-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
.org!pHR2Bln0A5NaW1fbNOub2w.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: "Rom45" <o...@z...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Date: Fri, 20 Nov 2020 10:04:22 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 43
Message-ID: <rp80rr$vt3$1@gioia.aioe.org>
References: <X...@1...0.0.1>
<177nlfjiqqbcm$.dlg@emil.not.valid> <rp495d$51n$1@gioia.aioe.org>
<rp54km$pgr$4$Cav@news.chmurka.net> <rp5age$m3h$1@gioia.aioe.org>
<rp5b5i$tv5$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5d0o$1ooa$1@gioia.aioe.org>
<rp5dld$ves$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<rp7nj3$1abr$1@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: pHR2Bln0A5NaW1fbNOub2w.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.19694
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687721
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:rp7nj3$1abr$1@gioia.aioe.org...
>W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:
>> W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
>>>
>>> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
>>>
>>> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
>>> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
>>> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
>>> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
>>> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
>>> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
>>> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
>>> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
>>> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
>>> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
>>> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
>
> Generalnie poznański inżynier ruchu,
>
> Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:
>
> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
-z-2-pasow-na-3-a.html
>
> Cyt:
>
> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w
> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
Udowodnij na podstawie PoRD.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.20 10:12 Cavallino
- 20.11.20 10:13 Cavallino
- 20.11.20 10:28 Rom45
- 20.11.20 11:03 Cavallino
- 20.11.20 11:59 Budzik
- 20.11.20 12:12 Rom45
- 20.11.20 12:18 Cavallino
- 20.11.20 13:56 J.F.
- 20.11.20 14:10 TomN
- 20.11.20 14:13 J.F.
- 20.11.20 14:43 Rom45
- 20.11.20 15:44 TomN
- 20.11.20 16:53 J.F.
- 20.11.20 17:17 t-1
- 20.11.20 20:44 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=