    From: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Skladam komputer - nietypowy :-)
    Date: Tue, 17 Mar 2009 18:12:48 +0100

    JP pisze:
    > Do czego ma sluzyc - a co to za roznica - chce go postawic w ekspozycji ;-)

    Kup jakiegoś Maca, choćby Air. Bardzo dobrze do tego się nadają i są
    coooool :>

    > Tak jak piszesz - ma on dzialac i byc sztuka dla sztuki na kilka lat - w gierki nie
    gram,
    > czasem programy biurowe, VC++ itd... Uzytkowanie raczej "spokojne" mam nawyk
    > niewylanczania komputra przez 7dni w tygodniu i wlasnie z tego powodu wpadlem na
    > pomysl zlozenia energooszczednego pudla...

    Może jednak czas przeprosić się choćby z hibernacją systemu (małego
    laptopa praktycznie wyłączam tylko do aktualizacji systemu a wybudzanie
    jest bardzo szybkie - przecież dostaje się system w stanie zamknięcia -
    nawet pliki nad którymi się pracowało są otwarte. Pobór energii to
    mniejszy problem - typowe pecetowe komponenty ruchome - HDD, wentylatory
    w takim typie pracy szybko się zużywają, napędy optyczne łapią kurz itp.

    Jeśli to mają być typowe prace biurowe, dłubanie w kodzie C++ bez
    kompilowania dużych projektów i pobór prądu jest najważniejszy to można
    takiego energoszczędnego cienkiego klienta zrobić choćby z popularnych
    netbooków + normalny 24" LCD (niektóre netbooki da się zamocować z tyłu
    na szynie montażowej zgodnej z VESA + dodać do tego oczywiście wygodną
    klawiaturę i myszkę. Jeśli dobierze się netbooka z chipsetem
    wspierającym dekodowanie wideo, to i film HD się na tym obejrzy.

    P.S.
    Coś czuję że ta odpowiedź nie jest zupełnie szczera albo nie znasz się
    na sprzęcie i chcesz zrobić sobie krzywdę ("i tak wiem najlepiej").
    Bo pisanie o braku potrzeby gierek, a potem wspominanie o archaicznych
    i skrajnie prądożernych kartach jak R1900XT w crossfire i rozwodzenie
    się nad "oszczędnością" nad nie stosowaną już GDDR4 uzasadnia te
    wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938