    From: "Rom45" <o...@z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Date: Fri, 20 Nov 2020 09:53:19 +0100

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:rp7mii$huq$1$Cav@news.chmurka.net...

    > Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
    > konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
    > lewym miałby być z niego zwolniony.

    Oni nie zdefiniowali obowiązek "tylko dla jadącego pasem prawym".
    Oni zdefiniowali obowiązek dla jadącego pasem prawym i dla jadącego
    pasem lewym, czyli obydwaj mają obowiązek jechać możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni (obydwaj jadą obok siebie).
    Jadący pasem lewym może EWENTUALNIE zająć pas lewy drogi poprzecznej,
    zależy to od sytuacji w ruchu, np. zamiar wyprzedzania, lub skrętu w lewo
    na bliskim skrzyżowaniu.

    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    > interpretację.

    Zastosuj swoją teorię na oczach Policji drogowej to szybko przekonasz się
    czy twoja interpretacja jest zgodna z PoRD.