  • 11. Data: 2010-05-31 12:55:50
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: Yakhub <j...@g...com>

    On 31 Maj, 13:56, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Skuter, serdeńko, to fason pojazdu - podobnie jak np. kabriolet (który,
    > czego może nie wiesz, może być samochodem ale też np. wozem konnym).

    OK. Rozumiem, przyjmuję do wiadomości, mój błąd. W temacie powinno być
    "Motorower" 125ccm.

    > Po drugie: motocykle zarejestrowane jako motorowery to żadna nowość -
    > żeś się obudził ;)

    Dla mnie właśnie nowość... Stąd też ten wątek.

    > Jak ciebie to gryzie - zawsze możesz "uprzejmie donieść".
    > Co do mnie - po obserwacji zachowania na drodze ludzi z
    > prawami jazdy nie przywiązuję do tego papierka tak wielkiej uwagi ;) Sam
    > je mam, ale od innych uczestników ruchu wymagam tylko bezpiecznej,
    > rozważnej i w miarę przepisowej jazdy.

    Nie gryzie mnie i w sumie mam to dosyć głęboko. Dziwi mnie tylko, że
    ludziom się chce tak kombinować...

    --
    Yakhub

  • 12. Data: 2010-05-31 14:43:17
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > :) - nie wiem jaka jest procedura ale jesli ktos podbil przeglad
    > "motorowera" z silnikiem 125ccm to zapewne jakies tam przestepstwo
    > popelnil.

    Nic nie udowodnisz - wiele motorow o pojemnosciach 50/80/125 ccm ma
    identyczne cylindry/glowice z zewnatrz. Zakladasz 50 ccm, potem po
    przegladzie wrzucasz 125 i latasz. Ja pamietam, ze do swojej Hondy MBX'50
    mialem w garazu dodatkowy cylinder/glowice 80 ccm.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 13. Data: 2010-05-31 15:01:40
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-05-31 16:43, Dysiek pisze:

> [...]
    > przegladzie wrzucasz 125 i latasz. Ja pamietam, ze do swojej Hondy MBX'50
    > mialem w garazu dodatkowy cylinder/glowice 80 ccm.

    Wydaje mi sie, ze jesli np. mialbys dzwona i byloby podejrzenie, ze z
    moto cos nie tak, to w interesie ubezpieczyciela bylby udowodnic ci, ze
    poruszales sie pojazdem o parametrach niezgodnych z wpisanymi w dowodzie
    i bez uprawnien (jesli nie masz PJ A/A1)

    --
    jarek

  • 14. Data: 2010-05-31 15:15:54
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

> [...]
    >większy wydaje mi się co najmniej dziwna. Zwłaszcza, że Sprzedający
    >twierdzi, że można na tym jeździć bez PJ...

    To ewidentny przekręt w papierach i w razie wypadku będzie mnóstwo problemów
    łącznie z regresem z OC.
    Przekręt tym łatwiejszy do wykonania, że sporo firm ze wschodu (chiny,
    korea) za pośrednictwem naszych marek odkryło segment 50ccm i robi takie
    sprzęty w "budach" od 125ccm coby można bez prawa jazdy jeździć.
    Ot choćby zerknij na strone Rometa gdzie znajdziesz modele 50/125.
    Albo w ciepły dzień podjedź pod dowolne liceum. Tam znajdziesz nawet
    motorowery wyglądające na taaaakie sprzęty.
    Więc działa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z
    prawem, a potem bez żadnych przeróbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik
    125ccm od "starszego brata".
    Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o
    ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach
    spotka go kontrola).
    Jednak w razie wypadku problemy są niemal pewne.

  • 15. Data: 2010-05-31 15:33:03
    Od: PB <p...@b...pl>

    Mon, 31 May 2010 17:15:54 +0200, na pl.rec.motocykle, Mustafa
    napisał(a):

    > Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o
    > ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach
    > spotka go kontrola).

    Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na
    rondzie deGaulle'a i czekając na zielone do skrętu w lewo - zostałem
    poproszony przez policjanta stojącego na wyspie ronda - abym nań
    zjechał. Obejrzał szybkim spojrzeniem skuter i poprosił o papiery.
    Spytał czy motorower, potwierdziłem. Poszedł do radiolki, wrócił po 2
    minutach, oddał papiery i podziękował. Nie wiem o co chodziło, ale
    kontrola jednośladu nie jest czymś egzotycznym;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 16. Data: 2010-05-31 16:00:57
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > cos nie tak, to w interesie ubezpieczyciela bylby udowodnic ci, ze
    > poruszales sie pojazdem o parametrach niezgodnych z wpisanymi w dowodzie i

    Mysle, ze nikt by na to nie zwrocil uwagi - w takim wypadku dowodem moze byc
    jedynie predkosc (nikt nie bedzie rozbieral moto na srodku drogi) a ta nie
    tak znowu latwo ustalic jezeli nie ma sladow opon, etc.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 17. Data: 2010-05-31 16:06:02
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > kółkach spotka go kontrola).
    > Jednak w razie wypadku problemy są niemal pewne.

    Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana,
    ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie
    zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc
    popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm
    (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka - tak mialem w mojej
    Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
    podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
    g* ci moze zrobic.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 18. Data: 2010-05-31 16:16:11
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 31.05.2010 18:06, Dysiek pisze:

    > Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
    > podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
    > g* ci moze zrobic.

    Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h...

    --
    ganda

  • 19. Data: 2010-05-31 16:16:22
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Dysiek pisze:

> [...]
    > popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm
    > (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka

    Nie różnią sie parametrami wału korbowego ?

    Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności
    od 50 do 125 ?

    Pytam no bo nie wiem.

    KJ

  • 20. Data: 2010-05-31 16:23:33
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-31 18:00, Użytkownik Dysiek napisał:

    > Mysle, ze nikt by na to nie zwrocil uwagi - w takim wypadku dowodem moze byc
    > jedynie predkosc (nikt nie bedzie rozbieral moto na srodku drogi) a ta nie
    > tak znowu latwo ustalic jezeli nie ma sladow opon, etc.

    Jesteś w błędzie.
    Znając wagę sprzętu i szkody jakie spowodował bez problemu ustala
    się prędkość z jaką nastąpiło zderzenie.
    Kluczową sprawą jest wielkość szkody, jeśli kilkaset złotych to
    ubezpieczyciel ma w d.... sprawdzanie czegokolwiek, wypłaca i zamyka
    sprawę. Ale jeśli szkoda idzie w tysiące złotych to ubezpieczycielowi
    opłaca się sprawdzić czy nie dało by się przenieść koszty na kogoś
    innego. Jeśli doprowadziłeś do szkody jadąc na motocyklu zarejestrowanym
    jako motorower i dodatkowo nie masz prawa jazdy na motocykle to
    ubezpieczyciel właśnie znalazł frajera którego obdaruje kosztami
    wypadku.