  • 21. Data: 2013-12-13 00:03:14
    Temat: Re: Slax i RS232
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przenośność na etapie tworzenia. Jeśli nie znasz i nie rozumiesz Linuxa
    > to umęczysz się samym procesem pobocznym do tworzenia softu. Że zacznę
    > choćby od systemu kontroli wersji.
    O to chodzi.
    Kontrola wersji nie potrzebna.
    Dla mnie łatwiej dograć Lazarusa, i zrobić aplikację.
    Pendrive z systemem już jest.
    Dla mnie instalacja Linuxa na pendrivie to dodatkowy, niepotrzebny czas.
    To działa, nie jest podłączone do ETH, zajmuje 132MB+dane.

    > Zaryzykuje że to samo zrobi pierwsza lepsza dystrybucja. We współczesnym
    > Linuxie prawie nigdy nie "wgrywa się sterowników" to nie średniowiecze
    No to moduły. Jak zwał tak zwał.

    > Raptem 3 urządzenia. Dzwięk i RS dostaniesz OOTB przy instalacji.
    > Grafikę prawie na pewno też.
    Tutaj widzę WOTB dogrywane (po 3 letniej różnicy dacie):
    alsa-lib-1.0.17a-1.lzm
    alsa-oss-1.0.17-1.lzm
    dell-optiplex-e1000e-nic-driver.lzm
    libltdl7-2.2.6b-2.lzm
    minicom-2.1-i486-2.lzm
    minicom.dep
    minicom2.cap
    mpg123-1.12.1.lzm
    multimedia-libraries-6.0.7-i486-1tb-mm.lzm
    sshd-activate.lzm
    vorbis-tools-1.2.0-i486-1.lzm

    Trochę tego było.

    > Ok, wszystko zależy od celu. Dobrze jednak przetestuj jak w Lazarusie z
    > supportem dla "funkcji multimedialnych", może się okazać że skończysz z
    > odpalaniem console utilities typu play-mpeg :)
    Co to jest console utilities?
    S.

  • 22. Data: 2013-12-13 00:10:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > No i w xinitrc mam:

    Ale w którym xinitrc?

    > # Start the window manager:
    > #exec /usr/bin/startfluxbox
    > mkdir /mnt/sdb1
    > mount /dev/sdb1 /mnt/sdb1

    Czyli montuje pierwszą partycję z pendrajwa. Domyślam się, że to jest
    partycja VFAT, ta która jest widziana przez Windows. Wcześniej tworzy
    katalog, co sugeruje, że root filesystem SLAXa jest na ramdysku. Może
    to oznaczać, że nie będzie się dało normalnymi metodami niczego tam
    doinstalować w sposób trwały.

    > cd /mnt/sda1/app
    > sh run.sh
    > sleep 5s
    > #reboot

    Ale z kolei być może w /mnt/sda1/app jest zamontowany jakiś system rw.

    Co w ogóle pokazują polecenia "mount" i "df"?

    > Jarek! proszę Cię :-)
    > Ja mam w planie tyle rzeczy zrobić.
    > W Ubuntu to mój chłopak 11 letni lepiej się orientuje niż ja.
    > Pierwszy raz mu pomagałem.
    > Teraz już mi myszke wyrywa :-)

    A dlaczego by miał się źle orientować? Ja jednak radzę sciągnąć sobie
    obraz ISO Slackware (może być 14.0, może być starszy) i zainstalować na
    osobnym dysku badź komputerze -- metodą Marcinkiewicza (yes, yes, yes...).
    To powinno oszczędzić sporo czasu -- jeśli ktoś planuje robić coś dalej
    ze SLAXem.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2013-12-13 00:14:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Nie sprawdzałem. Wsadziłem pod XP i jest.
    > W wolnej chwili sprawdzę.

    Ale czy "wszystko, co widac pod mc", czy jednak tylko część zamontowaną
    w /mnt/sdb1?

    > O widzisz!
    > Dzięki.
    > Spróbuję.

    Z tego co napisałem wcześniej wynika, że z tym może być pewien kłopot.
    System może być tylko do odczytu.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-12-13 00:30:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Dla mnie instalacja Linuxa na pendrivie to dodatkowy, niepotrzebny czas.
    > To działa, nie jest podłączone do ETH, zajmuje 132MB+dane.

    A zainstalowany Lazarus zajmuje 300MB. Do tego potrzebuje jeszcze samego
    free pascala i paru rzeczy, których w tych 132MB może nie być. Systemy
    do instalowania na pendrajwach zwykle pomyślane są tak, że wybiera się
    wcześniej składniki i zapuszcza jakiś skrypt, który sam robi wszystko
    i tworzy gotowy system na pendrajwie. SLAX pewnie też tak ma. I tego
    Lazarusa można mu być może dołożyć na etapie produkcji. Z tym że to się
    przeważnie produkuje na żywym linuksie.

    > No to moduły. Jak zwał tak zwał.

    Moduły są do jądra. Wszystke zajmują ze 100MB. W "dużej" dystrybucji to
    zwykle nie jest problem i nie ma powodu, żeby nie było któregoś. Ale jak
    sie kroi na pendrajwy czy inne flasze, to może być różnie.

    > Co to jest console utilities?

    Nic strasznego. Po prostu zewnętrzne programy odpalane w jakimś celu.
    Na przykład do zagrania muzyki lub pokazania filmu na ekranie. To może
    być w ogóle właściwy kierunek, zamiast całego Lazarusa. Jeśli to nie
    jest wielka tajemnica, to co ten system ma robić? Tak mniej więcej
    chociaż (wiem, że obrazki jakieś).

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2013-12-13 01:35:06
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    [ciach]
    > Z tego co napisałem wcześniej wynika, że z tym może być pewien kłopot.
    > System może być tylko do odczytu.

    Ale to może działać jak systemy odpalane z płyty t.j. instalowane do ramu.
    Tak jak wszelakiego rodzaju płyty live instalują nowe programy w pamięci.
    Gdzies czytałem że można było zrobić samomodyfikowalną dystrybucję
    startowaną z flasha. Na szybko podzieliłbym pena na dwie partycje i na
    drugiej miał różne instalki. Tylko jak światło zgaśnie, albo coś w tym stylu
    to trzeba od nowa instalować.

    Bo(o)t manager

  • 26. Data: 2013-12-13 02:06:01
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Bo t manager wrote:

    > Jarosław Sokołowski wrote:
    >
    > [ciach]
    [ciach]
    hint: persistent storage
    http://live-developers.sourceforge.net/tools/persist
    ent/#bestp
    Mam nadzieję że o to chodziło. My englydź is pur :)

    Bo(o)t manager

  • 27. Data: 2013-12-13 02:15:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo t manager napisał:

> [...]
    > startowaną z flasha. Na szybko podzieliłbym pena na dwie partycje i na
    > drugiej miał różne instalki. Tylko jak światło zgaśnie, albo coś w tym

    Na flashu, to nie sztuka. Można i tak, i siak, bo to jednak nośnik rw,
    tylko nie całkiem trwały. Ale wystepują w przyrodzie instalacje linuksa
    na płytach CD, które zachowują się tak, jakby były na normalnym dysku.
    One przed zamknięciem systemu robią backup danych użytkownika i wypalają
    go na płycie. A po ponownym uruchomieniu odtwarzają. Dzisiaj to już
    nie ma znaczenia praktycznego, należy rzecz traktować jako ciekawostkę
    techniczną. Ale wspomnieć warto, bo pomysłowość ludzka nie zna granic.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2013-12-13 02:50:27
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    [ciach]
> [...]
    > nie ma znaczenia praktycznego, należy rzecz traktować jako ciekawostkę
    > techniczną. Ale wspomnieć warto, bo pomysłowość ludzka nie zna granic.

    Ale on marnował całą płytę, czy dogrywał tylko sesję? Bo jak to drugie to
    wielki szacun.

    Bo(o)t manager

  • 29. Data: 2013-12-13 03:23:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo t manager napisał:

    > Ale on marnował całą płytę, czy dogrywał tylko sesję? Bo jak to drugie to
    > wielki szacun.

    Jasne, że niczego nie marnował! Miał swój stały "rdzeń" systemu na płycie,
    pewnie ze 100 MB, a reszta miejsca zostawała na sesje kolejnych backupów.
    I to zdaje się robionych inteligentnie, czyli przyrostowo, tak że kolejna
    sesja zawiera tylko zmiany, a nie całość danych użytkownika. To na dość
    długo może starczyć. A jak się miejsce kończy, to się bierze nową płytę.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-12-13 17:07:51
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    być w ogóle właściwy kierunek, zamiast całego Lazarusa. Jeśli to nie
    > jest wielka tajemnica, to co ten system ma robić? Tak mniej więcej
    > chociaż (wiem, że obrazki jakieś).
    Po przyjściu RS-em kodu ma wywoływać odpowiednie reakcje.
    Jeżeli np. 12 to ma wyświetlić kolejny rysunek.
    Jeśli 13 to ma odtworzyć kolejny dźwięk.
    S.