczności, ale gorąc jest i nie chce mi się
    (idzie front burzowe ze wschodu... (see map) O ja... z zachodu też napiera,
    w nocy pewnie nieźle popruka...
    http://www.pogodynka.pl/http/assets/products/aktualn
    a_pogoda/PERUN_DIS.GIF

  • 16. Data: 2018-08-02 02:42:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

    > Przypuszczam, że watpię.

    Przez "zwykłe" słuchawki mamy na myśli te dostępne wszędzie?
    Bez mikrofonu? To pewnie nie...
    Ale specjalnie do tego ficzerka zaprojektowane słuchawki?
    Czemu by nie?

  • 17. Data: 2018-08-02 17:32:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

    > Przez "zwykłe" słuchawki mamy na myśli te dostępne wszędzie?

    Zapewne tak...

    > Bez mikrofonu? To pewnie nie...

    Przetwornik zwykle jest odwracalny, ale wtedy by i tak pachniało mi to
    kombinowaniem jak koń pod górę.

    > Ale specjalnie do tego ficzerka zaprojektowane słuchawki?

    To już bardziej. Ale już nie per 2 dolary sztuka.

    > Czemu by nie?

    Ano, czemu nie?
    Jednak zastanawia mnie to, co , ORAZ JAK procesor, ma wyłowić z tego, co
    wyłowi nikrofon/czujnik w odpowiedzi.
    I czy nie trzeba pacjenta narkozować do badania. Pytam, bo znajomi, z głuchą
    córką, przyjechali do Wa-wy na badania słuchu właśnie, była ona przysypiana,
    choć chyba za mało i się rozbudziła, psując badanie... Może to i takie coś
    właśnie? Ale to jeszcze chyba w ubiegłym millenium, lub na samym początku
    tego...

  • 18. Data: 2018-08-02 20:01:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 28.07.2018 o 05:27, Pszemol pisze:
    > Ściema czy prawda?
    > Słuchawki automatycznie mierzą zdolność naszego słuchu
    > do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    > 10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.
    > https://www.nuraphone.com/pages/how-it-works

    Heh, a jak uszu dzień wcześniej nie umyje po np. robocie na kombajnie
    (kurz dla niewtajemniczonych)? Albo właśnie świeżo z kąpieli wyjdę, i
    jeszcze patykiem resztki miodku zbiorę?

    Wymyśla się tyle bzdur dla tzw. "odbiorców", którzy albo nie wiedzą,
    albo nie chcą wiedzieć, albo jedno i drugie, że pan akustyk, który
    zmiksował dla nich pioseneczkę miał "zwykłe" studyjne słuchawki i
    "zwykłe" monitory odsłuchowe.

    Jakub Rakus