  • 51. Data: 2018-05-12 23:55:24
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 12 maja 2018 16:22:02 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Które? to o istnieniu samochodów napędzanych łańcuchem?

    Nie, o tym ze wspomiales tylko o wytrzymalosci samego posrednika (lancuch i wal) a
    nie o tym co wprawia je w ruch i jaki charakter jest tego ruchu.

    Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec ze
    nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.

  • 52. Data: 2018-05-13 08:49:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 May 2018 23:32:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?

    Tak, ale widać jednak kompletnie nie zrozumiałes dlaczego użyłem
    celowo przykładu z równymi siłami występującymi w aucie i
    motocyklu. Taka prośba: nie pisz w innych postach, że coś rozumiesz,
    bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2018-05-13 11:18:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-12 o 23:55, s...@g...com pisze:

    > Nie, o tym ze wspomiales tylko o wytrzymalosci samego posrednika (lancuch i wal) a
    nie o tym co wprawia je w ruch i jaki charakter jest tego ruchu.

    Wspomniałem tez o skrzyni. Wał wymieniłem w odpowiedzi na
    teorię rozmówcy na temat super wytrzymałego łańcucha.

    > Moglbym ci pokazac lancuch napedzajacy wiezyczke koparki czy dzwigu i powiedziec ze
    nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.

    Nie ryzykuj.
    W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2018-05-13 11:20:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 08:49, Marek pisze:

> [...]
    > przykładu z równymi  siłami  występującymi  w aucie  i motocyklu. Taka
    > prośba: nie  pisz w innych postach, że coś rozumiesz, bo  tylko

    Przeprosisz za pisanie czegoś co jak sam dowiodłeś wyliczeniami było
    kłamstwem? Czy będziesz się upierał że mam przestać z tobą dyskutować?

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2018-05-13 16:29:43
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 04:18:32 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:

    ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.

    > Nie ryzykuj.
    > W dźwigu 10 tonowym liny mają 2,5 do 3 ton wytrzymałości/udźwigu.

    Widze ze nie czytasz uwaznie.
    Wspomnialem o lancuchu napedu oborotu wiezyczki a nie o mechanizmie dzwigowym.
    Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
    wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.

  • 56. Data: 2018-05-13 19:33:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 16:29, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Tam nizej czesto stosowalo sie naped lancuchowy bo nie wymagal takiej precyzji
    wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.

    Nie wspomniałeś że chodzi o napęd obrotu co widać w cytacie.
    A tak z ciekawości to jakie dźwigi miały taki napęd łańcuchowy?

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2018-05-13 20:13:15
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:33:20 UTC-5 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    >
    > Nie wspomniałeś że chodzi o napęd obrotu co widać w cytacie.
    > A tak z ciekawości to jakie dźwigi miały taki napęd łańcuchowy?

    W cytacie dokladnie widac co mialem na mysli.

    A nawet jak zainterpretowales ze to naped dzwigu to wniosek ze sila na lancuchu
    napedowym ma sie bezposrednio do obciazenia liny jest tez nieprecyzyjna poniewaz w
    wierzyczce tez sa przekladnie czy to do podnoszenia ramienia czy tez do wlasnie
    dzwigania ladunku.

    Widzialem taki naped w dzwigach i koparce na polskich budowach.
    Niestety nie znalazlem fotek aby uwiarygodnic temat.
    I nawet nie wiem czy to byly produkty z naszego bloku czy jakis wynalazek
    przywleczony z zachodu.

  • 58. Data: 2018-05-14 00:42:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 20:13, s...@g...com pisze:

    powiedziec ze nie masz racji. Mialbym racje ale tez bym splaszczyl sprawe.

    wykonania jak wieniec zebaty i kolo go napedzajace.

    > W cytacie dokladnie widac co mialem na mysli.

    Widać nie tak dokładnie jak uważasz.

> [...]
    wierzyczce tez sa przekladnie czy to do podnoszenia ramienia czy tez do wlasnie

    Nie wiem co dla ciebie jest wieżyczką.
    Uznałem że na łańcuch wysuwany jest "wysięg".

    OK.