  • 61. Data: 2017-10-25 21:53:54
    Temat: Re: Skynet coraz blizej
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-25 o 14:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No i dlatego nie nalezy uwzgledniac :)

    > Szwedom sie chyba nie oddala, a UE oficjalnie takiego celu chyba nigdy
    > nie miala ... sprzeciw niemieckich kierowcow moglby byc przykry :-)

    Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca mógł
    wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze.

  • 62. Data: 2017-10-25 23:21:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Oct 2017 21:53:54 +0200, Poldek napisał(a):

    > Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca mógł
    > wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze.

    Zalezy jakim kosztem. Jesli np ograniczajac predkosc na autostradach
    do 80, to ja wyrazam.
    Nawet jesli przyniesie mi to dodatkowa oszczednosc paliwa :-)

    J.

  • 63. Data: 2017-10-25 23:43:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Oct 2017 21:52:11 +0200, Poldek napisał(a):

    > A może po prostu w miarę upływu lat coraz więcej ludzi zetknęło się z
    > tym, że zginął, został kaleką ktoś z rodziny i zrozumieli, że samochód
    > naprawdę zabija, a nie tylko innych?

    Starzy umieraja, a mlodzi o dziadkach nie pamietaja :-)
    A jesli wypadkow coraz mniej, to mlodzi sie coraz rzadziej stykaja.

    > Do tego edukacja, edukacja,
    > edukacja. Systemy karania kierowców, wyłapywanie i odbieranie praw jazdy
    > idiotom. Po prostu świadomość, że ostrożniejsza jazda może oznaczać,
    > życie, a nieostrożna śmierć lub ciężkie obrażenia i kalectwo do końca życia.

    W przypadku Austrii nie bardzo w to wierze. Spadek w miare rownomierny
    i przez 20 lat ... jakos tak bardzo powolutku musieliby im przykrecac
    srube.

    Ale spojrzcie tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero#Outcomes

    nie oni jedni mieli taki skok miedzy 1980 a 2013.
    Tylko na nas bym nie patrzyl, bo porownywa nasza motyryzacje z roku
    1980 ...

    Lepsze samochody ?

    co do Szwecji sie mylilem
    "Sweden, which initiated Vision Zero, has had somewhat better results
    than Norway. With a population of about 9.6 million, Sweden has a long
    tradition in setting quantitative road traffic safety targets. In the
    mid-1990s a 10-year target was set at a 50% reduction for 2007. This
    target was not met; the actual ten-year reduction was 13% to 471
    deaths. The target was revised to 50% by 2020 and to 0 deaths by
    2050."

    Na swiety nigdy :-)

    Ciekawe - dobili jakiejs "naturalnej" granicy, czy juz sie zaczal opor
    spoleczny przeciw dalszym ograniczeniom.

    J.

  • 64. Data: 2017-10-25 23:44:41
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 25 Oct 2017 20:22:52 +0200 nadir <n...@h...org> napisał:

    >Będą jeździły samochody z pozaklejanymy kamerkami, jak w laptopach.

    "E1282 Błąd kamery. Uruchomienie silnika jest niemożliwe" (i
    samoczynnie wezwie serwis) :->

  • 65. Data: 2017-10-25 23:51:26
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 24 Oct 2017 22:37:46 +0100 PiteR <e...@f...pl> napisał:

    >w razie jego zignorowania - samoczynnie dostosuje prędkość samochodu do
    >obowiązujących na danym odcinku limitów. Wciskanie gazu nic nie da i
    >nie spowoduje przyspieszania.

    Albo jak rządowi nie spodoba się że jedziesz w dane miejsce (np. żeby
    zwalczać najeźdźców, których rząd sprowadził dla wymordowania
    tubylców) i zdalnie wyłączą ci samochód. Myślę że to właśnie te
    możliwości inwigilacji i zdalnego sterowania to jest to co najbardziej
    rajcuje urzędasów. Pewnie się też okaże (wypłynie przypadkiem, długo
    po fakcie) że w samochodzie jest mikrofon i na żądanie mogą słyszeć o
    czym się rozmawia. A może taki mikrofon już jest w nowych samochodach?
    Wtedy wyda się ustawę że taki mikrofon jest obowiązkowy.

  • 66. Data: 2017-10-26 00:57:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > GPSa i tachografu nie oszukasz.

    To akurat nie problem, już za mniej niż 100zł można nabyć jammer, o taki:
    http://allegro.pl/zagluszacz-sygnalu-gps-samochodowy
    -12v-i7009565458.html
    Bo nie sądzę, że wpadną na to, że warunkiem uruchomienia silnika, czy
    poruszania się będzie zasięg GPS. Wtedy garaże, parkingi podziemne czy
    tunele będą problematyczną sprawą.

    Najwyżej będą się sprzedawały zestawy combo, naklejka + jammer.

  • 67. Data: 2017-10-26 01:05:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-25 o 08:53, Kris pisze:

    > A przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie dopuszczalnej prędkości?

    No ale z drugiej strony jak uzyskują w naszym kraju homologację
    samochody, które mogą przekroczyć prędkość 140km/h?
    Dlaczego nie ma blokad jak w przypadku tych małych motorków i samochodów?

  • 68. Data: 2017-10-26 01:58:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Samochod moze wiedziec ze wjechal do tunelu albo na parking. I w takiej sytuacji
    system zrobi obejscie gpsa do czasu wyjazdu i zlapania sygnalu. Ty juz sie nie martw,
    dadza rade, bedzie pan zadowolony.

  • 69. Data: 2017-10-26 02:13:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak to nie ma jak sa. Byl program o bentleyach i one maja blokade przy 280. Poza tym
    kazdy wspolczesny samochod ma odciecie zaplonu powyzej jakiejs predkosci obrotowej
    silnika. Programowo jest to zrobione. Prosta sprawa taka blokada. GPS wie gdzie jest
    samochod i moze dynamicznie przydzielac predkosci maksymalne. A jak go zagluszyc to
    auto wejdzie w tryb awaryjny i max 25km/h. Poza tym samochody moga sie dogadywac po
    wifi albo mobilnym netem albo jeszcze inaczej i jeden drugiemu powie gdzie jest i ile
    wolno jechac. Wszystko jest do zrobienia. Wyjdzie ze po napadzie na bank beda
    uciekali na rowerach, ale nie miejskich bo gpsa maja.

  • 70. Data: 2017-10-26 07:55:15
    Od: p...@g...com

    --No ale z drugiej strony jak uzyskują w naszym kraju homologację samochody, które
    mogą przekroczyć prędkość 140km/h?

    od 2013r niepotrzebna jest krajowa i wystarczy europejska
    http://motogazeta.mojeauto.pl/Finanse_i_prawo/Jedna_
    homologacja_wystarczy,a,209379.html