  • 41. Data: 2017-10-25 14:14:26
    Temat: Re: Skynet coraz blizej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:0bc863d4-fa36-4889-8e2e-7091b1378976@go
    oglegroups.com...
    >--Pewnie nas po prostu nie dodali, i lecieli tylko po krajach "starej
    >unii", co statystycznie ma sens.
    >nie chce mi sie liczyc ale w innych statystykach jestesmy ba nawet w
    >jednej na pierwszym miejscu :-)

    No i dlatego nie nalezy uwzgledniac :)

    >--Ale ... zobacz, asymptotyczny spadek przewiduja, a nie "vision
    >Zero" juz w 2020 :-)
    >na ich stronie jest pelen raport i cel sie oddala :-)

    Szwedom sie chyba nie oddala, a UE oficjalnie takiego celu chyba nigdy
    nie miala ... sprzeciw niemieckich kierowcow moglby byc przykry :-)
    Ale w przyszlosci ... kto wie.

    J.

  • 42. Data: 2017-10-25 14:16:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.

    Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren
    zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia
    prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale rzadziej.

  • 43. Data: 2017-10-25 14:17:37
    Od: p...@g...com

    --W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...

    chyba wszyscy producenci juz maja od paru lat w opcji

    --No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.

    znaki pojawiaja sie i znikaja a aktualizacji nie bedziesz robil codziennie choc moze
    efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-)

  • 44. Data: 2017-10-25 14:23:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 25 Oct 2017 14:11:18 +0200, sirapacz wrote:
    > film Piąty Element i scena uruchamiania taksówki po włożeniu karty prawa
    > jazdy:)

    Wcale niegłupie! Są już różne samochody które odpala się bez kluczyka -
    za pomocą karty właśnie (miałem tak kilka lat temu w Scenicu).
    Wystarczyłoby prawa jazdy upgradować dodatkiem jakiegoś drobniutkiego RFID
    i gotowe. Dodatkowa zaleta - łatwo wtedy oprogramować kto dokładnie może
    korzystać z samochodu (przydatne jak w rodzinie jest jeden samochód na
    trzy osoby) oraz w jakich godzinach. No i mamy od razu fajne logowanie
    kto kierował pojazdem danego dnia o danej godzinie.

    "drobny" minusik to jak delikwentowi zostanie nagle zabrane prawo jazdy w
    trasie... :) więc pewno jakiś tam awaryjny sposób uruchomienia musiałby
    pozostać. Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się
    znalazło... ale może? za 20 lat?

    Mateusz

  • 45. Data: 2017-10-25 14:27:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote:
> [...]
    > zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia
    > prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale

    To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. Na TomTomie nie zauważyłem
    takiej dolegliwości, a wręcz przeciwnie - niejednokrotnie wiedział lepiej
    ode mnie, i stosownie ostrzegł. Gdyby istniała możliwość sprzężenia tego
    z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał.

    Mateusz

  • 46. Data: 2017-10-25 14:38:07
    Od: p...@g...com

    --Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się znalazło... ale może? za
    20 lat?

    wypozyczalnie od dawna tego uzywaja

    https://www.autoblog.com/2014/11/24/car2go-turns-you
    r-smartphone-into-carsharing-key-mobile-access/

  • 47. Data: 2017-10-25 14:55:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy.

    IMO te z automapy sa calkiem dokladne.

> [...]
    >tego
    >z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał.

    I po co - ludzi chcesz wk* ? :-)

    U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-)

    J.

  • 48. Data: 2017-10-25 15:29:32
    Od: p...@g...com

    --I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ...
    "zwolnij" :-)

    za 10 czy 15 lat sam staniesz w kolejce po Forda, taki City Stop uratowalby dziadkowi
    prawo jazdy a tak do zbiorkomu trzeba sie przesiasc :-)

    http://raportdrogowy.interia.pl/aktualnosci/news-bia
    la-podlaska-97-latek-potracil-na-pasach-dwie-osoby,n
    Id,2453412

  • 49. Data: 2017-10-25 16:01:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co rfid. Wkladasz pj w dziure i przez net sa sprawdzone uprawnienia. Kamera w
    samochodzie robi fotke i ja przesyla do sprawdzenia czy to pj kierowcy. A za moment
    tylko kamera sprawdzajaca w bazie danych buzke. W komplecie czujnik promili. Na
    jakims filmie policja miala czytniki rozpoznajace ludzi i nadludzi.

  • 50. Data: 2017-10-25 16:10:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-25 o 14:17, p...@g...com pisze:
> [...]
    moze efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-)

    Sposoby mogą być różne, ale nie sądzę, żeby urzędasy pozwoliły na
    samowolkę. System nie ma powstać po to, żeby było lepiej ludziom, ale
    żeby zrobić na nim fortunę - więc na pewno będzie "centralna baza",
    "główny dostawca oprogramowania", itd.

    Na razie całość jest za słaba - zbyt pełna błędów i zawodna, żeby
    powierzyć automatom decyzje mogące bezpośrednio wpływać na
    bezpieczeństwo ludzi.

    Jednak za lat więcej - będziemy mieli pojazdy autonomiczne, komunikujące
    się ze sobą wzajemnie i ustalające między sobą tory jazdy. I wtedy
    wspomagacze w przestarzałych "manualnych" samochodach mogą stać się
    koniecznością. Póki co - to dla mnie taki news rzucony do ludzi, żeby
    zaobserwować reakcje i żeby powoli przygotowywać nas do zmian.

    --
    MN