  • Data: 2014-06-10 20:21:36
    Temat: Re: Skoro modny temat, to... RoHS i inne ciąg dalszy
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Jun 2014 19:12:53 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > z ciekawości czystej... bo raczej jestem użytkownikiem niż
    > producentem... jak częstą praktyką jest weryfikacja produktów pod
    kątem
    > zgodności z RoHS, EMC albo LVD? Czy istnieje instytucja zajmująca
    się
    > rutynowo i z urzędu badaniem weryfikacyjnym urządzeń
    elektronicznych?

    W Polsce? Duża firma produkująca produkt X robi donos, że dwuosobowa
    firemka Kowalskiego produkuje urządzenie o podobnej o identycznej
    funkcjonalności za 1/10 ceny produktu X bez CE, rohs. Duża firma
    oczywiście chętnie finansuje badania certyfikujące urządzenia
    Kowalskiego (jego nie było na nie stać a nie chciał kosztów tego
    przerzucać na klienta) aby wskazać odstępstwa od norm i go
    wyeliminować. Na rynku pozostaje urzędzenie X, 10x droższe, psujące
    się po 2 latach przez wąsy bezołowiowe, naprawa jest nieopłacalna
    więc trzeba kupić nowe, firma jest zadowolona, że nie ma konkurencji.

    --
    Marek