  • 1. Data: 2009-08-31 10:09:23
    Temat: Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Hello

    Miałem sobie składać kompa zeszłej zimy, ale z różnych powodów
    przesunąłem to na jesien i okazało się to jak widać dużym błędem, bo
    obecnie sytuacja na rynku się trochę skomplikowała.

    Więc tak - wstępnie miało to byc coś na którymś z najmocniejszych
    dwurdzeniowców (E8x00), zastosowania - głównie plejstejszyn, zwłaszcza
    nowsze tytuły, na 24" monitorze oraz ogólnie pojęta rozrywka domowa
    (filmy, tv) i w mniejszym stopniu hurtowa obróbka zdjęć (bo bardziej
    detaliczną wolę jednak robić na starym PowerBooku).

    No ale w międzyczasie wyszło i7 z nową podstawką, tuż za rogiem jest
    i5, z jeszcze inną podstawką, a socket 775 zmierza do krainy
    komputerowej prehistorii. Niby planowałem złożyć sprzęt pokroju "fire
    and forget" - znaczy przez najbliżysz rok do środka nie zaglądać, ale
    wiadomo jak to bywa z nowymi tytułami, zwłaszcza przy dużych
    rozdzielczościach (fajnie jakby detale były na poziomie cieszącym oko)
    - przy s775 dość mocno ograniczam się w możliwościach apdejtu
    procesora, bo poza mitycznym E8700 zostają tylko quady z serii Xtreeme.
    A jakakolwiek chęć przesiadki na nowszą platformę będzie oznaczała
    większe koszty (płyta, pamięć).
    Z drugiej strony i7 mają ciągle bardzo wysokie ceny prawem nowości i
    półki "top of the line", i5 jeszcze nie ma, pewnie z miesiąc może
    potrwać pojawienie się w sklepach, a i on będzie raczej obciążony
    "podatkiem od nowości", niewiadoma jest również jego rzeczywista
    wydajność. Ta sytuacja cenowa zgaduję może potrwać nawet do okolic
    świąt.
    No więc jak myślicie, warto dokładać już dziś do nowszej platformy (i
    jeśli tak, to której)? Bo różnica cenowa (szacując zupełnie na oko), na
    procku+MB+RAM, to obecnie jakieś ~800 zł. Czy zamknąć oczy, nie zwracać
    uwagi na nowości i złożyć na umierającym S775? Finaknie składać będę
    pewnie koniec września/początek października, ale ta perspektywa wiele
    chyba nie zmienia? Czy przyrost mocy nowych platform i przyszłe
    potencjalne możliwości apdejtu warte są już dziś płacenia więcej?

    O sytuacji z kartami graficznymi już mi się nawet nie chce myśleć, bo z
    nowymi ATI za rogiem i nieco bardziej odległymi nVidiami, wychodzi że
    składanie w założeniu czegoś wydajnego teraz, to bardzo głupi pomysł.

    I jeszcze tak trochę NTG - czy jest sens wchodzić w system 64-bitowy z
    Redmont, przy zastosowaniach jak powyżej? Nie ma problemów ze
    sterownikami, samymi grami, etc?

    de Fresz

  • 2. Data: 2009-08-31 10:25:46
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Powiem tak, zastanawianie sie nic nie da, w tej dziedzinie co chwila
    jest coś nowego, złóż kiedy będziesz miał kasę coś z nienajwyższej półki
    i tyle, przynajmniej ja tak zrobiłem, zamknąłem się w 1500pln i mam
    zgłowy na kilka lat :)

  • 3. Data: 2009-08-31 10:27:34
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > chyba nie zmienia? Czy przyrost mocy nowych platform i przyszłe
    > potencjalne możliwości apdejtu warte są już dziś płacenia więcej?

    ja bym bral cos z amd na AM3. socket bedzie wspierany dlugo, przy czym
    cena nie jest wygorowana

    > O sytuacji z kartami graficznymi już mi się nawet nie chce myśleć, bo z
    > nowymi ATI za rogiem i nieco bardziej odległymi nVidiami, wychodzi że
    > składanie w założeniu czegoś wydajnego teraz, to bardzo głupi pomysł.

    jak dla mnie to glownie nvidia istnieje :~

    > I jeszcze tak trochę NTG - czy jest sens wchodzić w system 64-bitowy z
    > Redmont, przy zastosowaniach jak powyżej? Nie ma problemów ze
    > sterownikami, samymi grami, etc?

    o, tego tez jestem ciekaw

    pozdrawiam
    szymon

  • 4. Data: 2009-08-31 12:53:54
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > chyba nie zmienia? Czy przyrost mocy nowych platform i przyszłe
    > potencjalne możliwości apdejtu warte są już dziś płacenia więcej?

    Cudów bym nie oczekiwał na obecnym rynku, myślę, że nie warto się szarpać.
    i7 to jeszcze cenowo daleka pieśń bo nic na razie nie jest w stanie pokonać
    ich wydajnościowo to i ceny są dość kosmiczne. Jak nie robisz renderingów
    czy ostrej przeróbki to nie ma sensu do gier. 775 będzie na rynku jeszcze
    długo bo jest chyba najtańsze cenowo i oferuje szeroki wybór płyt od bardzo
    tanich do średnich. Znowu procki pod AM3 nie są aż tak bardzo wydajne w
    porównaniu z najszybszymi pod 775 ani cenowo bardzo atrakcyjne a do i7 to
    jeszcze mają daleko z wydajnością no i są trochę nieopłacalnie energetycznie
    pod względem TDP, jedynie pod względem montażu są one dość łatwe,
    tradycyjne. Intel niestety ma trochę chore wydumane rozwiązania mechaniczne
    podstawek i radiatorów i tutaj wielki plus należy do AMD za prostotę w tym
    względzie.

  • 5. Data: 2009-08-31 13:43:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    > A jakakolwiek chęć przesiadki na nowszą platformę będzie oznaczała większe
    > koszty (płyta, pamięć).

    AM3 (chodź niestety jest mniej wydajny, niż LGA 1366)

    > O sytuacji z kartami graficznymi już mi się nawet nie chce myśleć, bo z
    > nowymi ATI za rogiem i nieco bardziej odległymi nVidiami, wychodzi że
    > składanie w założeniu czegoś wydajnego teraz, to bardzo głupi pomysł.

    Najtaniej chyba wychodzi kupić coś teraz taniego, a gdy będzie za słabe
    wtedy wymienić kartę graficzną.

    > I jeszcze tak trochę NTG - czy jest sens wchodzić w system 64-bitowy z
    > Redmont, przy zastosowaniach jak powyżej? Nie ma problemów ze
    > sterownikami, samymi grami, etc?

    Nie wiem skąd się bierze mit, że system 32 bitowy jest lepszy.
    Mam od 1,5 roku Vista x64 Business i nawet Duke Nukem 3d chodził. :)
    Jak coś nie idzie to tylko i wyłącznie z nieumiejętnego pisania programu
    (np. XL-Pro2).

  • 6. Data: 2009-08-31 14:47:47
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    >
    > I jeszcze tak trochę NTG - czy jest sens wchodzić w system 64-bitowy z
    > Redmont, przy zastosowaniach jak powyżej? Nie ma problemów ze

    Core i5 jest już dostępny, a z Win7 x64 nie ma żadnych problemów w
    grach. Weź najtańszą płytę 1156 za 500 zł oraz core i5 za 700 - jest tak
    samo wydany jak core i7 920.

  • 7. Data: 2009-08-31 14:51:32
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Leszek pisze:

    > Core i5 jest już dostępny, a z Win7 x64 nie ma żadnych problemów w
    > grach. Weź najtańszą płytę 1156 za 500 zł oraz core i5 za 700 - jest tak
    > samo wydany jak core i7 920.

    Ewentualnie mogę Ci odstąpić po atrakcyjnej cenie płytę na AM2+, Phenoma
    II 940 (kręci się super stabilnie na 3,3 Ghz) i 4 GB ramu OCZ DDR 2 800.

  • 8. Data: 2009-08-31 14:58:50
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    mnie to tylko zastanawia wydajność tego i7, co z tych 8 mb cache jak ma
    2,66GHz taktowania... nowy model można by się spodziewać podwyższenia fsb a
    tu nadal marazm...

  • 9. Data: 2009-08-31 15:11:22
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h7gojl$7u4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > mnie to tylko zastanawia wydajność tego i7, co z tych 8 mb cache jak ma
    > 2,66GHz taktowania... nowy model można by się spodziewać podwyższenia fsb
    > a tu nadal marazm...

    dla ciekawostki porównanie najmocniejszego phenoma II z najsłabszym i7
    http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=102&p2
    =47

    widać, że produkt AMD dostaje w tyłek i to mocno niestety.

  • 10. Data: 2009-08-31 15:44:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > No ale w międzyczasie wyszło i7 z nową podstawką, tuż za rogiem jest i5,
    > z jeszcze inną podstawką, a socket 775 zmierza do krainy komputerowej
    > prehistorii.

    Mysl lepiej nad karta graficzna a nie procesorem skoro chcesz komputer
    do gier. Mocny dwurdzeniowiec starczy CI jeszcze na dlugo (wyjatek -
    GTA4, ale ona jest skopana). W jakiej rozdzielczosci chcesz grac? Ja bym
    bral cos pokroju HD4890 (kreci sie super) albo GTX285. Co z tego, ze
    lada moment wyjda nowe karty ATI i NV skoro beda koszmarnie drogie.