  • 11. Data: 2010-07-22 22:14:39
    Temat: Re: Ślizganie sprzęgła/spalone sprzęgło
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > To było pytanie pomocnicze - czy zdarza ci się samoczynne
    > zapowietrzenie hamulców?

    Mnie się zdarzyło, ale też nie rozumiem.

  • 12. Data: 2010-07-22 22:20:35
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-22 22:10, Waldek Godel pisze:

    > To było pytanie pomocnicze - czy zdarza ci się samoczynne zapowietrzenie
    > hamulców?

    Nie mam pojęcia, nie zauważyłem atakich rzeczy, ale jak to ma wpłynąć na
    prace sprzęgła, które działa na nie jako osobnym układzie.

  • 13. Data: 2010-07-22 22:22:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 22:14:39 +0200, cef napisał(a):

    > Mnie się zdarzyło, ale też nie rozumiem.

    sprawne hamulce się zapowietrzyły?
    To było pytanie pomocnicze jak podkreślałem.Hamulce to podobny układ do
    wysprzęglika, choć nie tak powszechny. Jedno i drugie w normalnej
    eksploatacji nie powinny się zapowietrzać.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2010-07-22 22:23:21
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Nie mam pojęcia, nie zauważyłem atakich rzeczy, ale jak to ma wpłynąć na
    > prace sprzęgła, które działa na nie jako osobnym układzie.

    błąd! musisz się wczuć w tok rozumowania Waldka ;-)

    brat

  • 15. Data: 2010-07-22 22:27:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > sprawne hamulce się zapowietrzyły?
    > To było pytanie pomocnicze jak podkreślałem.Hamulce to podobny układ
    > do wysprzęglika, choć nie tak powszechny. Jedno i drugie w normalnej
    > eksploatacji nie powinny się zapowietrzać.

    Sprawne nie były.
    Zawsze jak się coś zepsuje, to się może zapowietrzyć.

  • 16. Data: 2010-07-22 23:09:32
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ok, w skrzyni jest nowy wysprzęglik, przy pedale sprzęgła także.

  • 17. Data: 2010-07-23 00:24:57
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-22 19:20, Nex@pl wrote:
    > Witam,
    >
    > co może być powodem ślizgania/palenia się sprzęgła. Pierwsze po wymianie
    > kompletu - zerwały się nity. Drugie teraz założone, nowy komplet wraz z
    > nową dwumasą LuK - przypalone/ślizga się.

    nie lepiej oryginał? LuK nie jest producentem, tylko regeneruje... I po
    co wymieniałeś dwumase?

    > co może być nie tak poza tym, że już jestem 4000PLN do tyłu... skrzynia
    > biegów ponoć ma luz, ale czy może to wpływać na poślizg sprzęgła?

    mi to wygląda na zły montaż sprzęgła, szczególnie odwrotne założenie
    tarczy sprzęgłowej, źle odpowietrzony układ, być może źle zregenrowana
    tarcza, ale w to raczej wątpię (bardziej mi pasuje odwrotne założenie
    tarczy)... generalnie to zmień mechanika bo to jakiś idiota.

  • 18. Data: 2010-07-23 00:40:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Nex@pl pisze:

    > Silnik to 2.3TD, siedzący w vito 97'

    No co niekoniecznie oznacza że założenie odwrotne nie jest możliwe (nie
    wiem, nie widziałem sprzęgła w tym silniku).

    Ale często sprzęgło można założyć odwrotnie i wtedy jest źle. Nie wiem
    jak to działa, ale tak ponoć jest.

  • 19. Data: 2010-07-23 00:52:14
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    A jak założyć dobrze? Moge stac nad nimi ale sam muszę wiedzieć.

  • 20. Data: 2010-07-23 01:00:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Nex@pl pisze:
    > A jak założyć dobrze? Moge stac nad nimi ale sam muszę wiedzieć.

    Forum danej marki, książka "sam naprawiam", czasami dokładnie obejrzenie
    części (może będą jakieś czytelne znaki).
    Uniwersalnej metody chyba nie ma.