eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkuteczność CeramizerowRe: Skuteczno?ae Ceramizerow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skuteczno?ae Ceramizerow
    Date: Wed, 07 Mar 2012 07:47:19 +0100
    Organization: futrzakowo
    Lines: 41
    Message-ID: <jj709v$223$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    References: <4f56418f$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <jj5rdi$khu$2@inews.gazeta.pl> <jj5rrq$rbd$1@mx1.internetia.pl>
    <eq9kmbl20vdq$.8h54jwyf8gtk$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-204-129.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1331104520 17944 87.205.204.129 (7 Mar 2012 07:15:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Mar 2012 07:15:20 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <eq9kmbl20vdq$.8h54jwyf8gtk$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438017
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-06 21:58, Tomasz Pyra pisze:
    > On Tue, 06 Mar 2012 21:24:43 +0100, Artur Maśląg wrote:
    (...)
    >> Bardzo świadoma wypowiedź, szczególnie w kontekście żywotności pojazdów
    >> cywilnych sprzedawanych od jakiegoś czasu oraz dodatków używanych
    >> w sprzęcie wojskowym...
    >
    > Z drugiej strony producent mógłby oczekiwany przebieg skalkulować w oparciu
    > o jeszcze słabszą (i tańszą) mechanikę, za to olej z ceramizerem.

    Producent samochodów nie jest producentem olejów, a nawet gdyby był, to
    takie podejście nie daje żadnej gwarancji wymaganej trwałości silnika.

    > Przy stosunkowo niskich cenach takich specyfików mogłoby się to kalkulować
    > - w dodatku lejąc w ASO olej który faktycznie zapewnia lepszą trwałość
    > podzespołów to już w ogóle pole do popisu dla marketoidów.

    Jw. + fakt, że producentom samochodów opłaca się produkować pojazdy,
    których naprawa po określonym okresie eksploatacji nie jest uzasadniona
    ekonomicznie.

    > Dodatkowo mamy konkurencję między producentami olejów, którzy jakoś nie
    > chwalą się stosowaniem takich dodatków.

    Jak nie? Stosują różne dodatki. Jakieś MOS, MaxLife itd.

    > Z drugiej strony jest sobie np. olej przekładniowy Honda MTF, który podobno
    > jest zwykłym synterycznym 5W-30 z ceramizerem. Potwierdzałoby to to, co
    > pisał "to" - że ceramizer raczej do przekładni niż do silnika.

    Ceramizery nie nadają się tylko do skrzyń automatycznych.

    > Pytanie jeszcze ile z tego co jest sprzedawane jako ceramizer, to
    > faktycznie ceramizer. A ile to jakieś motodoktory do zagęszczania oleju.

    Może nie zmieniaj tematu - nie piszemy tutaj o reanimacji parcha przed
    sprzedażą, tylko o środkach, które pozwalają dłużej żyć jednostce
    sprawnej, choć często już w jakim stopniu wyeksploatowanej.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: