-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Date: Sat, 26 Mar 2011 12:07:59 +0100
Organization: MAD
Lines: 155
Message-ID: <1ux3wm3gnjgew$.1ot9qu5v4d040$.dlg@40tude.net>
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d8a8f04$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4d8b9b93$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<x...@n...onet.pl>
<4d8bc7d3$0$2501$65785112@news.neostrada.pl> <imhnma$hcu$1@news.onet.pl>
<4d8ce655$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<swvnbnfg8vb2$.1nejn9zrgbh3f$.dlg@40tude.net>
<4d8d1db7$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: afnb68.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1301137676 4565 178.42.79.68 (26 Mar 2011 11:07:56 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Mar 2011 11:07:56 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358710
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 25 Mar 2011 23:56:58 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> W dniu 2011-03-25 22:29, Myjk pisze:
>
>> Poza tym wg mnie to za bardzo kombinujesz z tymi definicjami
>> i stąd cały problem.
> Ja kombinuję, bo staram się to jakoś wytłumaczyć.
Kombinujesz tak mocno, że wycinasz dosyć istotne
stwierdzenia zaprzeczające temu co piszesz.
> Podczas gdy sprawa istotnie jest prosta - PoRD nigdzie
> nie narzuca wyboru pasa po skręcie. I koniec zagadnienia.
Nie musi narzucać. Narzuca natomiast inne, jak dla mnie, logiczne
zachowania. Tj. mówi co to jest pas ruchu i jak należy zeń korzystać tak
aby wilk był syty i owca cała.
> > Co to za różnica czy skręcam w inną drogę, czy zmieniam
>> nawierzchnię z 2-miesięcznej na 3-letnią -- to nie ma tutaj kompletnie
>> żadnego znaczenia. Istotny jest pas ruchu, który każde z jadących aut
>> posiada -- a pas ruchu nie może się ślepo na krawężniku, albo na innym
>> aucie, jeśli przed skrzyżowaniem był wyznaczony.
> Się może
Przykład poproszę, z życia.
> - na skrzyżowaniu dwóch jezdni dwupasmowych są cztery różne
> pasy. Można je sobie ponumerować 1,2,3,4. Można jechać prosto nie
> zmieniając pasa, ale skręt pociąga za sobą zmianę kierunku i pasa.
I jeśli jest taka sytuacja, to z pewnością ten pas się nie skończy w polu
po zmianie kierunku i pasa. Chyba, że złamiesz przepisy i np. zamiast z
dwóch pasów do skrętu, będziesz chciał skorzystać z trzeciego prowadzącego
na wprost.
>> Widziałeś kiedyś, żeby na skrzyżowaniu wyznaczony poziomymi znakami pas
>> ruchu prowadził tak bezczelnie na kolizję z innym autem
> Jeździłem kiedyś przez skrzyżowanie o które pytał smint i tak
> poprowadzone są tam pasy:
> http://img862.imageshack.us/i/98411641.jpg/
Nie są tak poprowadzone. Popatrz sobie na fotkę z satelity,
a nie jakiegoś bohomaza wysmarowałeś w paincie z pamięci.
> Oczywiście jadący prawym może zająć np. środkowy, ale linie wymalowane
> są tak, że wręcz to odradzają. I pewnie dlatego o to pytał,
Zresztą w innym miejscu zapodałem rysunek dla Krzysia i nie potwierdza on
tego co piszesz. Pasy ruchu są idealnie wyznaczone i na prawdę ciężko jest
pojechać tak jak sugerujesz:
http://emide.pl/mazda6/hallera.zwyciestwa.gdansk.jpg
> bo często kierowcy z prawego pasa wjeżdżają tam w skrajny lewy.
Są dwa wyjaśnienia tego zachowania. Albo są idiotami i nie potrafią
jeździć, albo robią to celowo nie mogąc wjechać po swoim pasie ruchu, czyli
na środkowy lub prawy pas.
>>>>> A co by było gdyby dwa pasy przechodziły w cztery itp. itd.
>>>> Zasada byłaby identyczna jak wyżej. Ten z lewego ma dla siebie swój
>>>> pas, skrajnie lewy. Ten z prawej ma trzy do wyboru itp., itd.
>>> A np. dlaczego nie odwrotnie?
>>> Dlaczego parujesz pasy zaczynając od lewej,
>>> a nie od prawej, albo nawet od środka?
>> Ponieważ wynika to z definicji pasa ruchu i Art. 22 PoRD.
> Ale dlaczego od lewej, a nie od prawej?
Ponieważ Art. 22. PoRD nie pozwala pojechać inaczej pojazdowi z lewej
inaczej jak tylko na skrajnie lewy pas i warunkowo na środkowy (jeśli nie
wymusi pierwszeństwa na pojeździe z prawej strony).
> Bo twierdzisz
Nie ja, tylko definicja pasa ruchu i Art. 22.
> że jadący pierwszym pasem od lewej ma przypisany,
> po skręcie w lewo pierwszy od lewej,
> a jadący drugim od lewej ma przypisany drugi od lewej.
Dokładnie tak i wynika to, ponownie, z twierdzenia j.w.
