  • Data: 2024-07-08 21:03:10
    Temat: Re: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 07 Jul 2024 19:40:49 +0200, r...@k...pl wrote:

    > Przeczytałem "skan".

    Ten skan, ma 843x1200 pixeli, nie DPI. Chyba, ze mnie przeglądarka
    myli.
    I rzekomą rozdzielczość 96dpi, co by dawało 12.5 cala w pionie,
    317.5mm. Wątpię w taką wielkość ksiązki, raczej 20cm = 8 cali,
    czyli 150 dpi.

    Natomiast co do druku ofsetowego - rozdzielczość tych rastrów jest
    nieduża. Choć na tej książce jakby jakość lepsza, to może 150-200dpi.
    Ale - to rozstaw kropek na rastrze. Kropki mogą mieć różną wielkość,
    co wymaga większej rozdzielczosci od naświetlarki, aby mogła takie
    różne wielkości kropek zrobić.

    > Moga ocena jest jednoznaczna, bo przyłożyłem sobie książkę do ekranu i widzę co
    > widzę.

    No owszem, jak skanujesz książki to można mieć taką opinię.
    Zdjęcia zeskanuj, takie ze starego aparatu na papierze fotograficznym
    :-)
    Albo z tych nowych polaroidów Fuji :-)

    A z ksiązki to nie wiemy - Cannon ma lepszy filtr odkropkowujący,
    czy mniejsza rozdzielczość (jak pokazywałem obok - wedle danych ma
    mniejszą. Ale HP powinien uśrednić).

    > Jeżeli natomiast wypisujesz, że w skanie Canona brakuje białego, to
    > znaczy że nawet nie przyjrzałeś się.

    W HP biały jest bardziej biały :-)

    J.