  • 41. Data: 2010-06-01 09:58:46
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: macieksz <m...@g...com>

    On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
    > W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
    Ja
    > rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
    > konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

    Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

    1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
    2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
    3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
    pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

    Ad 1.
    Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
    silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
    którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
    niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
    do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

    Ad 2.
    Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
    uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
    dowód osobisty.
    Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
    motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

    Ad 3.
    Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
    kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
    podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
    17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
    przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
    powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
    (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
    zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
    (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

    Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
    teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
    (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
    technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
    przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
    określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
    być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
    karne.

    Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
    takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
    zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
    Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
    techniczne.

  • 42. Data: 2010-06-01 10:03:32
    Od: macieksz <m...@g...com>

  • 43. Data: 2010-06-01 11:12:55
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    >określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
    >być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje

    Najpierw trzeba udowodnic, ze motorower przy przegladzie nie byl motorowerem
    lecz motocyklem. A jest to nierealne biorac pod uwage latwosc podmianki 50
    ccm na 80 cmm czy 125 cmm (pisalem o tym w tym watku)

    >Ale widziałem już miśków którzy
    >zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
    >Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
    >techniczne.

    I na przegladzie jak sie postaramy znowu mozemy miec z motocykla motorower -
    przemiana to moze kilka godzin roboty :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 44. Data: 2010-06-01 11:14:14
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
    >skierowania pojazdu na badania techniczne.

    Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki.
    Tylko roboty bedzie mial troche :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 45. Data: 2010-06-01 17:27:18
    Od: jarek67 <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01-06-2010 o 21:17:58 PB <p...@b...pl> napisał(a):

    >Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
    > posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam
    > najmniejszej ochoty.

    Pinio, łamiesz się?

    --
    pzdr
    jarek67

  • 46. Data: 2010-06-01 18:17:58
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub
    napisał(a):

    > Motorower z przekladnia Automatyczną.
    > Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
    > skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.
    >
    > Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.

    Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
    posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam
    najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny z
    automatycznymi przekładniami - to tak;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 47. Data: 2010-06-01 18:19:01
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 31 May 2010 17:33:03 +0200, na pl.rec.motocykle, PB napisał(a):

    > Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na
    > rondzie deGaulle'a i czekając na zielone do skrętu w lewo - zostałem
    > poproszony przez policjanta stojącego na wyspie ronda - abym nań
    > zjechał. Obejrzał szybkim spojrzeniem skuter i poprosił o papiery.
    > Spytał czy motorower, potwierdziłem. Poszedł do radiolki, wrócił po 2
    > minutach, oddał papiery i podziękował. Nie wiem o co chodziło, ale
    > kontrola jednośladu nie jest czymś egzotycznym;-)

    Widoczek z dzisiaj - Trasa Łazienkowska, kawałek wyłączony z ruchu -
    stoi motorower i obok niego radiowóz i odbywa sie kontrola jenośladu.
    Coś jest na rzeczy...

  • 48. Data: 2010-06-01 18:22:54
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Mustafa" <M...@B...xx> napisał w wiadomości grup
    > Więc działa to tak:
    (...)

    Znasz to z autopsji czy przeczytales gdzies patafianie?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 49. Data: 2010-06-01 20:11:52
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67
    napisał(a):

    > Pinio, łamiesz się?

    nie chce mi się po prostu. Nie traktuję motocykla kultowo - to
    narzędzie, takie samo jak samochód. Ma przewieźć mnie szybko i
    sprawnie i wygodnie. Auto robi to po trasie, ale w zatłoczonym mieście
    przegrywa ze skuterkiem 50ccm. Chciałbym skuterek 150-250ccm, ale
    musiłbym zrobić A, ucząc się czegoś niewygodnego i zbędnego - czyli
    zmiany biegów na motocyklu - nie chce mi się, jestem stary i leniwy;-)

  • 50. Data: 2010-06-01 20:13:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yakhub pisze:

    > Nie gryzie mnie i w sumie mam to dosyć głęboko. Dziwi mnie tylko, że
    > ludziom się chce tak kombinować...

    Popatrz na koszta i komplikacje formalne związane ze zdobyciem "prawka
    A", a przestaniesz się dziwić ;)

    W porównaniu z nimi tańsze OC to sprawa nie warta wspomnienia (zwłaszcza
    że OC za motocykl też jest tanie jak barszcz).