eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 186

  • 81. Data: 2020-11-20 10:04:22
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:rp7nj3$1abr$1@gioia.aioe.org...
    >W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:
    >> W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
    >>>
    >>> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
    >>>
    >>> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
    >>> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
    >>> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
    >>> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
    >>> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
    >>> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
    >>> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
    >>> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
    >>> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
    >>> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
    >>> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
    >
    > Generalnie poznański inżynier ruchu,
    >
    > Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:
    >
    > https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
    -z-2-pasow-na-3-a.html
    >
    > Cyt:
    >
    > W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
    > rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
    > ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
    > przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
    > pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
    > różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
    > wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w
    > lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
    > wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
    > manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
    > sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
    > samego znaczenia różnym terminom ustawowym.

    Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
    Udowodnij na podstawie PoRD.


  • 82. Data: 2020-11-20 10:12:27
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 09:53, Rom45 pisze:

    >> Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    >> interpretację.
    >
    > Zastosuj swoją teorię na oczach Policji drogowej to szybko przekonasz się
    > czy twoja interpretacja jest zgodna z PoRD.

    Stosuję ją za każdym razem.
    I czytam wyroki sądów, ZANIM zacznę się wymądrzać nie mając o temacie
    pojęcia - tak jak Ty.


  • 83. Data: 2020-11-20 10:13:53
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 10:04, Rom45 pisze:

    >> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
    -z-2-pasow-na-3-a.html
    >>
    >>
    >> Cyt:
    >>
    >> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
    >> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
    >> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
    >> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
    >> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
    >> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
    >> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w
    >> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
    >> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
    >> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
    >> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
    >> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
    >
    > Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?

    To był cytat wyroku, też chcesz dyskutować z wyrokiem Sądu Najwyższego,
    też Ci się wydaje, że wiesz lepiej?


  • 84. Data: 2020-11-20 10:28:53
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo. Cavallino udowodnij.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:rp81ci$pdr$2$Cav@news.chmurka.net...
    >W dniu 20-11-2020 o 10:04, Rom45 pisze:
    >
    >>> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
    -z-2-pasow-na-3-a.html
    >>>
    >>> Cyt:
    >>>
    >>> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
    >>> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
    >>> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
    >>> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
    >>> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
    >>> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
    >>> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających
    >>> w
    >>> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
    >>> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
    >>> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
    >>> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
    >>> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
    >>
    >> Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
    >
    > To był cytat wyroku, też chcesz dyskutować z wyrokiem Sądu Najwyższego,
    > też Ci się wydaje, że wiesz lepiej?

    Czekam aż udowodnisz głupotę, którą napisałes o poznańskim inżynierze ruchu.


  • 85. Data: 2020-11-20 11:03:20
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo. Cavallino udowodnij.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 10:28, Rom45 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:rp81ci$pdr$2$Cav@news.chmurka.net...
    >> W dniu 20-11-2020 o 10:04, Rom45 pisze:
    >>
    >>>> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
    -z-2-pasow-na-3-a.html
    >>>>
    >>>>
    >>>> Cyt:
    >>>>
    >>>> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
    >>>> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
    >>>> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
    >>>> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
    >>>> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
    >>>> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
    >>>> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających
    >>>> w
    >>>> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
    >>>> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
    >>>> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
    >>>> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
    >>>> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
    >>>
    >>> Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
    >>
    >> To był cytat wyroku, też chcesz dyskutować z wyrokiem Sądu Najwyższego,
    >> też Ci się wydaje, że wiesz lepiej?
    >
    > Czekam o poznańskim inżynierze ruchu.

    Zaczynam rozumieć, dlaczego piszesz takie bzdury - jak nic masz z nimi
    coś wspólnego.

    No to możemy podyskutować o podstawach mojego twierdzenia.

    Rondo Mycielskich - na Szczpankowie, kojarzysz?
    Dwa pasy przed rondem, dwa pasy wokół ronda.
    Wjazd od strony "spod" wiaduktu - prawy pas notorycznie zakorkowany,
    czasem korek na kilkanaście minut.
    Lewy notorycznie pusty.
    Rezultat jest taki, że taka organizacja ruchu blokuje możliwość skrętu w
    prawo na rondzie wszystkim, którzy chcieliby taki manewr wykonać, i
    zupełnie nie kolidowaliby z pozostałym ruchem (to są auta z innych
    kierunków niż reszta, które niestety przed tym rondem się krzyżują).

    Wytłumaczysz mi dlaczego nie można przerobić tego ronda na turbinowe,
    albo chociaż wyłączyć prawy pas z możliwości jazdy "na wprost" oraz "w
    lewo"?
    Czyli pozostawić na prawym pasie tylko kierunek skrętu w prawo na rondzie?
    Wystarczy do tego trochę farby i odrobinę dobrej woli.

    Głupie odpowiedzi w w stylu "bo tak wymyślił projektant lata całe temu"
    możesz sobie darować - to właśnie przez nie mam takie zdanie o Waszym
    dziale.

    I to tylko jeden przykład tego typu głupich odpowiedzi.


