-
Data: 2011-03-26 12:07:59
Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 25 Mar 2011 23:56:58 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> W dniu 2011-03-25 22:29, Myjk pisze:
>
>> Poza tym wg mnie to za bardzo kombinujesz z tymi definicjami
>> i stąd cały problem.
> Ja kombinuję, bo staram się to jakoś wytłumaczyć.
Kombinujesz tak mocno, że wycinasz dosyć istotne
stwierdzenia zaprzeczające temu co piszesz.
> Podczas gdy sprawa istotnie jest prosta - PoRD nigdzie
> nie narzuca wyboru pasa po skręcie. I koniec zagadnienia.
Nie musi narzucać. Narzuca natomiast inne, jak dla mnie, logiczne
zachowania. Tj. mówi co to jest pas ruchu i jak należy zeń korzystać tak
aby wilk był syty i owca cała.
> > Co to za różnica czy skręcam w inną drogę, czy zmieniam
>> nawierzchnię z 2-miesięcznej na 3-letnią -- to nie ma tutaj kompletnie
>> żadnego znaczenia. Istotny jest pas ruchu, który każde z jadących aut
>> posiada -- a pas ruchu nie może się ślepo na krawężniku, albo na innym
>> aucie, jeśli przed skrzyżowaniem był wyznaczony.
> Się może
Przykład poproszę, z życia.
> - na skrzyżowaniu dwóch jezdni dwupasmowych są cztery różne
> pasy. Można je sobie ponumerować 1,2,3,4. Można jechać prosto nie
> zmieniając pasa, ale skręt pociąga za sobą zmianę kierunku i pasa.
I jeśli jest taka sytuacja, to z pewnością ten pas się nie skończy w polu
po zmianie kierunku i pasa. Chyba, że złamiesz przepisy i np. zamiast z
dwóch pasów do skrętu, będziesz chciał skorzystać z trzeciego prowadzącego
na wprost.
>> Widziałeś kiedyś, żeby na skrzyżowaniu wyznaczony poziomymi znakami pas
>> ruchu prowadził tak bezczelnie na kolizję z innym autem
> Jeździłem kiedyś przez skrzyżowanie o które pytał smint i tak
> poprowadzone są tam pasy:
> http://img862.imageshack.us/i/98411641.jpg/
Nie są tak poprowadzone. Popatrz sobie na fotkę z satelity,
a nie jakiegoś bohomaza wysmarowałeś w paincie z pamięci.
> Oczywiście jadący prawym może zająć np. środkowy, ale linie wymalowane
> są tak, że wręcz to odradzają. I pewnie dlatego o to pytał,
Zresztą w innym miejscu zapodałem rysunek dla Krzysia i nie potwierdza on
tego co piszesz. Pasy ruchu są idealnie wyznaczone i na prawdę ciężko jest
pojechać tak jak sugerujesz:
http://emide.pl/mazda6/hallera.zwyciestwa.gdansk.jpg
> bo często kierowcy z prawego pasa wjeżdżają tam w skrajny lewy.
Są dwa wyjaśnienia tego zachowania. Albo są idiotami i nie potrafią
jeździć, albo robią to celowo nie mogąc wjechać po swoim pasie ruchu, czyli
na środkowy lub prawy pas.
>>>>> A co by było gdyby dwa pasy przechodziły w cztery itp. itd.
>>>> Zasada byłaby identyczna jak wyżej. Ten z lewego ma dla siebie swój
>>>> pas, skrajnie lewy. Ten z prawej ma trzy do wyboru itp., itd.
>>> A np. dlaczego nie odwrotnie?
>>> Dlaczego parujesz pasy zaczynając od lewej,
>>> a nie od prawej, albo nawet od środka?
>> Ponieważ wynika to z definicji pasa ruchu i Art. 22 PoRD.
> Ale dlaczego od lewej, a nie od prawej?
Ponieważ Art. 22. PoRD nie pozwala pojechać inaczej pojazdowi z lewej
inaczej jak tylko na skrajnie lewy pas i warunkowo na środkowy (jeśli nie
wymusi pierwszeństwa na pojeździe z prawej strony).
> Bo twierdzisz
Nie ja, tylko definicja pasa ruchu i Art. 22.
> że jadący pierwszym pasem od lewej ma przypisany,
> po skręcie w lewo pierwszy od lewej,
> a jadący drugim od lewej ma przypisany drugi od lewej.
Dokładnie tak i wynika to, ponownie, z twierdzenia j.w.
