  • 11. Data: 2010-05-01 07:58:13
    Temat: Re: Skrypt zmieniający orientację ekranu
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 01 May 2010 09:44:13 +0200, Marek napisał(a):

    > Właśnie mam. Sęk w tym, że Nvidia wycofała się z nakładki Nview, która
    > pozwalała na zdefiniowanie skrótów klawiaturowych. Pod XP stosowałem
    > bardzo stary driver, który jeszcze to potrafił. Pod Windows 7 już nie da
    > rady. Przełączanie orientacji bez tego jest uciążliwe szczególnie, że co
    > chwilę trzeba to robić. Chciałem usprawnić sobie pracę.

    Noż ku..rde...
    Czy wy nie potraficie korzystać z googla przed zadawaniem tych pytań w
    stylu:
    "Wiem, że NTG, ale nikt mi nie chce powiedzieć a mamusia prosiła żebym
    pomógł bo jestem "ynformatykiem":
    http://www.google.pl/search?q=Nview+windows+7&ie=utf
    -8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=
    firefox-a
    Pierwszy link.
    http://www.sevenforums.com/graphic-cards/6327-nvidia
    -nview-desktop-manager.html

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2010-05-01 08:07:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 01.05.2010 09:37, Marek wrote:

    > Masz rację: są większe szanse uzyskania porady u sprzedawcy warzyw niż
    > na tej grupie. Z pewnością będzie bardziej życzliwy choć rezultat będzie
    > taki sam - problem pozostanie nierozwiązany.
    >
    > Tak czy owak zauważ, że sam nie jesteś w stanie wskazać mi właściwej
    > grupy i jedynie filozofujesz. Wnioskuję, że podobnie jak ja nie
    > wiedziałbyś gdzie szukać.

    Przykladowo - pod Linuksem twoje rozwiazanie byloby np:

    $ xrandr --output DVI-1 --rotate left

    $ xrandr --output DVI-1 --rotate right

    $ xrandr --output DVI-1 --rotate normal

    niezaleznie od posiadanej karty graficznej.

    Dlaczego myslisz, ze jest to problem sprzetowy?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2010-05-01 09:09:38
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-04-29 15:31, Marek wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z Was posiada skrypt dla Windows 7 zmieniający orientacje
    > monitora 0 / 90 stopni (o ile to wykonalne za pomocą skryptów) lub zna
    > składnię polecenie shellowego?

    Z orientacją to trzeba się urodzić - chociaż przy 'odchyleniach'
    o 90-180 stopni niektórzy twierdzą, ze to choroba...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 14. Data: 2010-05-01 10:56:37
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-05-01 10:07, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Przykladowo - pod Linuksem twoje rozwiazanie byloby np:
    >
    > $ xrandr --output DVI-1 --rotate left
    >
    > $ xrandr --output DVI-1 --rotate right
    >
    > $ xrandr --output DVI-1 --rotate normal

    Tyle tylko, że ja wspomniałem o Windows 7.

    > niezaleznie od posiadanej karty graficznej.
    >
    > Dlaczego myslisz, ze jest to problem sprzetowy?

    Nie, tego nie sugerowałem, grupa nie ma w nazwie hardware. Z nazwy grupy
    wywnioskowałem, że jest ona dedykowana pc-towi w najbardziej ogólnym
    sensie więc jest to najbardziej adekwatne miejsce do zadania pytania o
    inne miejsce, w którym można rozwinąć mój konkretny temat. W zamian za
    to dostaję NTG. Pisząc na grupę z systemem operacyjnym Windows w nazwie
    też NTG bo temat dotyczy ponoć PROGRAMOWANIA w Windows Script Host (JS
    lub VB). Nie ma grupy programowania w JS dla Windows. Więc pisząc w
    miejscach dla programistów też NTG. Mało tego, ja wcale nie wiem czy mój
    problem dotyczy programowania bo być może bez programowania da się
    rozwiązać mój problem. Więc sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje.

    Generalnie mój pozornie błahy problem to NTG niezależnie od tego gdzie
    napiszę.

  • 15. Data: 2010-05-01 11:13:03
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-05-01 09:58, MarcinCz pisze:

> [...]
    > stylu:
    > "Wiem, że NTG, ale nikt mi nie chce powiedzieć a mamusia prosiła żebym

    Poczytaj co odpisałem Tomkowi Chmielewskiemu na temat NTG. Moim zdaniem
    nadużywane jest to określenie w tym konkretnym przypadku.

    > http://www.google.pl/search?q=Nview+windows+7&ie=utf
    -8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=
> [...]

    Ok. Nie chciałem rozwijać tematu w obrębie grupy więc nie przedstawiłem
    konkretów lecz tylko ogólną ideę. Skoro jednak ciągniesz za język to
    wyjaśnię, że chciałbym uniknąć instalowania wypasionego oprogramowania,
    często płatnego do osiągnięcia drobnego efektu, który być może wymaga
    tylko skryptu o wielkości kilkudziesięciu bajtów, wywołującego polecenie
    systemowe. Nie potrzebuję desktop managerów bo korekcje barw i wszystko
    inne z wyjątkiem 1 funkcji obsługuje standardowy driver. Wspomniane
    nView dawało mi skrót klawiaturowy i tylko w tym sensie go przytaczałem
    - chciałbym podobny efekt odzyskać na W7 jak kiedyś na XP było to możliwe.

