-
Data: 2020-11-20 10:04:22
Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Od: "Rom45" <o...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:rp7nj3$1abr$1@gioia.aioe.org...
>W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:
>> W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
>>>
>>> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
>>>
>>> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
>>> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
>>> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
>>> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
>>> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
>>> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
>>> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
>>> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
>>> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
>>> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
>>> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
>
> Generalnie poznański inżynier ruchu,
>
> Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:
>
> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
-z-2-pasow-na-3-a.html
>
> Cyt:
>
> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w
> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
Udowodnij na podstawie PoRD.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.20 10:12 Cavallino
- 20.11.20 10:13 Cavallino
- 20.11.20 10:28 Rom45
- 20.11.20 11:03 Cavallino
- 20.11.20 11:59 Budzik
- 20.11.20 12:12 Rom45
- 20.11.20 12:18 Cavallino
- 20.11.20 13:56 J.F.
- 20.11.20 14:10 TomN
- 20.11.20 14:13 J.F.
- 20.11.20 14:43 Rom45
- 20.11.20 15:44 TomN
- 20.11.20 16:53 J.F.
- 20.11.20 17:17 t-1
- 20.11.20 20:44 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=