-
Data: 2011-03-25 22:29:36
Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 25 Mar 2011 20:00:40 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Pas to część jezdni, jezdnia to część drogi, a skrzyżowanie to
> przecięcie dróg (różnych dróg).
> Wynika z tego, że skręcając na skrzyżowaniu skręcasz w inną drogę,
> mającą inną jezdnię i swoje (inne) pasy.
Jest to część wspólna tych dróg, jezdni i pasów ruchu -- jeśli już się się
tak wgłębiamy. W zależności od tego kto tego pola używa, z jakiego kierunku
się porusza i w jakim kierunku -- ma inną perspektywę.
Poza tym wg mnie to za bardzo kombinujesz z tymi definicjami i stąd cały
problem. Co to za różnica czy skręcam w inną drogę, czy zmieniam
nawierzchnię z 2-miesięcznej na 3-letnią -- to nie ma tutaj kompletnie
żadnego znaczenia. Istotny jest pas ruchu, który każde z jadących aut
posiada -- a pas ruchu nie może się ślepo na krawężniku, albo na innym
aucie, jeśli przed skrzyżowaniem był wyznaczony.
> Czyli po skręcie to nie są te same pasy,
> zwłaszcza że może być ich inna liczba.
Dlatego ciągle pada pytanie, czym różni się jazda po skrzyżowaniu z
poziomymi znakami pasów ruchu, od jazdy po skrzyżowaniu z nieoznaczonymi
pasami ruchu. Odpowiedź brzmi -- niczym.
Widziałeś kiedyś, żeby na skrzyżowaniu wyznaczony poziomymi znakami pas
ruchu prowadził tak bezczelnie na kolizję z innym autem, albo z
krawężnikiem? Jeśli nie, to dlaczego niby bez wyznaczenia pasów ruchu ma
być inaczej? Dlaczego sugerujesz, że PoRD nakazuje wtedy kierowcom tracić
głowę, jeździć po sobie i robić szkody?
>>> A co by było gdyby dwa pasy przechodziły w cztery itp. itd.
>> Zasada byłaby identyczna jak wyżej. Ten z lewego ma dla siebie swój
>> pas, skrajnie lewy. Ten z prawej ma trzy do wyboru itp., itd.
> A np. dlaczego nie odwrotnie?
> Dlaczego parujesz pasy zaczynając od lewej,
> a nie od prawej, albo nawet od środka?
Ponieważ wynika to z definicji pasa ruchu i Art. 22 PoRD.
> I w jakiej kolejności je parować w przypadku analogicznego skrętu w
> prawo? Tak samo, odwrotnie?
Tak samo. Ten z prawego pasa może zająć dowolne pasy, ale musi zostawić
jeden skrajnie lewy dla kolegi z pasa lewego.
Tak, to też wynika z definicji pasa ruchu i Art. 22.
> I najważniejsze - w którym punkcie PoRD ten algorytm jest opisany?
Potrzebujesz do takich rzeczy algorytmu? :|
Jest to opisane j.w.
> Ja się z tym zgadzam w 100% i zgadzam się że należy
> jeździsz tak jak piszesz.
> Zwracam tylko uwagę na to, że literalnie w prawie
> jest to sformułowane inaczej
Wg mnie zarówno w teorii jak i praktyce jest należycie.
Tylko ja się nie silę na kombinacje w interpretacji PoRD.
Pamiętaj, najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze.
> i jeżeli znajdzie się cwaniak chętny to wykorzystać, to przed
> sądem wygra w cuglach.
Masz przykład takiego co wygrał taką sprawę w cuglach?
Chętnie się zapoznam, choć wątpię aby była taka sytuacja
(chyba, że przegrany był zwyczajnym głupcem).
>>>> Tak, ten z prawej ma lepiej, ale
>>>> przestańcie robić zeń boga.
>>> No takie już przepisy, że na skrzyżowaniach ten z prawej bogiem :)
>> Który konkretnie? Końcówka Art. 22. 4 ?
> Tak, bo skręcając zmieniasz zarówno drogę, jezdnie, więc i pas ruchu.
No i powrót. Czy jeśli pasy będą wyznaczone, to nie nastąpi zmiana drogi,
jezdni i pasa ruchu?
> Np. z lewego pasa pierwszej jezdni, na lewy pas drugiej jezdni, a więc
> zmieniasz zajmowany pas ruchu i musisz ustąpić komuś kto na ten pas
> wjeżdża z prawej strony.
Już napisałem w jakich warunkach "wjazd z prawej strony" działa.
Nie działa w tym przypadku. Patrz ostatni akapit.
> To są dwa _różne_ pasy i musisz ustąpić pierwszeństwa wjeżdżającemu na
> ten pas z prawej strony.
> Nie wiem czy poeta który formułował ten punkt miał na myśli taką właśnie
> sytuacje, ale tak mu wyszło.
Wg mnie jest wszystko jasne.
>> [...]oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.[...]
>> To chcesz tutaj stosować? Wiesz, że ten zapis stosuje się jedynie w
>> przypadku, gdy są wyznaczone trzy pasy ruchu, lub szeroka jezdnia, pasy
>> nieoznaczone, zwężenie do jednego pasa i obydwa auta chcą się zmieścić?
> Art. 22 jak sama jego nazwa wskazuje, mówi o sytuacji zmiany kierunku
> jazdy lub pasa ruchu i wtedy właśnie obowiązuje, bez żadnych wyłączeń
> wynikających ilości pasów czy szerokości jezdni.
Tylko Art. 22. 1. mówi o zmianie kierunku jazdy LUB pasa ruchu. Art. 22. 4.
mówi tylko i wyłącznie o zmianie pasa ruchu. Czyli, auto z lewego pasa
zajmuje "swój" skrajny lewy pas, ponieważ tak go prowadzi pas ruchu, a Art.
22. 4. nie pozwala mu wjechać na pas prawy, a nawet środkowy ponieważ musi
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi ze swojej prawej.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 25.03.11 23:56 Tomasz Pyra
- 26.03.11 12:07 Myjk
- 26.03.11 12:15 Myjk
- 26.03.11 12:38 Tom N
- 27.03.11 12:39 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 12:44 J.F.
- 27.03.11 14:50 Tomasz Pyra
- 27.03.11 15:27 Myjk
- 27.03.11 15:35 Adam Płaszczyca
- 27.03.11 15:47 Myjk
- 27.03.11 17:44 J.F.
- 27.03.11 17:54 J.F.
- 27.03.11 18:29 Tom N
- 27.03.11 19:55 Myjk
- 27.03.11 20:28 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=