  • 21. Data: 2012-08-12 12:45:55
    Temat: Re: Sledzenie przez Google - wiecej info na ten temat
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

    > Kiepska analogia. Dane osobowe mają specyficzny status, sposób ich
    > upubliczniania reguluje ustawa. SSID jest informacją o charakterze
    > publicznym, rozsyłaną przez urządzenie dookoła na falach radiowych.

    Te SSIDy w sensie prawnym nie są informacją publiczną.

  • 22. Data: 2012-08-12 12:46:41
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 12:45:55 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Te SSIDy w sensie prawnym nie są informacją publiczną.

    Och, proszę, opowiedz nam jeszcze o tym...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 23. Data: 2012-08-12 13:49:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org>

    Synek ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna

  • 24. Data: 2012-08-12 14:10:19
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 13:49:02 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Synek ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Informacja_publiczna

    No cóż.. przed takim intelektem pozostaje tylko zamilknąć.
    Tak gdzieś pomiędzy Pszemolem a Zaciekiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 25. Data: 2012-08-13 17:34:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-12 12:22, John Kołalsky pisze:

    > No tak, ale tego co napisałem to nie zmienia, że jednak nie jest to
    > informacja przeznaczona do tego

    Rozmowa dwóch krótkofalowców też nie jest prowadzona z myślą o wrzuceniu
    jej do Internetu. Co nie zmienia faktu, że można całkowicie legalnie,
    wraz z całym fragmentem pasma transmitować ją przez sieć za pomocą
    jakiegoś odbiornika SDR.

    http://websdr.sp3pgx.uz.zgora.pl:8901/

    SSID jest transmitowany na publicznym paśmie, nie jest zakodowany,
    właściciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z
    częstotliwości. Nie widzę powodu, dla którego miałby rościć jakieś
    pretensje.

  • 26. Data: 2012-08-14 16:23:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl>

> [...]
    > jej do Internetu. Co nie zmienia faktu, że można całkowicie legalnie, wraz
    > z całym fragmentem pasma transmitować ją przez sieć za pomocą jakiegoś

    Nie widzę związku z tematem.

    > SSID jest transmitowany na publicznym paśmie, nie jest zakodowany,
    > właściciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z
    > częstotliwości.

    No i co z tego ?

    > Nie widzę powodu, dla którego miałby rościć jakieś pretensje.

    Powód akurat jest oczywisty.

  • 27. Data: 2012-08-15 11:46:28
    Od: W <w...@w...pl>

    Atlantis wystukał, co następuje:

> [...]
    > właściciel routera nie opłaca żadnej licencji za korzystanie z
    > częstotliwości. Nie widzę powodu, dla którego miałby rościć jakieś

    Czekam jak będziesz się gardłował jak google ofoci Twoją twarzyczkę i
    umieści w sieci... wszak poruszałeś się w publicznym paśmie ;-p

  • 28. Data: 2012-08-15 12:22:48
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 09:46:28 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > Czekam jak będziesz się gardłował jak google ofoci Twoją twarzyczkę i
    > umieści w sieci... wszak poruszałeś się w publicznym paśmie ;-p

    Fotografowanie osób w publicznym miejscu tzw. "w tłumie" (nawet jeżeli
    zdjęcie obejmuje jedną osobę) jest prawnie dozwolone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 29. Data: 2012-08-15 12:51:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org>

    > Fotografowanie osób w publicznym miejscu tzw. "w tłumie" (nawet jeżeli
    > zdjęcie obejmuje jedną osobę) jest prawnie dozwolone.

    I pokazywanie jej aktualnej lokalizacji ? :-)

  • 30. Data: 2012-08-15 14:29:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org>

    > I pokazywanie jej aktualnej lokalizacji ? :-)

    I tu właśnie pojawia się pytanie, od ilu drzew zaczyna się las :-)

    Każda z tych czynności jest dozwolona prawem, oczywiście w pojedynczych
    przypadkach. Jednak w pewnym momencie dochodzimy do tego, że dana osoba
    zaczyna czuć się niekomfortowo. Bo opblikowanie imienia i nazwiska niczego
    nie narusza. Lokazizacji też nie. Wizerunku również. Ale już te 3 elementy
    opublikowane razem, to już nie jest fajnie. Do tego możemy dorzucić numer
    rejestracyjny samochodu, zdjęcie samochodu, MAC Address karty sieciowej w
    smartfonie i tak dalej i tak dalej...
    Dlatego regulatorzy zajmujący się ochroną danych osobowych raczej wolą
    dmuchać na zimne i blokować zbieranie danych i ich publikację na tyle
    wcześnie, na ile jest to możliwe.