  • 1. Data: 2010-04-29 18:34:13
    Temat: iSCSI - jak to z tym w praktyce?
    Od: Qwerty <q...@M...pl>

    Cześć wszystkim,

    Niedługo będę miał małego NASa z obsługą iSCSI (jako target). A ja nie
    wiem, jak to jest z użytkowaniem tego iSCSI w praktyce. To, że po sieci
    mi wędruje 'content' jak przez symulowane SCSI to wiem.
    Nie wiem tylko, czy zasób, który mam ustawiony jako target może być
    jednocześnie widoczny dla innych użytkownika NASa?
    Czy jest to taki mój prywatny dysk, którego nie widzą inni?
    Czy przygotowując wolumin w NASie muszę sobie zrobić na nim partycę,
    którą potem zrobię targetem iSCSI?

    A może jest gdzieś to wszystko ładnie opisane?

  • 2. Data: 2010-04-29 18:58:22
    Temat: Re: iSCSI - jak to z tym w praktyce?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 29.04.2010 20:34, Qwerty wrote:
> [...]
    > Nie wiem tylko, czy zasób, który mam ustawiony jako target może być
    > jednocześnie widoczny dla innych użytkownika NASa?

    Musialbys uzywac "rozproszonego systemu plikow". Ale skoro nie wiesz, o
    co chodzi, przyjmij, ze do danego zasobu mozna sie podlaczyc tylko raz.

    > Czy jest to taki mój prywatny dysk, którego nie widzą inni?
    > Czy przygotowując wolumin w NASie muszę sobie zrobić na nim partycę,
    > którą potem zrobię targetem iSCSI?

    Initiator ("klient") po prostu widzi nowy dysk, mozesz go partycjonowac,
    uzywac bez partycji - do woli.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org