    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Date: Mon, 09 Jan 2012 20:50:21 +0100

    > uszkodzenia

    > Rozumiem. Chodzi o jeżdżenie.
    > Tak, zauważam ten argument.
    > Bardzo często zdarza mi się ktoś, kto opowiada bajki o tym jak to on
    > solidnie pracuje,
    > a jak klient zawoła, to on bardzo chętnie pojedzie.
    > Potem sprowadza się to do wynagrodzenia.
    > Potem okazuje się, że jest fajnie jak jedzie się do tego samego klienta ileś
    > razy
    > i za każdym razem się "konserwuje" i naprawia, bo jest "robota", a jak jest
    > robota,
    > to jest "kasa".
> [...]

    Nie wiem co widzisz złego w tym, że ludzie jeżdżący na serwisy znają się
    na tym co robią. Uważasz ich za dinozaury potrafiące rozwiązać jakąś
    policzalną liczbę przypadków awarii. A niby gdzie jest inaczej? Na
    podparcie tezy o wyższości SSRów tworzysz sobie jakiś utopijny świat
    przekaźników półprzewodnikowych w którym nie trzeba naprawiać maszyn w
    nie wyposażonych. A prawda jest taka, że kiedyś wymieniało się
    uszkodzony przekaźnik za 10 zł a teraz wymienia się cały moduł
    sterowania mocą bo znajdujące się w nim MOSy czy SSRy są albo trudne do
    zidentyfikowania albo zalane masą, żeby się nie dało wymienić. Maszyny
    coraz bardziej projektowane są przez księgowych tak żeby dało się potem
    nieźle zarobić na serwisach.

    --
    pozdrawiam
    MD