> Różnica jak między drugim, a przedostatnim, ale jednak istotna:
Wymacz, ale skrzyżowania tak nie wyglądają. Jeśli już starasz się na
posiłkowanie ilusracjami, to znajdź prawdziwe skrzyżowania i przypatrz się
jak wyglądają. Dla Twojego "rysunku" odpowiednikiem może być skrzyżowanie
Fieldorfa x Ostrobramska w DC. Jeździłem tamtędy kiedyś namiętnie...
http://kut.as/2v8
Przypatrz się jak są wyprofilowane krawędzie jezdni, jak wyglądają pasy
ruchu. Jak wymuszają na pojazdach ruch. Lewy pas ewidentnie "wypluwa" auta
na skrajny zewnętrzny lewy pas. Podczas gdy z prawego jadąc po "krawężniku"
wpada się idealnie na prawy pas, względnie można wypaść na środkowy.
PS AFAIK teraz jest już tylko jeden pas do skrętu w prawo. Drugi przerobili
do jazdy na wprost, ponieważ korki się tam tworzyły -- a od kiedy puścili
Siekierkowski już nie ma takiego natężenia do skrętu w prawo.
BTW a powyżej masz wyznaczone pasy ruchu (z Ostrobramskiej w Fieldorfa),
dlatego że skrzyżowanie jest szerokie i niektórzy mogliby się pogubić i
wjechać pod prąd, albo spotkać się z tymi z naprzeciwka skręcającymi w
lewo. Tylko dlatego te pasy są wyznaczone, do pomocy. Równie dobrze mogłoby
ich nie być a zasady byłyby takie same. Zauważ, że oznakowania tych pasów
kończą się przed przecięciem pasów z innego kierunku. Wg Ciebie to oznacza,
że po wyjechaniu z "szyn" auto z prawej może się wpakować bezpardonowo na
lewy pas, zajeżdżając komuś drogę? Zlituj się.
> http://img638.imageshack.us/i/30726536.jpg/
> Jeden schemat niebieski, a drugi czerwony.
Uwzględniając to co napisałem powyżej, czerwony schemat jest błędny,
ponieważ auto z lewego pasa chcąc zająć środkowy pas wymusiłoby
pierwszeństwo na aucie z prawego pasa -- które to, przypomne, ma _kapkę_
większe prawa na drodze i może je wykorzystywać (z głową!) -- zawsze, jeśli
jest więcej pasów, to ma więcej możliwości do wybotu i to jest in plus dla
tego z prawej. Aż tyle i tylko tyle. Natomiast sugerowanie, że PoRD robi
jadącego z prawej praktycznie nietykalnym, jest skrajnie niewłaściwe, wręcz
głupie i pozbawione elementarnej logiki.
Dlatego za każdym razem jak słyszę o "regule prawej ręki" to mnie trzęsie,
bo ludzie w ogóle nie rozumieją tego pojęcia. Źle je interpretują i potem
wychodzą kwiatki na drodze.
>> No i powrót. Czy jeśli pasy będą wyznaczone, to nie nastąpi zmiana drogi,
>> jezdni i pasa ruchu?
> Zmiana pasa nastąpi, ale w sposób nie powodujący przecięcia się torów
> ruchu, więc problemu nie ma.
Jak nie są wyznaczone pasy, to stosując się do def. pasa ruchu i Art. 22
też się nic nie przetnie. W tym rzecz! Dlaczego na siłę próbujesz całość
komplikować? Tylko i wyłącznie po to żeby wykazać, że PoRD napisał jakiś
idiota? Innego wyjaśnienia Twojego działania nie znajduję.
>> Tylko Art. 22. 1. mówi o zmianie kierunku jazdy LUB pasa ruchu.
> Ale widzisz różnicę między słowem "lub", a "albo"?
Widzę. Przecież w Art. 22. 1. jest właśnie użyte słowo "lub".
Rzecz w tym, że Art. 22. 4. mówi już tylko o PASIE RUCHU.
>> Art. 22. 4. mówi tylko i wyłącznie o zmianie pasa ruchu.
> Czyli obowiązuje w każdej sytuacji zmiany pasa ruchu - niezależnie czy
> na zakręcie, w tunelu, na skrzyżowaniu przy jeździe prosto, czy na
> skrzyżowaniu skręcając.
Tak. Obowiązuje w każdej sytuacji zmiany PASA RUCHU. Zatem konieczność
ustąpienia pierwszeństwa obowiązuje także pojazd z prawej strony jeśli
będzie chciał wjechać lub też po prostu ściąć drogę po pasie ruchu pojazdu
jadącego z lewej strony.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.11 12:15 Myjk
- 26.03.11 12:38 Tom N
- 27.03.11 12:39 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 12:44 J.F.
- 27.03.11 14:50 Tomasz Pyra
- 27.03.11 15:27 Myjk
- 27.03.11 15:35 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 15:47 Myjk
- 27.03.11 17:44 J.F.
- 27.03.11 17:54 J.F.
- 27.03.11 18:29 Tom N
- 27.03.11 19:55 Myjk
- 27.03.11 20:28 Tomasz Pyra
- 27.03.11 20:30 Tomasz Pyra
- 27.03.11 20:43 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=