-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gi
ganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 25 Mar 2011 23:56:58 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d8a8f04$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4d8b9b93$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<x...@n...onet.pl>
<4d8bc7d3$0$2501$65785112@news.neostrada.pl> <imhnma$hcu$1@news.onet.pl>
<4d8ce655$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<swvnbnfg8vb2$.1nejn9zrgbh3f$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <swvnbnfg8vb2$.1nejn9zrgbh3f$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 71
Message-ID: <4d8d1db7$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.133.176
X-Trace: 1301093816 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2460 83.25.133.176:14151
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358688
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-25 22:29, Myjk pisze:
> Poza tym wg mnie to za bardzo kombinujesz z tymi definicjami i stąd cały
> problem.
Ja kombinuję, bo staram się to jakoś wytłumaczyć.
Podczas gdy sprawa istotnie jest prosta - PoRD nigdzie nie narzuca
wyboru pasa po skręcie. I koniec zagadnienia.
> Co to za różnica czy skręcam w inną drogę, czy zmieniam
> nawierzchnię z 2-miesięcznej na 3-letnią -- to nie ma tutaj kompletnie
> żadnego znaczenia. Istotny jest pas ruchu, który każde z jadących aut
> posiada -- a pas ruchu nie może się ślepo na krawężniku, albo na innym
> aucie, jeśli przed skrzyżowaniem był wyznaczony.
Się może - na skrzyżowaniu dwóch jezdni dwupasmowych są cztery różne
pasy. Można je sobie ponumerować 1,2,3,4. Można jechać prosto nie
zmieniając pasa, ale skręt pociąga za sobą zmianę kierunku i pasa.
> Widziałeś kiedyś, żeby na skrzyżowaniu wyznaczony poziomymi znakami pas
> ruchu prowadził tak bezczelnie na kolizję z innym autem
Jeździłem kiedyś przez skrzyżowanie o które pytał smint i tak
poprowadzone są tam pasy:
http://img862.imageshack.us/i/98411641.jpg/
Oczywiście jadący prawym może zająć np. środkowy, ale linie wymalowane
są tak, że wręcz to odradzają. I pewnie dlatego o to pytał, bo często
kierowcy z prawego pasa wjeżdżają tam w skrajny lewy.
>>>> A co by było gdyby dwa pasy przechodziły w cztery itp. itd.
>>> Zasada byłaby identyczna jak wyżej. Ten z lewego ma dla siebie swój
>>> pas, skrajnie lewy. Ten z prawej ma trzy do wyboru itp., itd.
>> A np. dlaczego nie odwrotnie?
>> Dlaczego parujesz pasy zaczynając od lewej,
>> a nie od prawej, albo nawet od środka?
>
> Ponieważ wynika to z definicji pasa ruchu i Art. 22 PoRD.
Ale dlaczego od lewej, a nie od prawej?
Bo twierdzisz że jadący pierwszym pasem od lewej ma przypisany, po
skręcie w lewo pierwszy od lewej, a jadący drugim od lewej ma przypisany
drugi od lewej.
A dlaczego nie przypisujesz drugiemu od prawej, po skręcie drugiego od
prawej, a pierwszemu od prawej po skręcie również pierwszego z prawej?
Różnica jak między drugim, a przedostatnim, ale jednak istotna:
http://img638.imageshack.us/i/30726536.jpg/
Jeden schemat niebieski, a drugi czerwony.
> No i powrót. Czy jeśli pasy będą wyznaczone, to nie nastąpi zmiana drogi,
> jezdni i pasa ruchu?
Zmiana pasa nastąpi, ale w sposób nie powodujący przecięcia się torów
ruchu, więc problemu nie ma.
> Tylko Art. 22. 1. mówi o zmianie kierunku jazdy LUB pasa ruchu. Art. 22. 4.
Ale widzisz różnicę między słowem "lub", a "albo"?
> mówi tylko i wyłącznie o zmianie pasa ruchu.
Czyli obowiązuje w każdej sytuacji zmiany pasa ruchu - niezależnie czy
na zakręcie, w tunelu, na skrzyżowaniu przy jeździe prosto, czy na
skrzyżowaniu skręcając.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.11 12:07 Myjk
- 26.03.11 12:15 Myjk
- 26.03.11 12:38 Tom N
- 27.03.11 12:39 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 12:44 J.F.
- 27.03.11 14:50 Tomasz Pyra
- 27.03.11 15:27 Myjk
- 27.03.11 15:35 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 15:47 Myjk
- 27.03.11 17:44 J.F.
- 27.03.11 17:54 J.F.
- 27.03.11 18:29 Tom N
- 27.03.11 19:55 Myjk
- 27.03.11 20:28 Tomasz Pyra
- 27.03.11 20:30 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=