eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzynia automatycznaRe: Skrzynia automatyczna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzynia automatyczna
    Date: Wed, 9 May 2018 07:25:39 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 41
    Message-ID: <pcu0ou$fug$1@news.icm.edu.pl>
    References: <2...@g...com>
    <4...@g...com>
    <pcq1ee$1ac$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5af1a4ad$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1525843550 16336 78.10.177.126 (9 May 2018 05:25:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2018 05:25:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631052
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-05-08 o 23:36, Marek pisze:
    > On Tue, 8 May 2018 15:22:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    >> A jak trwałe są samochody ze skrzyniami dwusprzęgłowymi (a właściwie
    >> same skrzynie) zaczyna się już o tym mówić. Do 200 tys. przejadą, a
    >> potem nawet nie ma co remontować. Wymiana droższa niż w klasycznych.
    >
    >
    > No ale czy uzwględniajac powyższe ale wprowadzając wbrew zaleceniom
    > zmianę oleju spowodowałoby to, że skrzynia automatyczna zamiast tych
    > 200kkm wytrzyma 400kkm? Wydaje mi się, że nie bardzo. To projektowanie
    > pod z góry określoną przebiegowo trwałość powoduje, że te produkty są po
    > tym czasie "przydatności do użycia" praktycznie nienaprawialnef. Nie
    > zużywa się jeden element, ale wiele i to tak krytycznie, że wymiana ich
    > jest nieopłacalna. Taki przykład, znajomy ma Navare w automacie
    > (klasyczny), po 250kkm coś padło w skrzyni kompletnie unieruchamiając
    > pojazd..  Pierwszy warsztat doprowadził do stanu jeżdżenia, ale biegi
    > przełącza szarpiąc i ogólnie nie jest to stan sprzed uszkodzenia.
    > Samochód już 2 rok jeździ po różnych warsztatach, które zaklinają
    > rzeczywistość próbując to i owo wymieniać, ale jak szarpał tak szarpie
    > nadal.... wniosek: nienaprawialne, to są jednorazowe produkty.

    No i skąd przekonanie, że zepsuło się wiele elementów i nie można/nie ma
    sensu ich wymiana ? MZ to wina tych warsztatów. Są po prostu słabe.

    >
    >
    >> Tak na marginesie - podobno światła ledowe miały być "dożywotnie". A
    >> tu pojawiły się ogłoszenia, że "wymienią pojedynczą diodę" - bo całość
    >> kosztuje 2-3 tys. zł :-)
    >
    > Ale to tylko ekwiwalent spisku żarówkowego. LED co do fizyki zjawiska
    > może być dożywotnio trwały. Ale nikomu się nie opłaca produkować
    > dożywotnich ledów, więc....
    >

    Fizyka zjawiska nie ma nic do rzeczy bo trwała musi być także oprawa,
    podłączenie. Padanie LEDów nie ma charakteru eksploatacyjnego i zdarza
    się rzadko, że na tym padaniu raczej nie buduje się biznesu. Może się
    tylko nie opłacać "wypruwać sobie flaki" by osiągnąć niesamowitą
    niezawodność jak nikt za to nic nie płaci bo nie potrzebuje. Więc raczej
    porównałbym to z dowolnym współczesnym sprzętem niż żarówkami sprzed wieku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: