  • 11. Data: 2024-07-05 14:35:07
    Temat: Re: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Jul 2024 19:44:00 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > A tak w ogóle, sam to skanowałeś?
    > Jakieś specjalne ustawienia?
    >
    > Np. w tym skanie z HP prawie nie ma czerwonego koloru.

    Niebo niebieskie, samolot szary ... no nie ma czerwonego.
    Fakt, ze Canon dostrzegł/zrobił jakies czerwone kropki, a HP nie ...

    J.

  • 12. Data: 2024-07-05 14:40:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Jul 2024 00:35:45 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zobacz to (albo prawy-klik na wczesniejszy obrazek i otwórz w nowym tabie):
    > https://zapodaj.net/images/3b2dd5a4b6847.jpg
    >
    > Rozdzielczość jest MZ podobna.

    Tak, ale koncowa, być może "interpolowana".

    >HP albo wyostrza lub ma większy kontrast,
    >albo też Canon zmiękcza.

    Jakoś tak wychodzi.

    > Trzeba by widzeć oryginał. No chyba, ze ktos z typu
    > rastra wydruku coś wywnioskuje.
    >
    > https://smartpresssupport.imgix.net/support/wp-conte
    nt/uploads/2023/03/color_overlay.jpg

    > A może i HP ma nieco wiekszą rozdzielczość, bo w Canonie wzorek na
    > niebie powinien chyba jednak zawierać biały. Kompresja jpg wydaje się
    > mała, patrząc po granicy z napisami, ale skoro jest napis, to zdjęcia
    > mogły być kompresowane 2x lub wiecej.

    J.

  • 13. Data: 2024-07-05 15:41:36
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 05.07.2024 o 14:35, J.F pisze:

    > Niebo niebieskie, samolot szary ... no nie ma czerwonego.
    > Fakt, ze Canon dostrzegł/zrobił jakies czerwone kropki, a HP nie ...

    W HP skanowanie potrzebuje też tuszy (nie pustych pojemników) jak
    drukowanie.

    --
    animka

  • 14. Data: 2024-07-05 17:35:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 03 Jul 2024 19:44:00 +0200, w <m...@i...localdomain>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > A tak w ogóle, sam to skanowałeś?
    > Jakieś specjalne ustawienia?

    Sam. HP deultowe ustawienie "Zdjęcie" -- tam zresztą nie ma za bardzo co
    ustawiać. Canon też na defaulcie Photo, chociaż tam jest sporo ustawień.

> [...]
    > sprzętu - praktycznie każdy skaner potrafi to zrobić prawidłowo.
    > Być może trzeba jednak coś wcześniej kliknąć.

    Nie ma co. Sterownik TWAIN z HP nawet nie ma opcji skanowania z więcej dpi niż
    300 :O.

    > W latach 90 mógłbym w takie porównania uwierzyć, tak.

    A teraz nie?

  • 15. Data: 2024-07-05 17:38:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

> [...]

    > (z papieru) to nie jest żadne wyzwanie dla żadnego (realistycznego)
    > sprzętu - praktycznie każdy skaner potrafi to zrobić prawidłowo.

    "Not good for photo printingThe 6950 is lousy for printing photos, my previous
    HP was great for photos but this one is atrocious, I have had to give up on it
    and will buy another replacement brand. Now having to go to a shop somewhere to
    get a decent print of a colour or black and white photo.
    Purchased in Sept 2019."

  • 16. Data: 2024-07-05 17:59:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 28 Jun 2024 23:23:10 GMT, w <yBHfO.44099$fwaf.22692@fx10.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > To jest wydruk de facto małej rozdzielczości,

    1200dpi

    > ale jakbyś miał zeskanować
    > przyzwoitej jakości zdjęcię, gdzie np. jest widoczna taka typowa siatka
    > z oczkami, lub szczebelki płotu bardzo blisko siebie (na zdjęciu) to
    > Canon najpewniej zrobi z tego wypełniony kolorem obszar, a hp pokaże
    > prawidłowo i tę siatkę i ten płot.

    Ta, jasne :D

  • 17. Data: 2024-07-05 18:00:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Jul 2024 17:25:49 +0200, w <7...@4...net>,
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A zapodaj TIFF lub BMP, a nie JPG ... bo tu jeszcze kompresja jpg jest
    > istotna.

    Gdzie ty tu widzisz jakiekolwiek błędy kompresji?

  • 18. Data: 2024-07-05 20:17:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> writes:

    > Myślę, że fizycznie poprzestają na 600 dpi, a powyżej to oversampling.

    Nic podobnego. Zresztą widziałeś taki skaner w środku? Tam nawet nie ma
    jak zrobić "oversamplingu" (jeśli dobrze rozumiem co masz na myśli).

    Kiedyś było tak, że skanery miały przetwornik CCD 600 DPI (efektywnie
    z optyką), a krok silnika dawał 1200 DPI. W latach 90 sam miałem taki
    skaner.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2024-07-05 20:17:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Niebo niebieskie, samolot szary ... no nie ma czerwonego.
    > Fakt, ze Canon dostrzegł/zrobił jakies czerwone kropki, a HP nie ...

    Szary = R + G + B.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2024-07-05 20:20:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Nie ma co. Sterownik TWAIN z HP nawet nie ma opcji skanowania z więcej dpi niż
    > 300 :O.

    To może to jest podobny skaner jak w faksie.

    Kup skaner do skanowania obrazów kolorowych :-)
    --
    Krzysztof Hałasa