  • 86. Data: 2020-11-20 11:59:47
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >>>> Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek
    >>>> ustąpić.
    >>>
    >>> A jaki pas zmienia?
    >>> Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem
    >>> obracać.
    >>
    >> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
    >>
    >> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca
    >> 1997r. - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z
    >> art. 16.4 cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący
    >> pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi
    >> jezdni. Natomiast zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem
    >> zmieniając pas ruchu jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa
    >> pojazdowi który porusza się pasem ruchu na który zamierza
    >> wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady, kierujący pojazdem
    >> skręcający w lewo z prawego pasa ruchu powinien zająć
    >> prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem skręcający
    >> w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
    >> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
    >
    > Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek
    > zajmowania konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem
    > prawym, za to ten na lewym miałby być z niego zwolniony.

    Przyznam ze ich wyjasnienia maja sens skoro mamy ruch prawostronny.

    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    > interpretację.

    A znasz wyrok sadu który pokazywałby odwrotna sytuacje? Chetnie bym im
    wrzucil.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jeżeli skupisz uwagę tylko na własnej racji, wyzwalasz przeciwne ci siły,
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert


  • 87. Data: 2020-11-20 12:12:58
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:rp8499$rom$1$Cav@news.chmurka.net...
    >W dniu 20-11-2020 o 10:28, Rom45 pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:rp81ci$pdr$2$Cav@news.chmurka.net...
    >>> W dniu 20-11-2020 o 10:04, Rom45 pisze:
    >>>>
    >>>> Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu
    >>>> ?
    >
    > No to możemy podyskutować o podstawach mojego twierdzenia.
    >
    > Rondo Mycielskich - na Szczpankowie, kojarzysz?
    > Dwa pasy przed rondem, dwa pasy wokół ronda.
    > Wjazd od strony "spod" wiaduktu - prawy pas notorycznie zakorkowany,
    > czasem korek na kilkanaście minut.
    > Lewy notorycznie pusty.
    > Rezultat jest taki, że taka organizacja ruchu blokuje możliwość skrętu w
    > prawo na rondzie wszystkim, którzy chcieliby taki manewr wykonać, i
    > zupełnie nie kolidowaliby z pozostałym ruchem (to są auta z innych
    > kierunków niż reszta, które niestety przed tym rondem się krzyżują).
    >
    > Wytłumaczysz mi dlaczego nie można przerobić tego ronda na turbinowe, albo
    > chociaż wyłączyć prawy pas z możliwości jazdy "na wprost" oraz "w lewo"?
    > Czyli pozostawić na prawym pasie tylko kierunek skrętu w prawo na rondzie?
    > Wystarczy do tego trochę farby i odrobinę dobrej woli.
    >
    > Głupie odpowiedzi w w stylu "bo tak wymyślił projektant lata całe temu"
    > możesz sobie darować - to właśnie przez nie mam takie zdanie o Waszym
    > dziale.
    >
    > I to tylko jeden przykład tego typu głupich odpowiedzi.


    OK.
    Nie znam specyfiki Poznania. Bywam tam bardzo rzadko.


  • 88. Data: 2020-11-20 12:18:58
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 11:59, Budzik pisze:

    >> Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    >> interpretację.
    >
    > A znasz wyrok sadu który pokazywałby odwrotna sytuacje? Chetnie bym im
    > wrzucil.

    Praktycznie każdy który znalazłem.
    Ale wystarczy ten który zacytowałem w poprzednim poście - wyższej
    instancji w tym kraju nie ma.


  • 89. Data: 2020-11-20 13:56:31
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo. Cavallino udowodnij.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rp8499$rom$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 20-11-2020 o 10:28, Rom45 pisze:
    >> Czekam o poznańskim inżynierze ruchu.
    >Zaczynam rozumieć, dlaczego piszesz takie bzdury - jak nic masz z
    >nimi coś wspólnego.
    [...]
    >Wytłumaczysz mi dlaczego nie można przerobić tego ronda na turbinowe,
    [...]
    >Głupie odpowiedzi w w stylu "bo tak wymyślił projektant lata całe
    >temu" możesz sobie darować - to właśnie przez nie mam takie zdanie o
    >Waszym dziale.

    O wroclawskich mam podobne zdanie.
    Raz do roku glowa mysla.

    A raz do roku to troche za malo jak na duze miasto :-(

    J.


  • 90. Data: 2020-11-20 14:10:51
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    <news:XnsAC7B405DBDC12budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    >:

    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    >>> Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.
    >> A jaki pas zmienia?
    >> Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem obracać.

    > Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:

    > Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
    > - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
    > cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
    > obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
    > zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
    > obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
    > ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
    > kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
    > powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
    > skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
    > ewentualnie lewy skrajny pas ruchu. Przyjmowanie innych torów ruchu
    > jest możliwe wyłącznie po ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom
    > poruszającym się z ww. zasadami.

    > I co wy na to...?

    Ktoś się podpisał pod tym?

    To natychmiast do jego przełożonego pisz, żeby go zwolnił.

    Podstawę sobie znajdzie sam, jakby co, to niech popatrzą na pytania
    egzaminacyjne, gdzie poprawną odpowiedzią jest, że po skręcie w jezdnię >1
    pas na skrzyżowaniu można zająć dowolny, a nie wyłącznie prawy


    --
    'Tom N'

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: