  • 51. Data: 2017-10-25 16:46:14
    Temat: Re: Skynet coraz blizej
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    dyskusyjnych:3e3ae305-8406-4c27-9fdc-06af805df909@go
    oglegroups.com...

    > Jakie orzecznictwo jest dla sytuacji gdy w miejscu gdzie jest
    > ograniczenie do 90km/godz kierowca jadący 90km/godz zaczyna wyprzedzanie?

    Tę kwestię reguluje prawo zwyczajowe: jadąc 90 można a nawet trzeba
    wyprzedzić jadącego 89,9 gdyż w przeciwnym wypadku kierowca spędzi weekend
    1,5 km od rodziny, gdyż skończył mu się na tacho czas jazdy :)

    Wracając do głównego wątku: wystarczy powiedzieć, że taki tempomat obraża
    musli i przepis nie wejdzie w życie.

  • 52. Data: 2017-10-25 17:15:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-10-2017 o 09:04, Kris pisze:

    > Ta. Szczególnie jak w miejscu gdzie jest dozwolone 90km/godz jedziesz te 90km/h i
    zaczynasz wyprzedzać;)

    No i?
    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

  • 53. Data: 2017-10-25 19:09:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    A plonkuj Sobie. I tak nic do dyskusji nie wnosisz.

  • 54. Data: 2017-10-25 19:26:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2017 o 08:53, Kris pisze:

    > A przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie dopuszczalnej prędkości?

    Dozwolone czy nie, prawo nie przewiduje za to kary śmierci wraz z
    przypadkowymi ludźmi z naprzeciwka.

    Co prawda piszą, że chwilowo można przekraczyć, ale...

    Shrek

  • 55. Data: 2017-10-25 19:43:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale.... od ktoregos roku w chuji maja byc samochody wyposazone w tachografy. I
    obstawiam ze tachografy beda podlaczone z czytnikami znakow i z gps. Oczywiscie
    samochody beda wtedy dla ulatwienia zycia spersonalizowne. I system bezblednie na
    radio w samochodzie albo smartfona bedzie wysylal informacje o przelaniu z konta
    kierujacego kwoty mandatu na konto stosownego urzedu i ilosci przyznanych punktow
    karnych. A po przekroczeniu limitu punktow uniemozliwial uruchomienie silnika. W
    przypadku gdy sensory wykryja promile nastapi zablokowanie pasow do czasu przybycia
    policji. Najlepsze jest to ze to wszystko da sie zrobic dzisiaj.

  • 56. Data: 2017-10-25 19:48:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-10-2017 o 19:09, Kris pisze:
    > A plonkuj Sobie. I tak nic do dyskusji nie wnosisz.

    Do dyskusji o kretyznimach kapeluszników,\ nie da się wnieść nic, poza
    spłukaniem delikwenta w kiblu.
    PLONK !!!!

  • 57. Data: 2017-10-25 19:50:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2017 o 14:10 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...
    >
    > No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.

    W kia mam kamery rozpoznające znaki ograniczenia i zakazu. Wyświetlają się
    na nawigacji i na zegarach.
    Jak nie ma znaku przy drodze wyświetlane są znaki z mapy.
    Zadziwiająco dobrze to działa. Rozpoznaje znak przysłonięty gałęziami, w
    nocy podczas deszczu.

    TG

  • 58. Data: 2017-10-25 20:22:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    > http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomat
    y-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkk

    Będą jeździły samochody z pozaklejanymy kamerkami, jak w laptopach.
    Albo ktoś uruchomi start up za miliony dolarów i będzie rozprowadzał
    naklejki na kamery z limitem 140km/h.
    Damy radę:)

  • 59. Data: 2017-10-25 21:40:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    GPSa i tachografu nie oszukasz. Pamietaj ze ci oni co to wprowadzaja to my a nie
    jakies ufole.

  • 60. Data: 2017-10-25 21:52:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-25 o 13:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    ving-road-safety.png

    > Pewnie nas po prostu nie dodali, i lecieli tylko po krajach "starej
    > unii", co statystycznie ma sens.
    >
    > Ale ... zobacz, asymptotyczny spadek przewiduja, a nie "vision Zero" juz
    > w 2020 :-)
    >
    > Swoja droga to pamietam dane austryjackie z ~2008r - u nich wtedy od 20
    > lat ilosc wypadkow ładnie malala, niemal liniowo.
    > No i ciekaw jestem o co chodzi - samochodow im raczej nie przybywalo w
    > istotnym tempie, autostrad tez nie ... czyzby jednak coraz
    > bezpieczniejsze samochody ?
    > Drogi ulepszane ?

    A może po prostu w miarę upływu lat coraz więcej ludzi zetknęło się z
    tym, że zginął, został kaleką ktoś z rodziny i zrozumieli, że samochód
    naprawdę zabija, a nie tylko innych? Do tego edukacja, edukacja,
    edukacja. Systemy karania kierowców, wyłapywanie i odbieranie praw jazdy
    idiotom. Po prostu świadomość, że ostrożniejsza jazda może oznaczać,
    życie, a nieostrożna śmierć lub ciężkie obrażenia i kalectwo do końca życia.