  • Data: 2011-09-12 22:32:36
    Temat: Re: Skopiowanie danych z dyskow ATA
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:35:38 +0200, JoteR napisał(a):

    > Przez ostatnich parę miesięcy obrobiłem kilkadziesiąt komputerów, począwszy
    > od zabytków na i815 po P45 z najrozmaitszymi dyskami, z najbardziej
    > kapryśnymi pod tym względem Caviarami włącznie i Cable Select zawsze
    > działał. Nawet na płytach z (za przeproszeniem) VIA.

    Ależ ja nie mówię, że to niemożliwe. Z własnych doświadczeń wynika mi
    jednak, że niejednokrotnie ustawienie właściwej zworkologii i właściwego
    podpięcia dysków na taśmie mogło wyeliminować część problemów. Nie żebym
    jakieś potworne ilości kombinacji dysków przerobił, ale jakoś po kilku
    cudacznych reakcjach nauczyłem się, że ustawiam dysk 1 na master, dysk 2 na
    slave, zapinam w odpowiednie końcówki taśm.

    > A dziękuję, Maxtory również.

    Ależ nie ma za co dziękować. :D

    > Jak się podłącza porządny dysk do byle czego...

    Który w moim przypadku to był ten porządny, a który to to byle co? Z tym
    Maxtorem jaja miałem zarówno na (AFAIR):
    - Asus A7V133 na VIA KT133A
    - Asus A7N8X na nForce 2 Ultra
    - DFI LanParty NF4 Ultra-D na nForce 4 Ultra (tutaj akurat najkrócej)

    Wtedy nie chciało mi się zapuszczać benchmarków odnośnie transferów z dysków
    w danych kombinacjach zapiętych. Ale ten Maxtor dał mi zdrowo do wiwatu. Po
    prostu - jak miał coś ze sobą zapięte na jednej taśmie - szlag go trafiał, a
    mnie przy okazji. :-/

> [...]
    > na taśmie towarzysza, nie zachodząc w głowę, jako co go ustawiłem w
    > zamierzchłej przeszłości. I jeszcze nic mi się nie zbuntowało, pomimo
    > najróżniejszych kombinacji z nagrywarkami włącznie, nawet na przejściówkach
    > USB -> IDE. A ponieważ nie mam podstaw, aby mniemać o sobie, iż jestem
    > jakimś szczególnie wyjątkowym szczęściarzem, więc pozwolę sobie nadal trwać
    > w błogim przekonaniu, że ów Cable Select po prostu działa. Ot tak, po
    > prostu. Ale jak ktoś żyje w nieustannym strachu, że spotka go jakieś
    > wyjątkowe nieszczęście, to niech nadal branzluje się po omacku zworkami.

    Teee... Bóbr... Ale wypuść już to powietrze co? :D

    Ja tylko chciałem zauważyć, że problem _może_, choć nie musi wystąpić.
    Zdarzały mi się sytuacje, że niektóre kombinacje dwóch napędów w opcji:
    1) oba dyski na cable select, dysk 1 wpięty do końcówki master taśmy, dysk 2
    wpięty do końcówki slave taśmy - nie wykrywały się
    2) te same dwa dyski zamienione miejscami na taśmie zaczynały działać raczej
    bezproblemowo
    3) te same dyski wpięte do taśmy jak w sytuacji 1), ale z ustawioną
    zworkologią na master / slave (w zależności od napędu), zaczynały być
    poprawnie wykrywane

    Jakie modele płyt, jakie modele dysków, jakie chipsety - nie powiem Ci w tej
    chwili. Sam żałuję, że notatek z takich "zabaw" nie mam. :D

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]