  • 41. Data: 2014-04-20 00:46:47
    Temat: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:05:08 +0200, qrt napisał(a):

    > punkt 3 - to jest chyba cena za to by system nie zamulał.
    > Aplikacje nie siedzą non-stop w pamięci ino sa ubijane/usypiane, a w tle
    > dziłają jedynie jakieś mniej zasobożerne wątki (np od powiadomień)
    > Nie wiem czy tak to naprawdę działa (nie znam sie na tym szczególnie) ale
    > tak mi to wygląda.

    Jakoś wszystkie konkurencyjne systemy sobie z tym radzą i działają dobrze
    na porównywalnym sprzęcie.
    iOS nawet na sporo słabszym

    > z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
    > zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.

    Nie. KAŻDY współczesny system pozwala je zmieniać. Oprócz WP.
    W mniejszym lub większym stopniu. Na pewno KAŻDY pozwala zmieniać dostęp do
    usług lokalizacyjnych, większość dostęp do książki adresowej. TYLKO WP ma z
    góry ustalony zestaw uprawnień, których nie mozesz zmienić. Jeżeli autor
    apki do pierdzenia chce mieć twoją pozycję - MUSISZ się na to zgodzić.
    Inaczej nie zainstalujesz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2014-04-20 09:10:20
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-04-20 0:46, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > góry ustalony zestaw uprawnień, których nie mozesz zmienić. Jeżeli autor
    > apki do pierdzenia chce mieć twoją pozycję - MUSISZ się na to zgodzić.

    A jaki system uważasz za bardziej przyjazny dla użyszkodnika. Android
    czy WP?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarska Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 43. Data: 2014-04-20 10:41:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 19.04.2014 23:33, krzysztofsf pisze:

    > Tylko takie programy wymagaja roota niestety....
    czyli ściągnięcia jednego programu na telefon lub PC? JEśli użytkownik
    potrafi skonfigurować firewalla to potrafi zrobić roota. :)

    ToMasz

  • 44. Data: 2014-04-20 10:59:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P
    z punktu widzenia użytkownika - ma działać. Skoro nie działa, to
    użytkownik nie kupi - urządzenia i programu, nie dając zarobić
    microsoftowi i programistom. sory, w polsce kupi, potem będzie myślał co
    nei działa, następnie stwierdzi ze się przyzwyczai, albo zrobi to
    inaczej - to łatwiejsze niż przyznać się do błędu.
    teraz sprawdzam np mbank, czy ma wogóle program na windows phone. ma.
    ale po głębszym klikaniu okazuje się ze bardzo ubogi i tylko na 7.5
    Gdybym korzystał z bankowości mobilnej, nic by mnie nie obchodziło
    dlaczego programu niema. niema? to kupuje telefon z ios albo androidem

    > Jak wyżej
    jak wyzej. skoro jest źle - nie kupuje.
    > 3rd party app
    jak wyżej. skoro zasady microsoftu powodują że automapy nieda się
    napisać, ze nikogo nie obchodzi turystyczna mapa UMP? Po co kupować
    urządzenie które "mogłoby" ale nie potrafi bo pisanie softu kuleje?

    ToMasz

  • 45. Data: 2014-04-20 11:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 10:59:12 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > nei działa, następnie stwierdzi ze się przyzwyczai, albo zrobi to
    > inaczej - to łatwiejsze niż przyznać się do błędu.

    Nie tylko w Polsce - to zbyt skomplikowane twory aby swiadomie to
    wybrac. Ale za drugim razem juz nie kupi.

> [...]
    > Gdybym korzystał z bankowości mobilnej, nic by mnie nie obchodziło
    > dlaczego programu niema. niema? to kupuje telefon z ios albo androidem

    Albo obslugiwal przez www, bo te apki to jakis dziwny pomysl ... a jak
    systemow przybedzie ?

    > jak wyzej. skoro jest źle - nie kupuje.

    Ale o tym sie dowiesz po zakupie :-(

    > jak wyżej. skoro zasady microsoftu powodują że automapy nieda się
    > napisać, ze nikogo nie obchodzi turystyczna mapa UMP? Po co kupować
    > urządzenie które "mogłoby" ale nie potrafi bo pisanie softu kuleje?

