eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSłabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow... › Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Słabe wydruki (szare, blade) i walka z profilami kolorow...
    Date: Wed, 2 Dec 2009 20:47:00 +0100

    On 2009-12-02 17:50:01 +0100, "Marcin" <m...@g...pl> said:

    > Jedyna zaleznosc jaka zauwazylem, to ze: jesli w monitorze zmienie Native na
    > sRGB (nie zmieniajac profili w windowsach) to zdjecie wowczas wyglada tak zle
    > jak na wydrukach z komputera - no ale profil monitora nie powinien miec
    > znaczenia, chyba nie przyplatal sie gdzies indziej...

    Generalnie robisz tu swojemu systemowi wyświetlania niezły burdel i nie
    dziwota, że dzieją się jaja. Jeśli w monitorze ustawisz tryb sRGB, to
    taki profil powinien być w systemie, jeśli native + efekty swojego
    dłubania gammą, to profil stworzony przez narzędzie do dłubania
    powinien być ustawiony w systemie. Co generuje kolejny problem przy
    aplikacjach nie umiejących używać profili (nie wiem jak tu wypada
    Picasa czu Irfan, bo nie używam).

    > Zdjecia z D80 czy Olympusa mju maja na pewno sRGB.

    Jak to sprawdziłeś?

    > Jedno ze zdjec (wyciete i
    > zapisane w Picasie) nie ma profilu i PSE otwierajac je pyta jaki zastosowac -
    > wybieralem sRGB.

    Jeśli Picasa wcześniej to zdjęcie zinterpretowała w profilu monitora,
    to w ten sposób na sztywno zmieniasz profil, co z założenia można
    powiedzieć że jest zupełnie błędne (owszem robi się tak, ale to nie ten
    poziom i to technika z gatunku zaawansowanych).

    > Czyli w okienku wydruku w PSE mam wybrac, ze PSE zarzadza kolorami. Wowczas
    > pojawia mi sie sRGB IEC61966-2.1 jako source space,

    Tylko jeśli jesteś pewien że zdjęcie źródłowe jest właśnie w tej
    przestrzeni lub zostało do niej SKONWERTOWANE z innej przestrzeni
    źródłowej. Sprawdź jeszcze co masz ustawione w PSE jako przestrzeń
    roboczą.

    > moge tez wybrac profil
    > drukarki. W profilu drukarki moge wybrac pomiedzy: Working RGB IEC61966-2.1,
    > sRGB IEC61966-2.1, cala mase innych, ktore niewiele mi mowia, jest Adobe RGB,
    > ale nie ma niczego w stylu HP Photosmart.
    > Czy tutaj wybrac to Working RGB czy sRGB?

    Nie, profil drukarki. Sprawdź czy nie ma na płycie lub stronie supportu
    i zainstaluj w systemie.

    > W drukarce masz na mysli urzadzenie czy sterownik?

    Sterownik, jeśli ma gdzieś jakiś panel kontrolny. Wszelkie
    pseudointeligentne automaty na OFF.

    > W sterowniku moge wybrac ColorSmart sRGB, Adobe RGB i Zarządzanie kolorami
    > przez Aplikacje (to ostatnie ustawia sie jesli w PSE wybiore, ze aplikacja
    > zarzadza kolorami).

    I to ostatnie jest właściwe.

    > W menu drukarki mam takie opcje: sRGB, Adobe RGB i Auto-select

    Sprawdź w helpie czy nie dotyczy to przypadkiem tylko sytuacji, gdy
    drukuje się bezpośrednio z karty.

    de Fresz