-
Data: 2018-11-22 12:27:31
Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 22-11-2018 o 11:30, JDX pisze:
> On 2018-11-22 08:33, Cavallino wrote:
>> W dniu 21-11-2018 o 22:02, s...@g...com pisze:
> [...]
>>> W sumie przydalo by sie zmienic nieco prawo aby to bylo wprost tam
>>> napisane..
>>> Z prostej przyczyny wymienionej w artykule:
>>> -Skrecajac w lewo kierujący musi patrzeć wprost i w lewo, zwracac
>>> uwage na samochody z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu,
>>> rowerzystów.
>>
>> TYLKO jeśli dodamy zakaz nawet włączania lewego kierunku, gdy widać iż
>> ktoś zamierza Cię wyprzedzić zanim skończysz manewr.
>>
>> I nie jak w tym durnym tłumaczeniu sądu, że skręcający "nie zauważył",
>> tylko obiektywnie - jak mógł zauważyć że jest wyprzedzany ZANIM zaczął
>> skręcać, zanim włączył kierunek, to jego psim obowiązkiem ma być
>> zaniechanie manewru.
> A tak w zasadzie to po co miał "zauważać"?
No właśnie po to, aby nie wpieprzył się pod koła wyprzedzającego.
> Na 150 m przed skrzyżowaniem
> stał znak, więc zgodnie z zasadą ,,ograniczonego zaufania" mógł
> oczekiwać, że inni będą się stosować do znaków,
To co co napisałeś to NIE JEST zasada ograniczonego zaufania.
Ona mówi o czymś odkładnie odwrotnym, jest wyjątkiem od tej reguły,
zmieniającej ją "gdy okoliczności wskazują na co innego".
Te okoliczności to np. wyprzedzający widoczny w lusterku.
Oczywiście trzeba w nie spojrzeć, ze zrozumieniem i uwagą, żeby je
dostrzec - i taki właśnie obowiązek powinien być jasno dopisany.
Jeśli nie spojrzał, bo mu się nie chciało, albo spojrzał tak, że nie
dostrzegł, mimo że mógł i powinien, to wina ma być po jego stronie.
>> To jest jak najbardziej z sensem - to jego nieprzemyślany manewr
>> powoduje wypadek, więc to on ma odpowiadać.
> No właśnie, nieprzemyślany manewr wyprzedzania na skrzyżowaniu
> oznaczonym znakiem pionowym
Skrzyżowania są różne, sytuacje są różne, drogi są różne.
A przepis ma pasować na każdej z nich.
Również na takiej, gdzie o skrzyżowaniu nie informuje ani znak poziomy,
ani pionowy, a tylko wypis z rejestru gruntów, nie do sprawdzenia w
chwili decyzji, zarówno dla wyprzedzającego jak i dla skręcającego.
I dlatego obowiązek upewnienia się PRZED skrętem, że można to zrobić
BEZPIECZNIE powinien być jasno i precyzyjnie zapisany w pord.
Na razie on jest, ale bardzo rozmyty i nie dla wszystkich oczywisty.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.18 12:33 Liwiusz
- 22.11.18 13:34 Uncle Pete
- 22.11.18 13:56 Jacek Maciejewski
- 22.11.18 16:11 RadoslawF
- 22.11.18 17:14 s...@g...com
- 22.11.18 17:25 s...@g...com
- 22.11.18 17:28 s...@g...com
- 22.11.18 17:52 J.F.
- 22.11.18 18:01 mk4
- 22.11.18 19:11 J.F.
- 22.11.18 20:30 Cavallino
- 22.11.18 20:37 Cavallino
- 22.11.18 20:39 Jacek Maciejewski
- 23.11.18 07:58 p...@g...com
- 23.11.18 09:30 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=