    Ale reklamowac przeciez beda "nowe, rewelacyjne Bing-Nokia mapy".

    J.

  • 46. Data: 2014-04-20 12:01:47
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 23:46:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Jakoś wszystkie konkurencyjne systemy sobie z tym radzą i działają dobrze
    > na porównywalnym sprzęcie.
    > iOS nawet na sporo słabszym

    czy radzą? wiesz jak mam w domu androida i to nawet niejednego.
    Znam i nawet ciagle i tego czy ten system sobie radzi jest powiedzmy
    kwestia dyskusyjną.

    > Nie. KAŻDY współczesny system pozwala je zmieniać. Oprócz WP.
    > W mniejszym lub większym stopniu.

    w mniejszym najćześciej :D

    > Na pewno KAŻDY pozwala zmieniać dostęp do
    > usług lokalizacyjnych,

    wp też pozawala. Nie dla każdej aplikacj z osobna ale globalnie.

  • 47. Data: 2014-04-20 12:09:41
    Od: qrt <...@i...jakis>

> [...]
    > nei działa, następnie stwierdzi ze się przyzwyczai, albo zrobi to
    > inaczej - to łatwiejsze niż przyznać się do błędu.

    Tomaszu. Nikt nie twierdzi że wp jest idealne. Nie jest.
    Kupiłem WP bo uwierz ale z androidem miałem (i mam) naprawde sporo do
    czynienia. I byłem gotowy z czegoś zrezygnować by dostać coś czego on nie
    był mi w stanie zaoferować. Np ogólną sprawność systemu w niskiej cenie.

    Ale wiesz jakie zuzycie bateri WP osiga pracując np z endomondo?
    W moim wypadku jest to 8-10% na godzinę podczas gdy w moich androidach było
    to w okolicach 25-30%. Wychodząc na dłuższą przejażdzkę rowerem z androidem
    i włączonym endomondo nigdy nie maiłem pewności czy nie padnie mi po
    drodze.
    Z WP tego problemu nie mam.

    Coś za coś. Wybór systemu zawsze jest kompromisem.

  • 48. Data: 2014-04-20 12:15:00
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 21:53:49 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Skąd takie brednie, drogi Watsonie? Z Bravo Girl?

    > Windows CE był ZNACZNIE prostszym systemem niż FreeBSD który jest pod iOS i
    > Linux, który jest pod Androidem.

    > I skoro mimo to, dało się tą komplikację zakryć UI, w iOS do tego stopnia,
    > że setki milionów idiotów uwierzyły, że to łatwy system - to jest najlepszy
    > dowód, że się da.

    przecież nie o to chodzi. Chodzi o taki co sie określna modnm akronimem
    "UX" a nie to co sie kryje pod maską

    > Genialnie prosty i skuteczny interfejs user mógł wyrezać w godzinę
    > korzystając z Wisbar Advance Desktop.

    o ile był nerdem i mu sie chciało :D

    > Niczym nie odbiegający od
    > współczesnego interfejsu Androida. I to chodzące na procesorze 195MHz a
    > zapieprzające na 520MHz.

    miałem do czynienia z momnią i HD2 i generalnie jednak słowa "zapieprzać"
    bym w ich kontekscie nie użył :)

    ja nie nazwałbym ich porządnymi :D

  • 49. Data: 2014-04-20 14:13:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:01:47 +0200, qrt napisał(a):

    > w mniejszym najćześciej :D

    W jakimś. Różnym od zera. Co i tak jest przepaścią.

    > wp też pozawala. Nie dla każdej aplikacj z osobna ale globalnie.

    Tak, to tak.
    Najlepiej poprzez nieposiadanie i nieużywanie, co polecam.

  • 50. Data: 2014-04-20 14:15:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 12:09:41 +0200, qrt napisał(a):

    > Tomaszu. Nikt nie twierdzi że wp jest idealne. Nie jest.

    Ależ skąd. Jest idealne. Jest idealnym przykładem jak się nie powinno robić
    mobilnego systemu operacyjnego