  • 51. Data: 2010-06-01 20:16:55
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-06-01 22:13, Andrzej Lawa pisze:
    > Popatrz na koszta i komplikacje formalne związane ze zdobyciem "prawka
    > A", a przestaniesz się dziwić ;)

    A ja sie dziwie sie. Prawko robiłem w zeszłym roku. Nie było żadnych
    komplikacji, a koszta?
    No są, ktoś obiecywał, że nie będzie?

    --
    duddits

  • 52. Data: 2010-06-01 20:17:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Andziak pisze:

    > To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
    > rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
    > konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
    > ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście

    Przepis nie do końca tak brzmi. "Konstrukcja ogranicza prędkość...". Z
    tym że nie da się zrobić konstrukcji ograniczającej tak samo prędkość
    przy pełnym obciążeniu na równym, jak ogranicza tę prędkość przy jeździe
    z górki z połową obciążenia i z wiatrem.

    Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

    Cały czas się upieram, że definicja ustawowa jest zła i powinno być
    ograniczenie nie pojemności i prędkości, a mocy i masy.

    W tzw. cywilizowanych krajach policja ma małe przenośne hamownie i
    czasem robi kontrole "mocy na kole".

  • 53. Data: 2010-06-01 20:20:39
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$...@n...home.net.pl...
    > Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

    A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna
    z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 54. Data: 2010-06-01 20:43:53
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-06-01 22:20, Użytkownik Ivam napisał:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$...@n...home.net.pl...
    >
    > A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika
    > polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

    Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
    w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć
    cenę o tysiąc złotych dokładając czujniki, komputer pokładowy
    i układy odcinające. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy
    taki wymóg wprowadzi np. UE.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2010-06-01 21:06:19
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
    > w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć

    Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o
    mozliwosciach ograniczania predkosci.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 56. Data: 2010-06-01 21:30:47
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 01 Jun 2010 22:43:53 +0200, na pl.rec.motocykle, RadoslawF
    napisał(a):

> [...]
    > cenę o tysiąc złotych dokładając czujniki, komputer pokładowy
    > i układy odcinające. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy

    Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia
    motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokładzie. Róznica
    jest kolosalna. I przy takiej mocy i pojemnosci - nie da się zrobic
    prostego i taniego układu który zawsze ograniczy predkość do 45 km/h.
    TO bzdura. Drugą bzdurą jest sam fakt istnienie ograniczenia do tej
    prędkosci. Skąd tą wartość wzięto - tego nie wie nikt.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 57. Data: 2010-06-01 21:39:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    duddits pisze:

    > A ja sie dziwie sie. Prawko robiłem w zeszłym roku. Nie było żadnych
    > komplikacji,

    Przez "komplikacje" rozumiem: "marnowanie" (czasem i bez cudzysłowów)
    czasu na kurs, zdawanie, latanie po urzędach, czekanie na urzędy... A
    tak kupujesz, rejestrujesz, ubezpieczasz i jeździsz.

    > a koszta?
    > No są, ktoś obiecywał, że nie będzie?

    A tak masz ponad 1000zł, nie licząc "straconego" czasu, w kieszeni... I
    zakładając, że sprawa się nie rypnie - nie boisz się "punktów" ;)

  • 58. Data: 2010-06-01 21:45:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ivam pisze:
    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$...@n...home.net.pl...
    >
    > A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika
    > polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

    Teoretycznie da się - chociaż koszt może być zaporowy - ale tylko z
    pominięciem sytuacji, kiedy silnik nie musi dawać napędu. Np. przy
    jeździe z góry nawet przy ograniczeniu przełożenia silnik z odciętym
    zapłonem (pamiętaj, że to często-gęsto będą lekkie dwusuwy) może słabo
    hamować. Poza tym w starszych 2-suwowych konstrukcjach mogło się
    pojawiać tzw. "wolne koło", bo inaczej miałeś problem z brakiem
    smarowania (aczkolwiek to chyba głównie w samochodach...).

    W skrajnym przypadku jedziesz z góry z w ogóle wyłączonym silnikiem i
    jak będzie odpowiednio stromo spokojnie 100km/h przekroczysz ;)

  • 59. Data: 2010-06-01 21:45:52
    Od: Arni <n...@s...org>

    PB pisze:

    > Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia
    > motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokładzie. Róznica
    > jest kolosalna.

    ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w
    najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 60. Data: 2010-06-01 21:51:22
    Od: a...@h...pl

    "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:

    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o
    > mozliwosciach ograniczania predkosci.

    Dac sie da, w jakims Motocyklu czytalem test Hondy Zoomer,
    zaprzyjaznieni z redakcją wachowcy probowali rozbezpieczac - i nic - i
    z górki i pod górkę, z obciążeniem i bez, Vmax=45km/h.

    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm