eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 87

  • 71. Data: 2011-09-28 11:36:57
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    doomin13 <d...@g...com> napisała rzekomo
    news:j5uud6$ssq$1@inews.gazeta.pl
    > "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:4e82fb14$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2011-09-28 12:37, doomin13 pisze:
    >> Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie
    >> czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a
    >> wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza.
    > No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? Glownie wyswietlacz
    > przydaje sie przy redukcji o kilka w dol, w moim kacie jest powazna
    > roznica czy wejde w zakret 90 stopni na trojce czy dwojce (po prostu na
    > trojce albo zgasnie albo sie ledwie wygrzebie z pomoca sprzegla),
    > zazwyczaj liczysz o te trzy w dol z piatki ale czasem w ferworze jazdy
    > nie i wtedy przydalby sie wyswietlacz.

    Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz
    biegow.


    --
    Jasio
    etz vfr
    Rock is dead. Long life paper and scissors.



  • 72. Data: 2011-09-28 11:37:24
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 13:22, AZ pisze:
    > On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >>
    >> O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
    >> Czy zredukowanie 3 biegów pod rząd (np. z 5 na 2 bez puszczania
    >> sprzęgła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzęgła na drugim biegu
    >> - jest w jakiś sposób szkodliwe?
    >>
    > No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje
    > ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej
    > predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i
    > przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla
    > danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy
    > napedzie.

    Nie o to pytałem.

    Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
    I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
    Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
    jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
    samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
    tak, że w ogóle ich nie czuje.



  • 73. Data: 2011-09-28 11:39:24
    Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
    Od: "doomin13" <d...@g...com>



    "AZ" <a...@g...com> wrote in message
    news:j5uvsf$cd0$20@node2.news.atman.pl...
    > On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
    >>
    >> A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret
    >> przechodze
    >> na dwojce i to wiem :)
    >>
    > Czyli jak widac sa dwie techniki ;-)

    Technik jest pewnie wiecej :)

    > U mnie wyglada to tak:
    > - zakret
    > - ocena jak szybko moge zakret przejechac
    > - hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami
    > - zakret
    >
    > Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie
    > potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to
    > faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic.

    No to czemu mnie pytasz o obroty? Tez ich nie znasz i nie potrzebujesz :) Ja
    tez nie pisalem ze je potrzebuje zreszta w kacie nie ma obrotomierz wiec
    chocbym nawet chcial :)
    Ja tez jak hamuje to zrzucam biegi i wchodze w zakret na tym co potrzebuje
    :) Gdzie napisalem ze zrzucam biegi po hamowaniu???

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000



  • 74. Data: 2011-09-28 11:41:53
    Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
    Od: "doomin13" <d...@g...com>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message
    news:j5uvkr$cd0$19@node2.news.atman.pl...
    > On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
    >>
    >> Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze
    >> jakos
    >> potrzeby
    >>
    > http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco
    >
    > Np. w 0:50 #34
    >
    > A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma
    > sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej
    > opony.

    A to juz bardziej dodanie gazu przy ostatecznym puszczeniu sprzegla po
    redukcji nie np. puszczenie sprzegla bez gazu w zakrecie :)
    niestety oba moje moto tego nielubia i reaguja blokowaniem kola mniejszym
    lub wiekszym :)

    pozdr,
    doomin13
    660smc
    vtr1000



  • 75. Data: 2011-09-28 11:45:09
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: "doomin13" <d...@g...com>


    "Jasio" <b...@g...pl> wrote in message
    news:j5v0sq$85v$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz
    > biegow.

    Sprzeglo antyhoppingowe dobra rzecz ale sprawa jest taka ze kat ponizej
    pewnych obrotow nie jedzie, tzn szarpie lancuchem a jak sa za male to
    zgasnie :) to duzy singiel nie czterogarowka :)

    pozdr,
    doomin13
    smc660
    vtr1000


  • 76. Data: 2011-09-28 11:51:12
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >
    > Nie o to pytałem.
    >
    > Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
    > I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
    > Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
    > jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
    > samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
    > tak, że w ogóle ich nie czuje.
    >
    Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
    czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
    sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.

    U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
    redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
    20-30% :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 77. Data: 2011-09-28 11:59:57
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 13:51, AZ pisze:
    > On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >>
    >> Nie o to pytałem.
    >>
    >> Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
    >> I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
    >> Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
    >> jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
    >> samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
    >> tak, że w ogóle ich nie czuje.
    >>
    > Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
    > czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
    > sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.
    >
    > U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
    > redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
    > 20-30% :-)


    Ok, to z innej strony zapytam. Też używam między gazu - więc ten wątek
    zamknijmy.
    Pytam, czy redukując o 3 biegi na raz - szkodzę silnikowi, skrzyni, albo
    sprzęgłu.


  • 78. Data: 2011-09-28 12:04:12
    Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    >
    > Ok, to z innej strony zapytam. Też używam między gazu - więc ten wątek
    > zamknijmy.
    > Pytam, czy redukując o 3 biegi na raz - szkodzę silnikowi, skrzyni, albo
    > sprzęgłu.
    >
    Jezeli z miedzygazem to nie, ale redukujac biegi jak silnik kreci sie na
    obrotach biegu jalowego dostaja kly w skrzyni. Sprzeglo mokre zawsze
    przenosi jakis moment wiec zmieniajac biegi roznica miedzy walkami jest
    znaczna. Latwo to zauwazyc, ze redukujac z miedzygazem biegi wchodza
    miekko.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 79. Data: 2011-09-28 12:06:37
    Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:

    >
    > A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko
    > shift light sie przydal ;-)

    Po co ?
    przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...

    Norbi
    BLACK XX'03



  • 80. Data: 2011-09-28 12:14:35
    Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Norbi <n...@o...pl> wrote:
    >
    > Po co ?
    > przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...
    >
    Przeca shift light nie jest po to by patrzec na zegary a napewno nie
    czegos wypatrywac. Shift light to prosta informacja 0-1 a nie
    odczytywanie czegos :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: