eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzynia automatyczna
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 11. Data: 2018-05-08 15:22:34
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-08 o 15:08, Marek pisze:
    > On Mon, 7 May 2018 23:11:05 -0700 (PDT), p...@g...com
    > wrote:
    >> kus pokus i jest 190 tkm pozniej nabywca zrobi ze 100 tkm i skrzynia
    >> padnie
    >>  bo cebula na olej juz nie miala :-)
    >
    > A to muszą vwymieniac olej w skrzyni? Ostatnio się dowiedziałem w ASO
    > Hyundai' a że ich w ich skrxyniach auto. oleju się nie wymienia.
    >

    Tak mówią, ale tylko dlatego, że auto przewidziane jest na ok. 4-5 lat
    eksploatacji i nie więcej niż 200 tys. km. Porozmawiaj z kimkolwiek, kto
    pracuje w przemyśle, to Ci powie coś na temat konieczności zmiany oleju
    w przekładniach. Dotyczy to zarówno skrzyń klasycznych - hydraulicznych
    (olej jest czynnikiem mocno obciążonym) jak i skrzyń dwusprzęgłowych (tu
    olej odpowiada za smarowanie). Ba - powinno się olej także w manualnych
    skrzyniach wymieniać - może nie tak często, ale u nas zdarzają się
    samochody, które mają ponad 20 lat.
    A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a właściwie
    same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    Tak na marginesie - podobno światła ledowe miały być "dożywotnie". A tu
    pojawiły się ogłoszenia, że "wymienią pojedynczą diodę" - bo całość
    kosztuje 2-3 tys. zł :-)
    T.


  • 12. Data: 2018-05-08 21:26:31
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-05-08 o 15:22, T. pisze:
    > W dniu 2018-05-08 o 15:08, Marek pisze:
    >> On Mon, 7 May 2018 23:11:05 -0700 (PDT), p...@g...com
    >> wrote:
    >>> kus pokus i jest 190 tkm pozniej nabywca zrobi ze 100 tkm i skrzynia
    >>> padnie
    >>>  bo cebula na olej juz nie miala :-)
    >>
    >> A to muszą vwymieniac olej w skrzyni? Ostatnio się dowiedziałem w ASO
    >> Hyundai' a że ich w ich skrxyniach auto. oleju się nie wymienia.
    >>
    >
    > Tak mówią, ale tylko dlatego, że auto przewidziane jest na ok. 4-5 lat
    > eksploatacji i nie więcej niż 200 tys. km. Porozmawiaj z kimkolwiek, kto
    > pracuje w przemyśle, to Ci powie coś na temat konieczności zmiany oleju
    > w przekładniach. Dotyczy to zarówno skrzyń klasycznych - hydraulicznych
    > (olej jest czynnikiem mocno obciążonym) jak i skrzyń dwusprzęgłowych (tu
    > olej odpowiada za smarowanie). Ba - powinno się olej także w manualnych
    > skrzyniach wymieniać - może nie tak często, ale u nas zdarzają się
    > samochody, które mają ponad 20 lat.
    > A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a właściwie
    > same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    > potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    > Tak na marginesie - podobno światła ledowe miały być "dożywotnie". A tu
    > pojawiły się ogłoszenia, że "wymienią pojedynczą diodę" - bo całość
    > kosztuje 2-3 tys. zł :-)
    > T.

    Nie wiem, gdzie 2-3 tys.
    Dowiadywałem się w ASO i lampa przednia do Golfa 7,5 na jesieni
    kosztowała 4,7 tys. zł.


  • 13. Data: 2018-05-08 23:36:48
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a
    > właściwie
    > same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    > potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.


    No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast tych
    200kkm wytrzyma 400kkm?
    Wydaje mi się, że nie bardzo. To projektowanie pod z góry określoną
    przebiegowo trwałość powoduje, że te produkty są po tym czasie
    "przydatności do użycia" praktycznie nienaprawialnef. Nie zużywa się
    jeden element, ale wiele i to tak krytycznie, że wymiana ich jest
    nieopłacalna. Taki przykład, znajomy ma Navare w automacie
    (klasyczny), po 250kkm coś padło w skrzyni kompletnie unieruchamiając
    pojazd.. Pierwszy warsztat doprowadził do stanu jeżdżenia, ale biegi
    przełącza szarpiąc i ogólnie nie jest to stan sprzed uszkodzenia.
    Samochód już 2 rok jeździ po różnych warsztatach, które zaklinają
    rzeczywistość próbując to i owo wymieniać, ale jak szarpał tak
    szarpie nadal.... wniosek: nienaprawialne, to są jednorazowe
    produkty.


    > Tak na marginesie - podobno światła ledowe miały być "dożywotnie".
    > A tu
    > pojawiły się ogłoszenia, że "wymienią pojedynczą diodę" - bo całość
    > kosztuje 2-3 tys. zł :-)

    Ale to tylko ekwiwalent spisku żarówkowego. LED co do fizyki zjawiska
    może być dożywotnio trwały. Ale nikomu się nie opłaca produkować
    dożywotnich ledów, więc....

    --
    Marek


  • 14. Data: 2018-05-09 01:21:56
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 08 May 2018 23:36:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Samochód już 2 rok jeździ po różnych warsztatach, które zaklinają
    > rzeczywistość próbując to i owo wymieniać, ale jak szarpał tak
    > szarpie nadal.... wniosek: nienaprawialne, to są jednorazowe
    > produkty.

    To brzmi jednak nie tyle na problem techniczny, co intelektualny ;)
    Natomiast jak najbardziej realny - producenci obecnie często sami nie
    tworzą dokumentacji serwisowej.
    Nie ma określonych tolerancji zużycia dla poszczególnych elementów czy
    opracowanych procedur diagnostycznych.

    Dawniej DTR były dostępne i do produktów demoludów i do zachodnich.
    Dziś nawet instrukcje serwisowe w ASO rzadko zawierają takie dane.

    A trudno oczekiwać od mechnika który to próbuje naprawić żeby był w stanie
    szacować (czy obliczyć) dopuszczalne luzy, czy tolerancje wymiarowe zużycia
    poszczególnych elementów i rozumieć ich wpływ na pracę mechanizmu.

    A producent pewnie ma w instrukcji dla ASO, że należy wymienić olej, a jak
    to nie pomoże to skrzynia kosztuje 25000zł i będzie za tydzień.


  • 15. Data: 2018-05-09 07:25:39
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-08 o 23:36, Marek pisze:
    > On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    >> A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a właściwie
    >> same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    >> potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    >
    >
    > No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    > zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast tych
    > 200kkm wytrzyma 400kkm? Wydaje mi się, że nie bardzo. To projektowanie
    > pod z góry określoną przebiegowo trwałość powoduje, że te produkty są po
    > tym czasie "przydatności do użycia" praktycznie nienaprawialnef. Nie
    > zużywa się jeden element, ale wiele i to tak krytycznie, że wymiana ich
    > jest nieopłacalna. Taki przykład, znajomy ma Navare w automacie
    > (klasyczny), po 250kkm coś padło w skrzyni kompletnie unieruchamiając
    > pojazd..  Pierwszy warsztat doprowadził do stanu jeżdżenia, ale biegi
    > przełącza szarpiąc i ogólnie nie jest to stan sprzed uszkodzenia.
    > Samochód już 2 rok jeździ po różnych warsztatach, które zaklinają
    > rzeczywistość próbując to i owo wymieniać, ale jak szarpał tak szarpie
    > nadal.... wniosek: nienaprawialne, to są jednorazowe produkty.

    No i skąd przekonanie, że zepsuło się wiele elementów i nie można/nie ma
    sensu ich wymiana ? MZ to wina tych warsztatów. Są po prostu słabe.

    >
    >
    >> Tak na marginesie - podobno światła ledowe miały być "dożywotnie". A
    >> tu pojawiły się ogłoszenia, że "wymienią pojedynczą diodę" - bo całość
    >> kosztuje 2-3 tys. zł :-)
    >
    > Ale to tylko ekwiwalent spisku żarówkowego. LED co do fizyki zjawiska
    > może być dożywotnio trwały. Ale nikomu się nie opłaca produkować
    > dożywotnich ledów, więc....
    >

    Fizyka zjawiska nie ma nic do rzeczy bo trwała musi być także oprawa,
    podłączenie. Padanie LEDów nie ma charakteru eksploatacyjnego i zdarza
    się rzadko, że na tym padaniu raczej nie buduje się biznesu. Może się
    tylko nie opłacać "wypruwać sobie flaki" by osiągnąć niesamowitą
    niezawodność jak nikt za to nic nie płaci bo nie potrzebuje. Więc raczej
    porównałbym to z dowolnym współczesnym sprzętem niż żarówkami sprzed wieku.


  • 16. Data: 2018-05-09 12:02:19
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 May 2018 07:25:39 +0200, kk <k...@o...pl> wrote:
    > No i skąd przekonanie, że zepsuło się wiele elementów i nie
    > można/nie ma
    > sensu ich wymiana ? MZ to wina tych warsztatów. Są po prostu słabe.

    Z poszlak, które na to wskazują. Auto było w 5 czy 6 najlepszych
    warsztatów na Mazowszu, połowa z nich delikatnie sugerowała wymianę
    skrzynb(co wg właściciela nie wchodzi w rachubę) pozostali
    wymieniali to co uznali, że do wymiany, natomiast całościowo skrzynia
    nie działa jak przed usterką.


    > Fizyka zjawiska nie ma nic do rzeczy bo trwała musi być także
    > oprawa,
    > podłączenie. Padanie LEDów nie ma charakteru eksploatacyjnego i
    > zdarza

    Zwracam delikatnie uwagę, że mówimy o ledach w instalacji
    niskonapięciowej DC auta a nie AC w domu. W DC (porównaniu do AC
    230V) liczba komponentów zew. koniecznych do zasilania LED (i tym
    mozliwych pojedynczych punktów awarii) drastycznie maleje, redukując
    się praktycznie do elementu pasywnego ograniczającego If diody. Stąd
    w takim układzie trwałość całości praktycznie zależy od LED
    zakładając brak złośliwego doboru takiego If by LED się uwalił po
    2kh świecenia a nie 20kh. Oczywiscie można też uzależnić od
    trwałości połączeń (prawidlowo dobrany rezystor ograniczajaacy prąd
    można traktować jak element łączący o dużej trwałościl). Jeśli ktoś
    w 21 w. nie umie wyprodukować trwalszego (od aktywnego komponentu)
    połączenia to sorry, ale jest to działanie celowe.

    --
    Marek


  • 17. Data: 2018-05-09 13:57:35
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2018 23:36:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > > A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a
    > > właściwie
    > > same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    > > potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    >
    >
    > No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    > zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast tych
    > 200kkm wytrzyma 400kkm?

    Wersja pana była taka że producenci nie chcą żeby wymieniac oleju
    bo jak się zrobi to nie umiejetnie to można coś zepsuć.
    Coś o dynamicznej wymianie było ale sie nie znam na tym wiec nie zapamietałem

    Natomiast gość powiedział że producenci chcą aby skrzynie były jak
    najlżejsze bo ma być eko. Wiec jakaś balszka zamiast centymetra ma pół.
    A że pracuje w trudnuch warunkach to się nagrzewa. I z czasem
    traci swoje własności wytrzymałościowe. Co powoduje awarie.
    A że z czasem olej się zużywa i traci swoje własności.
    To się wszystko sumuje.

    Wspomniał o tym że np warto zamontować w takim samochodzie chłodnice oleju
    skrzyni biegów. Co wydatnie pozwala wydłużyć czas działania skrzyni.


  • 18. Data: 2018-05-09 15:35:51
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e1072b13-e4a7-4960-8f9f-fed3471c61ff@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 8 maja 2018 23:36:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    >> > A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a
    >> > właściwie
    >> > same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą,
    >> > a
    >> > potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w
    >> > klasycznych.
    >
    >> No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    >> zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast
    >> tych
    >> 200kkm wytrzyma 400kkm?

    >Wersja pana była taka że producenci nie chcą żeby wymieniac oleju
    >bo jak się zrobi to nie umiejetnie to można coś zepsuć.
    >Coś o dynamicznej wymianie było ale sie nie znam na tym wiec nie
    >zapamietałem

    Ale przeciez to idealna sytuacja. "olej nalezy wymieniac co
    150-200kkm. Wymiana oleju jest mozliwa wylacznie w autoryzowanym
    warsztacie".

    J.


  • 19. Data: 2018-05-09 16:07:00
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-09 o 13:57, Bolko pisze:
    > W dniu wtorek, 8 maja 2018 23:36:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    >> On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    >>> A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a
    >>> właściwie
    >>> same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    >>> potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    >>
    >>
    >> No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    >> zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast tych
    >> 200kkm wytrzyma 400kkm?
    >
    > Wersja pana była taka że producenci nie chcą żeby wymieniac oleju
    > bo jak się zrobi to nie umiejetnie to można coś zepsuć.
    > Coś o dynamicznej wymianie było ale sie nie znam na tym wiec nie zapamietałem
    >
    > Natomiast gość powiedział że producenci chcą aby skrzynie były jak
    > najlżejsze bo ma być eko. Wiec jakaś balszka zamiast centymetra ma pół.
    > A że pracuje w trudnuch warunkach to się nagrzewa. I z czasem
    > traci swoje własności wytrzymałościowe. Co powoduje awarie.
    > A że z czasem olej się zużywa i traci swoje własności.
    > To się wszystko sumuje.
    >
    > Wspomniał o tym że np warto zamontować w takim samochodzie chłodnice oleju
    > skrzyni biegów. Co wydatnie pozwala wydłużyć czas działania skrzyni.
    >

    Dynamiczna to niby taka z płukaniem i ścisłym zachowaniem reżimów
    temperaturowych. Dotyczy w zasadzie tylko hydrokinetycznych, bo
    dwusprzęgłowe to typowe skrzynie mechaniczne i tylko pracują w oleju, a
    nie olej pracuje w skrzyni.
    T.


  • 20. Data: 2018-05-09 16:47:19
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 15:35:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:e1072b13-e4a7-4960-8f9f-fed3471c61ff@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 8 maja 2018 23:36:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > > On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > >> > A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a
    > >> > właściwie
    > >> > same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą,
    > >> > a
    > >> > potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w
    > >> > klasycznych.
    > >
    > >> No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    > >> zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast
    > >> tych
    > >> 200kkm wytrzyma 400kkm?
    >
    > >Wersja pana była taka że producenci nie chcą żeby wymieniac oleju
    > >bo jak się zrobi to nie umiejetnie to można coś zepsuć.
    > >Coś o dynamicznej wymianie było ale sie nie znam na tym wiec nie
    > >zapamietałem
    >
    > Ale przeciez to idealna sytuacja. "olej nalezy wymieniac co
    > 150-200kkm. Wymiana oleju jest mozliwa wylacznie w autoryzowanym
    > warsztacie".

    ale po 200 kkm to ty masz nowe auto kupić

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: