  • 1. Data: 2011-01-17 16:11:41
    Temat: Słodkie pierdzenie speców z firmy Kingston.
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jest sobie śliczna, piękna prezentacja dysków SSD firmy Kingston ( video
    we flashu lub do pobrania, jak kto woli ) http://tnij.org/jzat na której
    to panowie z firmy Kingston zachwalają dyski SSD m.in. jako doskonałe
    rozwiązanie na przyspieszenie starego komputera, plują liczbami,
    wykresami, ale...
    jak zerkniemy na instrukcję instalacji to słowa tam nie nie ma o zworce
    ograniczającej transfer do 1.5Gb ( http://tnij.org/jza0 - link do
    instrukcji instalacji w PDF ) Jak rozumiem do starych złomów na
    chipsetach wstrętnego VIA i ohydnego SIS by się przydało;)

    I tak to nadają się dyski SSD firmy Kingston do przyśpieszania starszych
    komputerów.

    Jak pokazuje wsparcie np. techniczne Western Digital parę tych chipsetów
    nie obsługujących autonegocjacji prędkości było na samym początku (
    http://tnij.org/jza7 )

    Chętnie dałbym takiemu "specowi" dysk do zainstalowania w moim
    komputerze. Stary jest, więc spełnia wymagania;)

  • 2. Data: 2011-01-17 17:21:38
    Temat: Re: Słodkie pierdzenie speców z firmy Kingston.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomaszek napisa?(a):

    > Chętnie dałbym takiemu "specowi" dysk do zainstalowania w moim
    > komputerze. Stary jest, więc spełnia wymagania;)

    Oddaj go do muzeum techniki. Powaga. Bo dzis telefony maja wiecej
    "poweru" ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-01-17 17:23:21
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to panowie z firmy Kingston zachwalają dyski SSD m.in. jako doskonałe
    > rozwiązanie na przyspieszenie starego komputera, plują liczbami,

    przypomina się stary kawał o trabancie i o tym, by zwiększyć jego wartość 2x
    wystarczyło zatankować. Tutaj jest chyba podobnie ale wartość chyba wzrasta
    3 albo i 4 razy. Nikt rozsądny nie będzie inwestował średnio 3-4 stówek we
    wkładanie dysku ssd do starego łupa wartego może 100-200 zł.

  • 4. Data: 2011-01-17 17:39:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-17 17:11, Tomaszek pisze:
    > Jak rozumiem do starych złomów na chipsetach wstrętnego VIA i ohydnego
    > SIS by się przydało;)

    jesli southbridge nie obsluguje SATA 2.0 to zaden chipset nie zauwazy
    dysku SATA 2.0 bez odpowiedniej zworki. jakies mity na tej grupie sie
    powielaja. To niby co? na intelu ktory nie obsluguje SATA 2.0 chodza
    dyski SATA 2.0? IDTS

    --
    the_foe

  • 5. Data: 2011-01-17 18:09:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > niby co? na intelu ktory nie obsluguje SATA 2.0 chodza dyski SATA 2.0? IDTS

    Mylisz się. 4 letni komputer i dysk bez ograniczania za pomocą zworki:
    http://img196.imageshack.us/img196/3631/dysks.jpg

  • 6. Data: 2011-01-17 18:44:50
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-17 19:09, qwerty pisze:
    > Mylisz się. 4 letni komputer i dysk bez ograniczania za pomocą zworki:
    > http://img196.imageshack.us/img196/3631/dysks.jpg

    No widzisz, moja płyta główna jest z 2004 roku;) Wtedy nie było SATA
    3.0, było tylko 1.5, ale wstrętne złe VIA nie przeniosło się w
    przyszłość i nie przewidziało, że będzie wyższa prędkość. Wstrętne złe VIA;)

  • 7. Data: 2011-01-17 18:52:43
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-17 19:09, qwerty pisze:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    >
    > Mylisz się. 4 letni komputer i dysk bez ograniczania za pomocą zworki:
    > http://img196.imageshack.us/img196/3631/dysks.jpg

    widocznie w BIOSie jest funkcja autonegocjacji i po prostu dysk sam sie
    przelacza na SATA 1.0. Autonegocjacja to ficzur BIOSU a nie kontrolera.
    SATA 2.0 zagoscilo gdzie kolo 2005 roku - wczesniejsze BIOSy nie moga
    miec autonegocjacji bo nie bylo takiej potzreby - nie bylo dyskow na
    SATA 2.0

    --
    the_foe

  • 8. Data: 2011-01-17 20:07:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.01.2011 17:11, Tomaszek pisze:
    > I tak to nadają się dyski SSD firmy Kingston do przyśpieszania starszych
    komputerów.

    A skąd wiesz, jak definiują "starszy komputer"? Może taki, co
    ma 4-5 lat, a z tych praktycznie każdy obsłuży SATA 3.0 Gbps.

    Poza tym nie czarujmy się -- komputerom starszym niż te 4-5
    lat faktycznie SSD da niewiele. Te urządzenia już dzisiaj po-
    trafią wykorzystywać SATA 6.0 Gbps -- w trybie 1.5 Gbps po
    prostu by się dusiły i jedyny zysk wynikałby z krótszego cza-
    su dostępu przy odczycie. Równie dobre przyspieszenie można
    uzyskać w takim przypadku nowiutkim dyskiem magnetycznym,
    "wyciągającym" 120 MiB/s przy odczycie sekwencyjnym -- aku-
    rat na granicy możliwości SATA 1.5 Gbps.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-01-18 07:38:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    > No widzisz, moja płyta główna jest z 2004 roku;) Wtedy nie było SATA 3.0, było
    > tylko 1.5, ale wstrętne złe VIA nie przeniosło się w przyszłość i nie
    > przewidziało, że będzie wyższa prędkość. Wstrętne złe VIA;)

    Chipset
    o Intel 82865PE (MCH) + 82801ER (ICH5R) (For AS8 and AS8-G)
    SATA RAID 150 (For AS8 and AS8-G)

    o Supports 2 ports SATA 150 RAID 0/1

    Internal I/O Connectors
    2x SATA 150 connectors

    Jak widzisz mam starszą wersję.

  • 10. Data: 2011-01-18 17:37:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 08:38:14 +0100, qwerty napisał(a):
    /.../
    > 2x SATA 150 connectors
    >
    > Jak widzisz mam starszą wersję.
    BIOS aktualizowałeś?