    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Date: Sun, 8 Mar 2009 09:08:14 -0700 (PDT)
    <d...@3...googlegroups.com>
    <goto1h$fdp$1@news.wp.pl>

    > Tak ''samo'' to nie ''idealnie tak samo''? Są jakieś różne ''taksama''? :)
    >
    > Nie che mi się dalej gadać, bo masz takie samo o tym pojęcie jak o
    > teorii fotografii. Ale...

    standartowe strojenie instrumnetow jest do a = 440 hz
    najslynniejsza orkiestra swiata wiedenscy fiharmonicy stroja do a =443
    hz
    berlinczycy do 441 hz
    wiele orkiestr stroi do a = 442 hz

    Aby nie powstalo dudnienie instrumnety musza stroic wzajemnie.

    > No i wszyscy spierdzielają z filharmonii natychmiast po pierwszym
    > akordzie, gdzie zaczyna grać dwadzieścia smyków, a każdy ciągnie
    > odrobinę inną częstotliwość, mało tego - częstotliwość tę zmienia ciągle
    > w sposób zbliżony do losowego :)

    wlasnie o tym pisze , ze jesli gra kilka instrumnetow ten sam dzwiek
    to musza idealnie stroic WZAJEMNIE z dokladnoscia doslownie do 1
    hz , w przeciwynm wypadku powstaja interferencje , czyli nakladajace
    sie dudnienia.
    nie mozna ich zidentyfikowac oddzielnie , zwyczajnie dzwiek nie jest
    ladny ( czyli orkiestra strazacka) .

    Ze sie stosuje temperowana skale nie ma wiekszego znaczenia , waznym
    jest WZAJEMNE dostrojenie instrumnetow w KAZDEJ skali strojenia,

    > To samo w orkiestrach dętych (chyba że to orkiestra z modułu Sound Canvas).
    > Chłopie, daj se spokój, proszę :)
    > I nie ciągnij tego ota, bo ktoś się zaraz wkurzy. Chcesz pogadać -
    > zapraszam na pl.rec.muzyka.bin, ale tam większe orły ode mnie i spuszczą
    > cię po brzytwie aż miło.

    problem polega na tym , ze wydaje Ci sie ze wiesz najlepiej .
    piszesz o dudnieniu AF - toz to wogole nie rozumiesz sensu tego
    zjawiska .
    niebezpieczenstwo dudnienia powstanie wowczas jezeli nalozy sie na
    siebie pare fal o roznej czestotliwosci.

    mamy pulsujace swiatlo od diod - z czym ono ma sie nalozyc zeby
    powstalo dudnienie?

    Czy matryce dudnia kiedy fotografuje sie swiatlo pulsujace ?

    toz to w Af masz uklady cmos , lub ccd dzialajace analogowo tak jak
    matryca.

    piszesz o zjawiskach , ktorych sensu nie rozumiesz , starajac sie niby
    zaskoczyc jakas tajemna dostepna Tylko Tobie wiedza - gdy tymczasem to
    jest zwykla paplanina bez najmniejszego sensu.

    Ktos Ci dal rade , zebys nie odpisywal na moje posty.
    Blagam nie odpisuj - mniej bedziesz sie kompromitowal .