  • 31. Data: 2014-04-19 22:05:08
    Temat: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 20:28:42 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > po tym jak ktoś zadzwoni albo przez pomyłkę wcisnę "home" (np. będąc
    > zalogowanym do banku)
    > 4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni
    > 5. coś, co ma porzadną nawigację
    > 6. coś, co ma google maps (oryginał, a nie protezę firm trzecich
    > 7. coś, co umożliwia przekazanie pliku z jednej apki do drugiej
    > 8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*
    > 9. coś, co umożliwia zmianę uprawnień już zainstalowanej aplikacji. W
    > szczególności zmianę uprawnień do dysponowania prywatnymi/służbowymi

    Nie chciał bym tutaj bronić w jakikolwiek spoób Windowsa i microsoftu bo
    też uważam iż maj sporo za uszami ale ta lista jest ze tak powiem z lekka
    oldschollowa (po kablu).

    Z drugiej strony w sposób jawny wyrażnie faworyzujesz konkretne usługi
    usługi konkretnych firm.

    punkt 3 - to jest chyba cena za to by system nie zamulał.
    Aplikacje nie siedzą non-stop w pamięci ino sa ubijane/usypiane, a w tle
    dziłają jedynie jakieś mniej zasobożerne wątki (np od powiadomień)
    Nie wiem czy tak to naprawdę działa (nie znam sie na tym szczególnie) ale
    tak mi to wygląda.

    Z punktem 7 sie w pełni zgadzam. Huby nie do końca rozwiązują pewne
    problemy. Z resztą np zapisanie załącznika z maila i przekazanie do w jakiś
    niewymagający sieci sposób na komputer nie jest zupełnie możliwe.

    Co do nawigacji czy map to googlowe bardziej mi sie podobają ale też mają
    kilka bardzo istotnych wad. Np działanie tylko online co za grancą jest
    sporym problemem.

    z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
    zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.

  • 32. Data: 2014-04-19 22:06:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 21:50:38 +0200, qrt napisał(a):

    > mam windows8.1 na desktopie i windows phone 8.
    >
    > Outlook oczywiście winien być podłączony do konta MS.
    > Kontakty i kalendarz sie poprawnie synchronizują miedzy telefonem a
    > desktopem.

    Więc telefon synchronizuje się z obowiązkową chmurą Microsoftu, a nie z
    desktopowym Outlookiem.
    Outlook nie ma żadnego połączenia z telefonem. Sam synchronizuje się z
    kontem outlook.com.
    Wcale nie aż tak bezproblemowo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2014-04-19 22:14:53
    Od: qrt <a...@j...mail>

    Waldek Godel <n...@o...info> Wrote in message:

> [...]
    > desktopowym Outlookiem.
    > Outlook nie ma żadnego połączenia z telefonem. Sam synchronizuje się z

    no tak.
    takie czasy. ino fakt ze takie rozwiazanie jest dla usera
    najprostszym najlatwiejszym i najmniej absorbujacym.

  • 34. Data: 2014-04-19 22:19:42
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > z uprawnieniami to z kolei chyba zaden współczesny system nie pozwala ich
    > zmieniać. No chyba ze jakieś twory typu cyanogen.
    prosty droid wall, pozwala zabrać możliwość komunikacji internetowej
    poszczególnym programom. jeśli program odczyta moje "tajne"dane, może je
    sobie pamiętać ile zechce, byle nie wysłał w świat. W drugą stronę to
    też działa. program bez dostępu do netu nie wyświetla reklam googla.

    ToMasz

  • 35. Data: 2014-04-19 22:26:28
    Od: qrt <a...@j...mail>

    Waldek Godel <n...@o...info> Wrote in message:

    > Windows Mobile aż do wersji 6.5 był genialnym i otwartym systemem. Z trochę
    > archaicznym interfejsem, choć mimo wad miał też mnóstwo zalet.
    >
    > Przy odrobince dobrej woli nawet w tym starym IU mozna było wyrzeźbić coś,
    > co Android miał dopiero wiele lat później (np. uzywając Wisbar Advance
    > Desktop).
    > Niestety, okazało się, że dla korporacji był zbyt otwarty i trzeba było
    > wszystko spieprzyć. Ale za to teraz można wzorem Dżobsa kasować po 30% od
> [...]

    przede wszystkim mial niewielkie szanse na podbicie serc ludu.
    byl zbyt zlozny i skomplikowany.

    to nie byl system dla kowalskiego ale dla garstki nerdow.

    cale to post-pc opera sie wlasnie na prostocie i intuicyjnosci
    interfejsow.
    pociga to za soba w sposob oczywisty okrojenie funkcjonalnsci.

    jak wlasnie z ta glosnoscia - jeden suwak - jak w radiu czy tv.
    przeciez w sprzecie audio nie ustawia sie glosnosci osobno dla
    kazdego zrodla :-)

  • 36. Data: 2014-04-19 22:37:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-04-19 21:28, Waldek Godel pisze:

    > 1. coś, czego kopię zapasową mogę mieć lokalnie i odtworzyć (np. na innym
    > telefonie) również bez dostępu do internetu.

    nice to have, ale nie niezbędne

    > 2. coś co się po kablu zsynchronizuje z outlookiem

    jako uzytkownik outlooka tylko i wyłacznie w pracy w korpo nie widzę
    takiej potrzeby

    > 3. coś, co ma system, który nie zmusza mnie do powtarzania wielu operacji
    > po tym jak ktoś zadzwoni albo przez pomyłkę wcisnę "home" (np. będąc
    > zalogowanym do banku)

    Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P

    > 4. coś, co nie zatrzyma nawigacji podczas jazdy jak ktoś zadzwoni

    Jak wyżej

    > 5. coś, co ma porzadną nawigację

    3rd party app

    > 6. coś, co ma google maps (oryginał, a nie protezę firm trzecich

    a samo słowo "mapy" nie wystarczy?

    > 7. coś, co umożliwia przekazanie pliku z jednej apki do drugiej

    XX-wieczne myślenie ;-)

    > 8. coś, co można zaktualizować po kablu z tego samego pliku*

    to chyba tylko fajfony

    > 9. coś, co umożliwia zmianę uprawnień już zainstalowanej aplikacji. W
    > szczególności zmianę uprawnień do dysponowania prywatnymi/służbowymi
    > informacjami z telefonu.

    też fajfony

  • 37. Data: 2014-04-19 22:53:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:26:28 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

    > przede wszystkim mial niewielkie szanse na podbicie serc ludu.
    > byl zbyt zlozny i skomplikowany.

    Skąd takie brednie, drogi Watsonie? Z Bravo Girl?

    Windows CE był ZNACZNIE prostszym systemem niż FreeBSD który jest pod iOS i
    Linux, który jest pod Androidem.
    Różnica jest jak między pierdnięciem a tropikalnym tornadem.
    I skoro mimo to, dało się tą komplikację zakryć UI, w iOS do tego stopnia,
    że setki milionów idiotów uwierzyły, że to łatwy system - to jest najlepszy
    dowód, że się da.
    Wystarczyło zrobić... co ja mówię.. to zrobiono. Pod WP7 wciąz było Windows
    CE.
    Tyle, że trzeba było to zrobić z głową, a nie odpierdolić taką chamówę jak
    zrobił Microsoft.

    > cale to post-pc opera sie wlasnie na prostocie i intuicyjnosci
    > interfejsow.

    Genialnie prosty i skuteczny interfejs user mógł wyrezać w godzinę
    korzystając z Wisbar Advance Desktop. Niczym nie odbiegający od
    współczesnego interfejsu Androida. I to chodzące na procesorze 195MHz a
    zapieprzające na 520MHz.
    Skoro paru zapaleńców mogło to zrobić 10 lat temu, to tabuny szkolonych
    szympans... programistów z pewnościa też mogło to zrobić. I to dużo lepiej.

    > jak wlasnie z ta glosnoscia - jeden suwak - jak w radiu czy tv.
    > przeciez w sprzecie audio nie ustawia sie glosnosci osobno dla
    > kazdego zrodla :-)

    Ależ owszem, porządne sprzęty audio mają dostosowanie poziomów dla każdego
    wejścia.

  • 38. Data: 2014-04-19 23:04:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 22:37:30 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > jako uzytkownik outlooka tylko i wyłacznie w pracy w korpo nie widzę
    > takiej potrzeby

    Koń na pardubickiej też nie widział...

    > Pogadaj z deweloperami apek. Tylko potem nie podcinaj sobie żył :-P

    W szczególności apek bankowych, które nie wiedzą, czy są zamrażane na
    sekundę, czy na 20 dni?

    > 3rd party app

    Widocznie nie jest to takie proste. Co jest całkiem możliwe, skoro w tym
    systemie autor tego systemu przez 2 lata nie był w stanie wyrezać tak
    sztandarowej apki jaką jest Skype. Dobra nawigacja jest "nieco" bardziej
    od tego skomplikowana...

    > a samo słowo "mapy" nie wystarczy?

    Wolałbym mapy od słowa.

    > XX-wieczne myślenie ;-)

    I świetnie się sprawdza w XXI wieku, w odróżnieniu od tego XXI-wiecznego

    > to chyba tylko fajfony

    Niekoniecznie.

    > też fajfony

    a to już jest trzeci rodzaj prawdy.

  • 39. Data: 2014-04-19 23:33:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 22:19:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > sobie pamiętać ile zechce, byle nie wysłał w świat. W drugą stronę to
    >
    > też działa. program bez dostępu do netu nie wyświetla reklam googla.

    Tylko takie programy wymagaja roota niestety....

  • 40. Data: 2014-04-19 23:35:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-04-19 23:04, Waldek Godel pisze:

    > Koń na pardubickiej też nie widział...

    Waldek, wszyscy wiedzą, że jesteś wyznawcą Outlooka. Ja nie. I większość
    społeczeństwa też nie ;-)

    > W szczególności apek bankowych, które nie wiedzą, czy są zamrażane na
    > sekundę, czy na 20 dni?

    a tu bardzo przepraszam: token Inteligo wie już od pierwszej sekundy ;-)
    Znaczy - można

    > Wolałbym mapy od słowa.

    przyjęte ;-)

    > Niekoniecznie.