eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt w lewo na skrzyżowaniuRe: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
  • Data: 2018-11-22 12:27:31
    Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 22-11-2018 o 11:30, JDX pisze:
    > On 2018-11-22 08:33, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-11-2018 o 22:02, s...@g...com pisze:
    > [...]
    >>> W sumie przydalo by sie zmienic nieco prawo aby to bylo wprost tam
    >>> napisane..
    >>> Z prostej przyczyny wymienionej w artykule:
    >>> -Skrecajac w lewo kierujący musi patrzeć wprost i w lewo, zwracac
    >>> uwage na samochody z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu,
    >>> rowerzystów.
    >>
    >> TYLKO jeśli dodamy zakaz nawet włączania lewego kierunku, gdy widać iż
    >> ktoś zamierza Cię wyprzedzić zanim skończysz manewr.
    >>
    >> I nie jak w tym durnym tłumaczeniu sądu, że skręcający "nie zauważył",
    >> tylko obiektywnie - jak mógł zauważyć że jest wyprzedzany ZANIM zaczął
    >> skręcać, zanim włączył kierunek, to jego psim obowiązkiem ma być
    >> zaniechanie manewru.
    > A tak w zasadzie to po co miał "zauważać"?


    No właśnie po to, aby nie wpieprzył się pod koła wyprzedzającego.


    > Na 150 m przed skrzyżowaniem
    > stał znak, więc zgodnie z zasadą ,,ograniczonego zaufania" mógł
    > oczekiwać, że inni będą się stosować do znaków,

    To co co napisałeś to NIE JEST zasada ograniczonego zaufania.
    Ona mówi o czymś odkładnie odwrotnym, jest wyjątkiem od tej reguły,
    zmieniającej ją "gdy okoliczności wskazują na co innego".

    Te okoliczności to np. wyprzedzający widoczny w lusterku.
    Oczywiście trzeba w nie spojrzeć, ze zrozumieniem i uwagą, żeby je
    dostrzec - i taki właśnie obowiązek powinien być jasno dopisany.

    Jeśli nie spojrzał, bo mu się nie chciało, albo spojrzał tak, że nie
    dostrzegł, mimo że mógł i powinien, to wina ma być po jego stronie.


    >> To jest jak najbardziej z sensem - to jego nieprzemyślany manewr
    >> powoduje wypadek, więc to on ma odpowiadać.
    > No właśnie, nieprzemyślany manewr wyprzedzania na skrzyżowaniu
    > oznaczonym znakiem pionowym

    Skrzyżowania są różne, sytuacje są różne, drogi są różne.
    A przepis ma pasować na każdej z nich.
    Również na takiej, gdzie o skrzyżowaniu nie informuje ani znak poziomy,
    ani pionowy, a tylko wypis z rejestru gruntów, nie do sprawdzenia w
    chwili decyzji, zarówno dla wyprzedzającego jak i dla skręcającego.

    I dlatego obowiązek upewnienia się PRZED skrętem, że można to zrobić
    BEZPIECZNIE powinien być jasno i precyzyjnie zapisany w pord.

    Na razie on jest, ale bardzo rozmyty i nie dla wszystkich oczywisty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: