eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoda kontra BMWRe: Skoda kontra BMW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Skoda kontra BMW
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pl6kkf$tqd$1@node1.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 18 Aug 2018 08:50:22 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <pl6kkf$tqd$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 35
    Message-ID: <5b77c1b5$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1534575029 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 603 31.42.14.107:56926
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2488
    X-Received-Body-CRC: 1311082484
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2638217
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-08-17 o 16:03, Janusz pisze:
    > Skoda wali w bok X5-ki i przód skasowany a w X5 tylko wgniecione drzwi,
    > nawet szyby całe, trzeba przyznać że ktoś inny na miejscu tej X5
    > cienko by miał.
    > Widać na filmie że baba nieźle zapierniczała tą skodą, oczywiście
    > stopu na skrzyżowaniu
    > nie zauważyła bo pewnie była zajęta rozmową z koleżankami bo sama nie
    > była.
    > https://www.sadistic.pl/zlozenie-sie-biednej-skody-w
    -spotkaniu-z-bmw-vt478516.htm
    >
    >

    Wyciągasz błędne wnioski.

    Przód każdego, porządnego samochodu jest tak skonstruowany, aby
    pochłaniał energię uderzenia. W tym celu projektanci projektują tzw.
    strefy zgniotu czyli miejsca, w których elementy konstrukcyjne muszą się
    powyginać. Boki samochodów natomiast są usztywniane. Progi, wzmocnienia
    wewnątrz drzwi to wszystko ma za zadanie usztywnić karoserię, zwłaszcza
    podczas uderzeń bocznych. Bok nie może się zbyt mocno wgnieść. Tam jest
    bardzo mało miejsca i w ten sposób osoby wewnątrz samochodu doznawałyby
    ciężkich obrażeń.

    Na tym filmie wszystko zagrało perfekcyjnie czyli bok samochodu nie
    został zbyt mocno wgnieciony, a przód drugiego samochodu przyjął siłę
    uderzenia w strefach zgniotu.

    Jak widać Skoda ma zgniecioną komorę silnika, ale kabina nienaruszona i
    tu się należy pochwała dla producentów, że jest to auto bezpieczne.

    Podobnie by było gdyby BMW uderzyło w Skodę. Wtedy Skoda miałaby lekko
    pogniecione drzwi, a w BMW byłby uszkodzony cały przód.

    Tak by było, bo tak to ma działać, bo tak są zaprojektowane samochody.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: