  • 11. Data: 2019-01-28 18:40:14
    Temat: Re: Skoda po dachowaniu
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 18:18:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Cos kolego pierdolisz i mylisz.

    Od czasu do czasu, ale ubieram to w ładniesze słowa

    > Dostales strzala w tyl. Auto do kasacji. Ubezpieczyciel wyplaca tyle
    > ile bylo warte auto wedlug jakiegos eurotaxu czy jak to sie u nich nazywa.
    > Oczywiscie odlicza od kwoty odszkodowania wartosc zlomu jaki zostal. I
    > mozesz ten zlom wyremontowac, sprzedac, oddac na zlom. Nie wiem czy
    > wszystkie ale sa tacy ubezpieczyciele co posrednicza w sprzedazy wraku.
    > Jesli wycenia szkode calkowita zbyt oszczednie to mozna oddac sprawe do
    > sadu.

    Dokładnie tak było, nie podobała mi się kwota odszkodawania, ale chyba jednak zgodna
    z ogólnymi praktykami. W końcu stara część nie kosztuje tyle co nowa, a i samej
    rozbiórki sam nikt za darmo nie wykona, do tego magazynowanie, marża itp. Życie.
    Ubezpieczyciel mi jasno napisał, że z wrakiem mam sobie sam radzić.

    Przemysław Kotowski

  • 12. Data: 2019-01-28 19:34:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozbieranie samochodow w Polsce nie jest do konca legalne. Od nie wyrejestrowanego
    samochodu trzeba placic OC. Wyrejestrowac mozna tylko przez zlomowanie na stacji
    ktora ma do tego uprawnienia i wystawia kwit do wydzialu komunikacji ze caly samochod
    zostal zniszczony. Jesli roznica w wadze oddawanego do zlomowania samochodu zbyt
    bedzie odbiegala od wagi wpisanej w dowodzie rejestracyjnym to zlomowisko potraca od
    kwoty naleznej wynikajacej z wagi kase za ubytek wagi. Wedlug mnie takie zlomowanie
    to barbarzynstwo bo w kazdym samochodzie znajada sie podzespoly ktore warto odzyskac.
    Ale musze sie z tym pogodzic bo nie mam zadnego wplywu na ustawe ktora reguluje
    zlomowanie. Czyli rozbieranie i sprzedawanie na czesci mozna sobie wybic z glowy bo
    bez zlomowania trzeba bedzie dozgonnie placic oc za samochod ktory zostal rozebrany i
    sprzedany na czesci. Nie wiedziales o tym?

  • 13. Data: 2019-01-28 20:01:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-27 20:18, Muuumeee wrote:
> [...]
    > kilometra (kupiony z LPG w ASO) a właściciel jest
    > pierwszym właścicielem tego auta.
    >
    > No i właśnie, wg cenników, gdyby był sprawny kosztowałby
    > 18tyś. teraz nie jestem go w stanie sprzedać za 5tyś
    > i trochę dziwnie mi z tym wiedząc, że sama sekwencja
    > fabryczna kosztuje ok. 3'500tyś. A tu przecież auto
    > jeżdżące jest i praktycznie wszystko poza karoserią można
    > w nim sprzedać. A nawet miałem potencjalnego klienta,
    > co chciał go "dla siebie" wyklepać.
    >
    > No i mam pytanie, czy ja o czymś nie wiem, czy może
    > powiniem się z tym pogodzić i puścić go za 4'500?

    Za 4,5 mógłbyś kupić moje całkiem sprawne Seicento ...

    ... gdybym chciał je sprzedać :-)

  • 14. Data: 2019-01-28 20:50:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 28, 2019 at 7:34:26 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    >Wedlug mnie takie zlomowanie to barbarzynstwo bo w kazdym samochodzie znajada sie
    podzespoly ktore warto odzyskac.

    A to przypadkiem nie dziala tak, ze te uprawnione punkty zlomowania odzyskuja co da
    sie sprzedac, a reszte "utylizuja" jako zlom, tworzywa sztuczne...?

  • 15. Data: 2019-01-28 20:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > wykona, do tego magazynowanie, marża itp. Życie. Ubezpieczyciel mi
    > jasno napisał, że z wrakiem mam sobie sam radzić.

    Pogubiłem się.
    Ty sam wyleciałes z tego zakretu czy ktos cie walnał?
    Z jakiego ubezpieczenia korzystasz? OC czy AC? Jakie kwoty padły w
    wycenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 16. Data: 2019-01-28 22:06:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Rozbieranie samochodow w Polsce nie jest do konca legalne.

    Jakiś paragraf?

> [...]
    to zlomowisko potraca od kwoty naleznej wynikajacej z wagi kase za ubytek wagi.

    Czyli zamiast 450zł dostanie...200 jak odda samą ramę :] ale papier
    dostanie. Za 200zł to spokojnie koła sprzeda, nie pisząc już o silniku.
    Coś nabzdurzyłeś.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 17. Data: 2019-01-28 22:08:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-01-2019 o 20:50, WS pisze:
    podzespoly ktore warto odzyskac.

    > A to przypadkiem nie dziala tak, ze te uprawnione punkty zlomowania odzyskuja co da
    sie sprzedac, a reszte "utylizuja" jako zlom, tworzywa sztuczne...?

    Ale jakie złomowanie?
    Auto nie pójdzie na złom, tylko zostanie odremontowane.
    Szkoda całkowita <> złomowanie.

    To tylko nazwa zabiegu księgowego ubezpieczyciela, czyli znaczy tyle, że
    wartość pozostałości + koszty naprawy (po najwyższych możliwych cenach z
    ASO) przekraczają pierwotną wartość pojazdu.

  • 18. Data: 2019-01-28 23:01:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz bana na googlu ze sam nie sprawdzisz jak sie legale zlomowanie odbywa? A moze
    netu nie masz i nie mozesz sprawdzic?

  • 19. Data: 2019-01-28 23:10:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Masz bana na googlu ze sam nie sprawdzisz jak sie legale zlomowanie odbywa? A moze
    netu nie masz i nie mozesz sprawdzic?

    Mogę sprawdzić. Twoje wywody nie poparte prawem (link) możesz sobie
    wsadzić w dupę :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 20. Data: 2019-01-28 23:36:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdzilem w dowodzie i nie jestes w nim wpisany. Mozesz sie jebac na koszt panstwa
    z pomyslem ze mam ci jakis link dawac.