  • 16. Data: 2010-05-01 11:56:01
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sat, 01 May 2010 13:13:03 +0200, Marek napisał(a):

    > Poczytaj co odpisałem Tomkowi Chmielewskiemu na temat NTG. Moim zdaniem
    > nadużywane jest to określenie w tym konkretnym przypadku.

    "Informacje o grupie
    Opis Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC."

> [...]
    > wyjaśnię, że chciałbym uniknąć instalowania wypasionego oprogramowania,
    > często płatnego do osiągnięcia drobnego efektu, który być może wymaga
    Być może tak a być może nie. Jeżeli jest soft, który to robi to dlaczego go
    nie zainstalujesz? Jeżeli chcesz zrobić to inaczej to sam napisz
    oprogramowanie/skrypt/cokolwiek, które coś takiego zrobi a nie wymagasz
    podania rozwiązania w sposób jaki tylko Tobie odpowiada...

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2010-05-01 12:23:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 01.05.2010 12:56, Marek wrote:

> [...]
    > problem dotyczy programowania bo być może bez programowania da się
    > rozwiązać mój problem. Więc sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje.

    Tzn. na jakie grupy napisales juz to pytanie, i z ktorych dostale NTG?

    > Generalnie mój pozornie błahy problem to NTG niezależnie od tego gdzie
    > napiszę.

    Nawet nie widze, abys napisal na pl.comp.os.ms-windows.winnt, gdzie
    powinienes skierowac swoje pytanie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2010-05-01 23:39:38
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-05-01 14:23, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Nawet nie widze, abys napisal na pl.comp.os.ms-windows.winnt, gdzie
    > powinienes skierowac swoje pytanie.

    Nie, na ms-windows.xp. Nie chce przenosić się na NT aby nie dublować
    wątku. Na w/w grupie otrzymałem bardziej dyplomatyczne NTG w postaci
    sugestii udania się do Googli z konkretnym zapytaniem. Udałem się,
    przejrzałem 50 wyników i nie znalazłem odpowiedzi. Od Googli zaczynałem
    ale dla formalności - poszedłem za głosem porady zakładając, że może
    ciut inne, zasugerowane pytanie da odpowiedź.

  • 19. Data: 2010-05-01 23:49:08
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-30 11:36, kamil pisze:

    > Bo to zdaje sie funkcja sterownikow karty graficznej, co masz wlozone?

    Pewnie, że to funkcja sterowników i tam jest ta opcja. Mam GT 9600.
    Chciałbym uniknąć przedzierania się przez ustawienia i mieć do tego
    skrót klawiaturowy.

    > Pogrzeb w oprogramowaniu karty, praktycznie kazda ma taka opcje.
    > Podpinasz pod to dowolny skrot klawiaturowy i tyle.

    NVIDIA zaprzestała udostępniania skrótów klawiaturowych. Było to
    dostępne jakiś rok temu jeszcze. Owszem, są płatne programy, które kupę
    rzeczy z ekranem robią. Mógłbym teoretycznie coś takiego sobie sprawić
    jednakże to absolutna ostateczność. Czuję, że instalowanie kombajnu dla
    tylko jednej opcji to przegięcie.

  • 20. Data: 2010-05-02 00:01:07
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-05-01 13:56, MarcinCz pisze:

    > "Informacje o grupie
    > Opis Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC."

    No i piszę tu właśnie sprzęcie komputerowym klasy PC :-) Nie mam Maca
    tylko PCta.

    > Być może tak a być może nie. Jeżeli jest soft, który to robi to dlaczego go
    > nie zainstalujesz?

    Powiedz mi czy kupiłbyś pakiet Office po to aby móc napisać linijkę
    tekstu? Ja osobiście nie chcę kupować jakiegoś softu potrafiącego cuda
    z desktopem zdziałać i być może obciążającego bez sensownie komputer,
    tylko po to aby zrobić w nim skrót klawiaturowy do obracania ekranu.
    Byłoby to porywaniem się z armatą na wróble.

    > Jeżeli chcesz zrobić to inaczej to sam napisz
    > oprogramowanie/skrypt/cokolwiek, które coś takiego zrobi a nie wymagasz
    > podania rozwiązania w sposób jaki tylko Tobie odpowiada...

    No chwila, chyba nie doczytałeś czegoś ... przecież o tym właśnie mówię.
    Przytoczę moje własne słowa z pierwszego postu:

    "Ewentualnie chciałbym samodzielnie napisać sobie taki skrypt jednakże
    trudno w MSDNie odszukać obiekt WSH do sterowania ekranem. Może znacie
    przynajmniej właściwą grupę poruszającą taką tematykę? Pod systemami
    operacyjnymi rozwiązywane są problemy z driverami itp, w grupach dla
    programistów rozmowy dotyczą konkretnego języka programowania, nie ma
    nic pomiędzy."