  • Data: 2013-12-13 00:30:27
    Temat: Re: Slax i RS232
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Dla mnie instalacja Linuxa na pendrivie to dodatkowy, niepotrzebny czas.
    > To działa, nie jest podłączone do ETH, zajmuje 132MB+dane.

    A zainstalowany Lazarus zajmuje 300MB. Do tego potrzebuje jeszcze samego
    free pascala i paru rzeczy, których w tych 132MB może nie być. Systemy
    do instalowania na pendrajwach zwykle pomyślane są tak, że wybiera się
    wcześniej składniki i zapuszcza jakiś skrypt, który sam robi wszystko
    i tworzy gotowy system na pendrajwie. SLAX pewnie też tak ma. I tego
    Lazarusa można mu być może dołożyć na etapie produkcji. Z tym że to się
    przeważnie produkuje na żywym linuksie.

    > No to moduły. Jak zwał tak zwał.

    Moduły są do jądra. Wszystke zajmują ze 100MB. W "dużej" dystrybucji to
    zwykle nie jest problem i nie ma powodu, żeby nie było któregoś. Ale jak
    sie kroi na pendrajwy czy inne flasze, to może być różnie.

    > Co to jest console utilities?

    Nic strasznego. Po prostu zewnętrzne programy odpalane w jakimś celu.
    Na przykład do zagrania muzyki lub pokazania filmu na ekranie. To może
    być w ogóle właściwy kierunek, zamiast całego Lazarusa. Jeśli to nie
    jest wielka tajemnica, to co ten system ma robić? Tak mniej więcej
    chociaż (wiem, że obrazki jakieś).

    --
    Jarek