    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skradziono samochód - nagroda
    Date: Wed, 17 Feb 2010 17:37:49 +0100

    elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > okreslone, tak jak w przypadku takiego przepisu:
    >
    > art. 169 KC: "Jednakże gdy rzecz zgubiona, skradziona lub w inny sposób
    > utracona przez właściciela zostaje zbyta przed upływem lat trzech od
    > chwili jej zgubienia, skradzenia lub utraty, nabywca może uzyskać
    > własność dopiero z upływem powyższego trzyletniego terminu. "
    >
    > Pojmujesz w koncu roznice? Ze byloby to tak napisane? Widzisz gdzies w
    > Art. 183 KC. slowa "zgubione, skradzione lub w inny sposob utracone"?
    > NIE. Wiec w przypadku przepisu o znaleznym, sytuacja tyczy sie
    > WYLACZNIE tego co jest wyraznie napisane.

    ROTFL.
    Jakby bylo jak piszesz to przepis o znaleznym bylby martwy, kazdy
    przeciez by powiedzial, ze na pewno mu ta rzecz, ktora znalazles
    skradziono i znaleznego by nie placil :>

    > Sam reprezentujesz zatwardzenie mozgowe, udajac (?) ze nie widzisz
    > podstawowej rzeczy, slowa: ZGUBIONY.
    >
    > SJP: ZGUBIĆ.
    > <<przez nieuwagę zostawić coś gdzieś lub bezwiednie upuścić>>
    >
    > Slownikowa definicja, sama z siebie jasna i wystarczajaca prosto
    > definiuje to co powinna podpowiadac nieskomplikowana logika. Nie masz
    > racji a dalej macisz wode. EOT z mojej strony bo w tym momencie to juz
    > zakrawa na gadke z trollem.

    LOL, ja pisze o znalezieniu, a ty piszesz o zgubieniu :P
    Moze naucz sie czytac, a potem pomysl chwile czy mozna znalezc cos co
    nie zostalo zgubione.

    A tak na zakonczenie masz to:
    " Przepisy o rzeczach znalezionych stosuje się odpowiednio do rzeczy
    porzuconych bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt,
    które zabłąkały się lub uciekły."

    Jezeli widze na parkingu porzucony samochod (mogl byc porzucony przez
    zlodzieja) to to zglaszam, ze znalazlem rzecz porzucona bez zamiaru
    wyzbycia sie wlasnosci (zakladajac ze wlasciciel chce swoj samochod
    odzyskac):> I w takim przypadku przysluguje mi znalezne, a czy auto bylo
    skardzione czy nie to mnie to lotto.

    --
    Karolek