  • 51. Data: 2012-03-08 11:47:44
    Temat: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Ale stale pływa. Bo jest trwały. A jest trwały, bo zaprojektoeano go tak aby sł
    > użył długo.
    > Bo od żywotności "w czasie pokoju" zależy ile roczników rekrutów jest w stanie
    > się wyszkolić
    > na danym czołgu, okręcie, samolocie, zanim pójdzie na żyletki. Krótsza żywotnoś
    > ć = wyższe
    > koszta utrzymywania armii. Elementarne.

    > Dokładnie na odwrót.
    > Tylko w czasie pokoju taki np. czołg ma dużą szansę dojść do swoich resursów...

    O tym piszę tylko używam innych wyrazów. W czasie pokoju sprzęt woskowy jest
    praktycznie niezniszczalny. Podlega tylko eksploatacyjnemu zużyciu. Sprzęt
    wojskowy nie jest projektowany do celów pokojowych. W momencie projektowania
    pewno przyjmują dla czołgu że w warunkach wojennych średni przebieg może
    wynosić 100 kilometrów. Takie założenia robi się bo czołg to jednorazówka. Nie
    wykluczam że przy takich założeniach nie było by na czym szkolić żołnierzy.
    Ale teraz mają jakieś stanowiska co udają czołg od środka. I zachowują się jak
    w terenie.

  • 52. Data: 2012-03-08 22:56:59
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-03-08 11:30, kogutek pisze:

    > nie. Bo jak by wygrali to byśmy teraz .. produkowali samochody Volvo.

    a nie produkujemy? Czyżby mi się tylko wydawało, że jakieś pół godziny
    temu widziałem nówkę wyjeżdżającą z fabryki? We Wrocławiu..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 53. Data: 2012-03-09 01:20:19
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(a):

    > a nie produkujemy? Czyżby mi się tylko wydawało, że jakieś pół godziny
    > temu widziałem nówkę wyjeżdżającą z fabryki? We Wrocławiu..

    Widzę że posiadasz inteligencję drzewa samotnie rosnącego na polu. W związku z
    czym informuję i objaśniam w prostych zdaniach. Wojnę wywołuje się żeby zdobyć
    nowe tereny i ludzi którzy tam mieszkają mieć za niewolników. Jak by Szwedzi
    wygrali wojnę to by tutaj zostali. Pisał bym wtedy po Szwedzku. Tłumaczyć
    dalej czy sam sobie poradzisz?

  • 54. Data: 2012-03-09 09:35:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-09 01:20, kogutek pisze:

> [...]
    > wygrali wojnę to by tutaj zostali. Pisał bym wtedy po Szwedzku. Tłumaczyć

    Albo aby zrabować kosztowności i zniszczyć przeciwnika. Nowe tereny to
    dodatkowy problem, nie zawsze opłacalny.

    A.

  • 55. Data: 2012-03-09 18:54:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Widzę że posiadasz inteligencję drzewa samotnie rosnącego na polu.

    kończą ci się argumenty ad meritum, a zaczynają ad personam, ale tym
    razem spróbuję jeszcze raz, jak krowie na rowie: baranku vel kogutku,
    dalej nie rozumiesz - jak historia pokazuje wcale nie trzeba wojny, żeby
    doprowadzić do tego, żeby ktoś na zasilał twoją kabzę swoją ciężką
    pracą.. Mało tego - kto będzie lepiej i wydajniej pracował - naród
    podbity i zniewolony, czy potraktowany taki, że myśli, że wyświadczasz
    mu przysługę?

    --
    Michał

  • 56. Data: 2012-03-09 21:36:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 07 Mar 2012 18:26:12 +0000 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Niby z jakiego powodu możliwość przejechania stu kilometrów bez oleju ma
    > być pożądana?

    bo mają dojechać tam dokąd mają. I mogą nie mieć czasu na naprawianie.
    Albo muszą spieprzać bo do nich strzelają. Ale pewnie byś wtedy wysiadł i
    zrobił remont kapitalny silnika scyzorykiem.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 57. Data: 2012-03-09 23:12:08
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]

    > pracą.. Mało tego - kto będzie lepiej i wydajniej pracował - naród
    > podbity i zniewolony, czy potraktowany taki, że myśli, że wyświadczasz

    Pijesz do UE. Wtedy nikt nie ogarniał takich pojęć jak Wspólna Europa.
    Chodziło tylko tereny i niewolników.

  • 58. Data: 2012-03-09 23:23:52
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Arek <a...@a...pl> napisał(a):

    > Albo aby zrabować kosztowności i zniszczyć przeciwnika. Nowe tereny to
    > dodatkowy problem, nie zawsze opłacalny.
    >
    > A.

    Akurat Potop Szwedzki miał podłoże polityczne. Poza tym co było w Polsce wtedy
    do zrabowania? Polska była wtedy krajem o ustroju feudalnym. Parę bandyckich
    rodów i niewolnicy tu byli. Szwedzi chcieli załatwić sprawę polityczną i przy
    okazji podbić dzikusów. Bandyci wiedzieli jak zabezpieczyć kasę a niewolnikom
    nie ma czego zabrać. Szwedzi chcieli obalić polskiego króla i podporządkować i
    ucywilizować Polaków. Nauczyć ich czytać, liczyć. Szkoda że im się nie udało
    zrealizować do końca planu.

  • 59. Data: 2012-03-10 00:46:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2012 22:23:52 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Akurat Potop Szwedzki miał podłoże polityczne. Poza tym co było w Polsce wtedy
    > do zrabowania?

    Cos tam jednak bylo
    http://www.uw.edu.pl/sukcesy/2011/wisla.html

    j.

  • 60. Data: 2012-03-10 15:26:02
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-03-09 23:12, kogutek pisze:

    > Pijesz do UE. Wtedy nikt nie ogarniał takich pojęć jak Wspólna Europa.
    > Chodziło tylko tereny i niewolników.

    hmmm... a różne unie personalne, w tym i Polsko-Litewska?

    --
    Pozdr.
    Michał