  • 31. Data: 2010-05-31 22:44:29
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:j3r6a5wypvsf$.5beohj77ni3z$.dlg@40tude.net...

    > no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto
    > tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to >zbędne. Nie
    Ale wlasnie o tym pisze. Napisalem motocykl w sensie wiekszy skuter bo 125
    to juz motocykl no i jak policzysz koszty przerabiania swojej 50tki na 125 i
    uzerania sie z przegladami itd to wkoncu zrobisz sobie prawko A i kupisz
    skuter np 125 Prawko zawsze sie przyda chocby na emeryture sobie burgmana
    kupisz albo cos innego w leniuszku ;)
    Pzdr

  • 32. Data: 2010-06-01 05:10:23
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
    > zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
    > sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
    > jest.

    Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
    szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
    potrzebuje homologacji).

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 33. Data: 2010-06-01 05:12:47
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych
    > przegladow motorowerow.

    W sumie fakt :-) Sam smigalem na motorowerach z 10 lat temu :-)

    > Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to
    > bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej
    > wydech.

    No wlasnie nie wiem czy dochodzi - zbyt duzego doswiadczenia nie mam, ale u
    mnie bylo jak pisalem. Nie trzeba bylo zmiany gaznika, etc.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 34. Data: 2010-06-01 05:21:13
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:

    > Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
    > szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
    > potrzebuje homologacji).

    To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
    rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
    konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
    ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście
    można, ale jakie teoretyczne możliwości w takiej sytuacji ma policja?
    Może np. zabrać dowód rejestracyjny, do czasu wykonania ekspertyzy w SKP?

    --
    ganda

  • 35. Data: 2010-06-01 06:34:25
    Od: Yakhub <j...@g...com>

    On 1 Cze, 07:10, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    > Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
    > szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
    > potrzebuje homologacji).

    Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
    skierowania pojazdu na badania techniczne.

    --
    Yakhub

  • 36. Data: 2010-06-01 07:15:11
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 31 May 2010 23:34:25 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, Yakhub
    napisał(a):

    > Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
    > skierowania pojazdu na badania techniczne.

    Otóż to - zwię się toto "uzasadnionym podejrzeniem". Policjant nie
    musi znać się na wszystkim, on ma swoje instrukcje i na ich podstawie
    nabiera podejrzenia że coś nie teges i zatrzymuje pojazd, a kiedy
    upewni się że faktycznie może coś być niepoprawnie - kieruje pojazd na
    badanie do SKP. Dotyczy to zarówno "motoroweru" jadącego 80 km/h, jak
    i np. samochodu z którego leje się olej silnikowy, albo ryczy wydech,
    albo ma szyby za mocno przyciemnione.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 37. Data: 2010-06-01 08:15:35
    Od: Glub <g...@g...com>

    PB <p...@b...pl> wrote:
    > Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
    > napisał(a):

    > no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów.

    Motorower z przekladnia Automatyczną.
    Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
    skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.

    Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 38. Data: 2010-06-01 08:15:36
    Od: Glub <g...@g...com>

    Wreszcie ktoś to sensownie napisał:)

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 39. Data: 2010-06-01 09:49:17
    Od: macieksz <m...@g...com>

    On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
    > W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
    Ja
    > rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
    > konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

    Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

    1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
    2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
    3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
    pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

    Ad 1.
    Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
    silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
    którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
    niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
    do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

    Ad 2.
    Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
    uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
    dowód osobisty.
    Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
    motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

    Ad 3.
    Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
    kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
    podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
    17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
    przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
    powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
    (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
    zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
    (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

    Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
    teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
    (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
    technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
    przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
    określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
    być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
    karne.

    Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
    takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
    zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
    Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
    techniczne.

  • 40. Data: 2010-06-01 09:49:31
    Od: macieksz <m...@g...com>