-
11. Data: 2020-02-16 19:35:56
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
Tu nie ma co analizować. Auto hold jest łączony z elektrycznym hamulcem ale bieda
wersje np skody tego nie mają i trzeba deptać hamulec.
http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/ser
wisowanie-i-eksploatacja-ab/2559395-octavia-dsg-brak
-auto-hold
-
12. Data: 2020-02-16 20:57:04
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino napisał(a):
> Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
> Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
>
> Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
>
> Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
> postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
> a nikt tak nie robi przecież.
> Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania
> wciśniętego pedału).
W skrzyniach DSG jesli sie nie myle jest odwrotnie - normalnie
sprzeglo jest rozsprzeglone, odpowiedni silownik zasprzegla.
Biorac pod uwage, ze w czasie jazdy jedno sprzeglo jest polaczone, a
drugie nie - postoj na swiatlach im chyba nie szkodzi duzo.
A rozlaczone na postoju musza byc oba sprzegla - niezaleznie czy drive
czy park.
P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?
J.
-
13. Data: 2020-02-16 22:03:00
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 16 Feb 2020 16:59:51 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 16-02-2020 o 16:49, cef pisze:
>> W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:
>>
>>> Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
>>> No weź nie pitol.
>>
>> Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
>> instrukcje,
>> nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
>
> Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.
A w jakim samochodzie tak napisali ?
troche dziwaczne.
J.
-
14. Data: 2020-02-16 23:18:17
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 16.02.2020 o 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
> No to akurat wada aut z automatem
> Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak
> ślimak) gdy w korku coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i noga
> bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.
Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych
automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.
Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga
odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]
--
Pozdrawiam
Grzegorz Tomczyk
-
15. Data: 2020-02-17 10:53:19
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych
automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.
nigdy w zadnym aucie (3x) z ASB nie wpadlem na pomysl aby uzywac do tego celu
recznego
--Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga
odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]
tu rozpatrujemy przypadek bieda wersji bez auto holda (-> bez elektrycznego recznego)
i o ile jazda w korku jeszcze ujdzie to DSG nie trzyma (jak stare skrzynie) pod gore
i auto sie stacza ...
-
16. Data: 2020-02-17 12:26:46
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
> Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
> Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie
> hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.
No ale zaraz - niemiecki? :-O
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
17. Data: 2020-02-17 13:24:22
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
OIDP w instrukcji mojej też tak było, podobnie jak o niewyłączanie silnika gdy
wrzucony "D".
I weź to pogódź z modą na wyłączanie motoru na byle światłach (w Szwajcarii modne od
lat 90-tych).
W starych skrzyniach na pewno ciśnienia się zmieniały pomiędzy D a P, nie wiem jak z
N, to po prostu czułeś.
Na D była blokada kluczyka/rozrusznika (nie pamiętam, czy na N też).
Quiz:
Co zrobić przed przejazdem kolejowym z opuszczonym szlabanem?
No jednak bym włączył P zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu, ostatecznie można N
plus ręczny (nie praktykowałem, nie wierzyłem
ręcznemu aż tak).
-----
> Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem instrukcje,
nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak
> napisali.
-
18. Data: 2020-02-17 17:58:07
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-02-2020 o 12:26, Mirek Ptak pisze:
> On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
>> Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
>> Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz
>> trzymanie hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.
>
> No ale zaraz - niemiecki? :-O
Dlaczego mnie posądzasz o podobne bezeceństwa?
-
19. Data: 2020-02-18 07:58:16
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2020-02-17 17:58, Cavallino wrote:
> W dniu 17-02-2020 o 12:26, Mirek Ptak pisze:
>> On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
>>> Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
>>> Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz
>>> trzymanie hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.
>>
>> No ale zaraz - niemiecki? :-O
>
> Dlaczego mnie posądzasz o podobne bezeceństwa?
No bo pytasz o DSG - chyba, że chodzi o "adidasy" ;)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
20. Data: 2020-02-18 08:44:27
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
Quiz:
Co zrobić przed przejazdem kolejowym z opuszczonym szlabanem?
No jednak bym włączył P zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu, ostatecznie można N
plus ręczny (nie praktykowałem, nie wierzyłem ręcznemu aż tak).
P tylko w starych skrzyniach, DSG *ma auto hold
* bieda wersja nie ma :-)