> Różnica jak między drugim, a przedostatnim, ale jednak istotna:
Wymacz, ale skrzyżowania tak nie wyglądają. Jeśli już starasz się na
posiłkowanie ilusracjami, to znajdź prawdziwe skrzyżowania i przypatrz się
jak wyglądają. Dla Twojego "rysunku" odpowiednikiem może być skrzyżowanie
Fieldorfa x Ostrobramska w DC. Jeździłem tamtędy kiedyś namiętnie...
http://kut.as/2v8
Przypatrz się jak są wyprofilowane krawędzie jezdni, jak wyglądają pasy
ruchu. Jak wymuszają na pojazdach ruch. Lewy pas ewidentnie "wypluwa" auta
na skrajny zewnętrzny lewy pas. Podczas gdy z prawego jadąc po "krawężniku"
wpada się idealnie na prawy pas, względnie można wypaść na środkowy.
PS AFAIK teraz jest już tylko jeden pas do skrętu w prawo. Drugi przerobili
do jazdy na wprost, ponieważ korki się tam tworzyły -- a od kiedy puścili
Siekierkowski już nie ma takiego natężenia do skrętu w prawo.
BTW a powyżej masz wyznaczone pasy ruchu (z Ostrobramskiej w Fieldorfa),
dlatego że skrzyżowanie jest szerokie i niektórzy mogliby się pogubić i
wjechać pod prąd, albo spotkać się z tymi z naprzeciwka skręcającymi w
lewo. Tylko dlatego te pasy są wyznaczone, do pomocy. Równie dobrze mogłoby
ich nie być a zasady byłyby takie same. Zauważ, że oznakowania tych pasów
kończą się przed przecięciem pasów z innego kierunku. Wg Ciebie to oznacza,
że po wyjechaniu z "szyn" auto z prawej może się wpakować bezpardonowo na
lewy pas, zajeżdżając komuś drogę? Zlituj się.
> http://img638.imageshack.us/i/30726536.jpg/
> Jeden schemat niebieski, a drugi czerwony.
Uwzględniając to co napisałem powyżej, czerwony schemat jest błędny,
ponieważ auto z lewego pasa chcąc zająć środkowy pas wymusiłoby
pierwszeństwo na aucie z prawego pasa -- które to, przypomne, ma _kapkę_
większe prawa na drodze i może je wykorzystywać (z głową!) -- zawsze, jeśli
jest więcej pasów, to ma więcej możliwości do wybotu i to jest in plus dla
tego z prawej. Aż tyle i tylko tyle. Natomiast sugerowanie, że PoRD robi
jadącego z prawej praktycznie nietykalnym, jest skrajnie niewłaściwe, wręcz
głupie i pozbawione elementarnej logiki.
Dlatego za każdym razem jak słyszę o "regule prawej ręki" to mnie trzęsie,
bo ludzie w ogóle nie rozumieją tego pojęcia. Źle je interpretują i potem
wychodzą kwiatki na drodze.
>> No i powrót. Czy jeśli pasy będą wyznaczone, to nie nastąpi zmiana drogi,
>> jezdni i pasa ruchu?
> Zmiana pasa nastąpi, ale w sposób nie powodujący przecięcia się torów
> ruchu, więc problemu nie ma.
Jak nie są wyznaczone pasy, to stosując się do def. pasa ruchu i Art. 22
też się nic nie przetnie. W tym rzecz! Dlaczego na siłę próbujesz całość
komplikować? Tylko i wyłącznie po to żeby wykazać, że PoRD napisał jakiś
idiota? Innego wyjaśnienia Twojego działania nie znajduję.
>> Tylko Art. 22. 1. mówi o zmianie kierunku jazdy LUB pasa ruchu.
> Ale widzisz różnicę między słowem "lub", a "albo"?
Widzę. Przecież w Art. 22. 1. jest właśnie użyte słowo "lub".
Rzecz w tym, że Art. 22. 4. mówi już tylko o PASIE RUCHU.
>> Art. 22. 4. mówi tylko i wyłącznie o zmianie pasa ruchu.
> Czyli obowiązuje w każdej sytuacji zmiany pasa ruchu - niezależnie czy
> na zakręcie, w tunelu, na skrzyżowaniu przy jeździe prosto, czy na
> skrzyżowaniu skręcając.
Tak. Obowiązuje w każdej sytuacji zmiany PASA RUCHU. Zatem konieczność
ustąpienia pierwszeństwa obowiązuje także pojazd z prawej strony jeśli
będzie chciał wjechać lub też po prostu ściąć drogę po pasie ruchu pojazdu
jadącego z lewej strony.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.11 12:15 Myjk
- 26.03.11 12:38 Tom N
- 27.03.11 12:39 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 12:44 J.F.
- 27.03.11 14:50 Tomasz Pyra
- 27.03.11 15:27 Myjk
- 27.03.11 15:35 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 15:47 Myjk
- 27.03.11 17:44 J.F.
- 27.03.11 17:54 J.F.
- 27.03.11 18:29 Tom N
- 27.03.11 19:55 Myjk
- 27.03.11 20:28 Tomasz Pyra
- 27.03.11 20:30 Tomasz Pyra
- 27.03.11 20:43 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=