  • 21. Data: 2015-10-03 11:24:31
    Temat: Re: Skleroza ikonograficzna
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-01 o 14:40, J.F. pisze:

    > Ale to mnie nie dziwi.
    > Nowy system, nowe mozliwosci, program ktory z nich korzysta ... i co
    > ma robic na starym systemie, jak ich nie ma ?
    >
    > Ale to nie tlumaczy jak twoj stary tablet daje sobie rade z takimi
    > wymagajacymi aplikacjami :-)
    >
    > No chyba ze sklep GP podsuwa inna wersje programu w zaleznosci od
    > wersji systemu/urzadzenia.
    > Nazwa programu ta sama, wyglad podobny, a to jednak dwa rozne programy.
    > No i zuzycie pamieci rozne.
    >
    > J.

    Ależ tłumaczy, jest to zależne od wersji zainstalowanego systemu. Ten
    mój tabletowy, w wersji 2.2 ma widać zapotrzebowanie na moc obliczeniową
    procesora i pamięć RAM o niebo niższą niż ten w wersji 4.0.

  • 22. Data: 2015-10-03 13:36:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Oct 2015 11:24:05 +0200, Trybun napisał(a):

    > Pomijając czas gdy używałem bardzo słaby telefon, to nigdy nie miałem
    > problemów z obliczaniem trasy w OsmAndzie. I wtedy problemem nie był sam
    > OsmAnd bo np. z Yanosikiem także były problemy.

    Korzystales z zewnetrznego routera ?

    wewnetrzne wyznaczanie trasy mialo dwa problemy:
    a) dluzszych nie wyznaczalo, sa na to oficjalne komunikaty w
    upgradach. Dluzsze to 100, 200, 300 km - ten rzad, ostrej granicy nie
    bylo.

    b) wyznaczanie trasy na S4 trwalo nawet kilka minut. Raz moze i daloby
    sie przezyc, ale w razie zjechania z trasy znow dlugie przeliczanie,
    jak nawigacja ruszyla, to sie okazalo ze znow zjechales i znow
    liczenie - miasto mozna bylo przejechac cale, a osmand nie pomogl.
    Moze na innych telefonach dzialalo znosnie, ale po kolejnych upgrade
    jest znacznie lepiej.

    > Jak już pisałem - osobiście nie widzę w tych kolejnych aktualizacjach
    > zwiększenia funkcjonalności. Dla mnie te zmiany to takie samo
    > pozoranctwo jak aktualizacje Linuksa.

    Akurat osmand duzo na nich zyskal, na poczatku to sie nie nadawal do
    uzytku.

    J.

  • 23. Data: 2015-10-03 19:18:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 560f9e75$0$8377$6...@n...neostrada.pl

    > A niby po mi co taka analiza?
    > Używam go od lat i żadna aktualizacja nie sprawiła jeszcze że mogę powiedzieć że
    coś usprawniła.

    Ja chyba po każdej widzę zmiany na lepsze.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2015-10-03 19:20:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 560eaa33$0$8381$6...@n...neostrada.pl...

    > Alez jest. Teraz np prawie nadaje sie do uzytku, tzn wylicza trasy dluzsze niz 50km
    w czasie krotszym niz minuta.

    Niekoniecznie wylicza -- w wypadku map OSM korzysta
    z gotowych wyliczeń, które ściąga wraz z mapami.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2015-10-03 19:35:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "J.F." 560eaa33$0$8381$6...@n...neostrada.pl...

    50km w czasie krotszym niz minuta.

    > Niekoniecznie wylicza -- w wypadku map OSM korzysta
    > z gotowych wyliczeń, które ściąga wraz z mapami.

    mylisz wszystko po kolei.
    Osmand może korzystać z map online jak i offline. W tym drugim przypadku
    ściągasz je raz.
    Wyliczanie trasy nawigacji może być offline i wtedy robi to telefon. tu
    były problemy z wyliaczniem długich tras
    Albo online korzystając z jednego z kilku serwisóoe routujących.
    I wtedy wysyłasz początek, koniec i ew. punkty pośrednie i dostajesz
    zwrotnie trasę. nie ma to żadnego związku ze ściąganiem map

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2015-10-03 21:42:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]

    A niby po mi co taka analiza?
    Używam go od lat i żadna aktualizacja nie sprawiła jeszcze że mogę
    To zupełnie inna sprawa. Po prostu nie wiesz ile kosztuje pisanie
    oprogramowania i w d..pie to masz.

  • 27. Data: 2015-10-03 21:46:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

    Jak już pisałem - osobiście nie widzę w tych kolejnych aktualizacjach
    zwiększenia funkcjonalności. Dla mnie te zmiany to takie samo
    pozoranctwo jak aktualizacje Linuksa....
    ---
    Jak nie potrzebujesz nowych wersji to ich po prostu nie instaluj. Możesz
    nawet zrobić fork'a ze starego kodu. Albo wytnij wszystko czego nie
    potrzebujesz. :-)

  • 28. Data: 2015-10-05 01:54:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" mup3l9$jih$...@d...me

    > mylisz wszystko po kolei.

    Wątpię w to.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2015-10-05 12:17:04
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > "Trybun" 560f9e75$0$8377$6...@n...neostrada.pl

    > Ja chyba po każdej widzę zmiany na lepsze.

    A ja myślę że dałeś sobie to wmówić.. Albo bierzesz to na logikę -
    aktualizacja przecie powinna służyć usprawnieniu. Czyli teoria jedno a
    życie drugie. I nie dotyczy to tylko jakichś programów pod Androida,
    także aktualizacja samego telefonu to w praktyce proszenie się o
    problemy. Rzecz nie dotyczy tylko telefonów, jakiś tydzień temu
    zaktualizowałem telewizor Toshiba, oczywiście żadnych usprawnień nie
    widzę, natomiast przestał reagować na włączanie-wyłączalne pilotem..

  • 30. Data: 2015-10-05 12:17:24
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-10-03 o 21:42, re pisze:

> [...]
    > powiedzieć że coś usprawniła.
    > ---
    > To zupełnie inna sprawa. Po prostu nie wiesz ile kosztuje pisanie

    Nie mam - gdybym tylko mógł to kazałbym tych debili którzy psują swoimi
    aktualizacjami zakupiony sprzęt czy oprogramowanie ścigać przez prawo.