  • 71. Data: 2014-10-14 13:20:12
    Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-13 00:15, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania
    > można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy
    > brakło.

    Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu
    jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład
    dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że
    spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na
    upał konieczność przez całą trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze
    strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się
    że poszło niecałe 5 na sto.. Identyczna trasa i identyczne warunki
    przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

  • 72. Data: 2014-10-14 20:30:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

> [...]
    > podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło
    > niecałe 5 na sto.. Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z

    Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

  • 73. Data: 2014-10-15 00:09:33
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
    > okazuje się
    > że poszło niecałe 5 na sto.. Identyczna trasa i identyczne warunki
    > przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

    A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet
    odbijał o wiele wcześniej?

    p. m.

  • 74. Data: 2014-10-15 15:15:51
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-14 20:30, John Kołalsky pisze:

    > Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

    No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i
    przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wyszła średnia niespełna
    6 litrów na 100. Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze
    spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że
    tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

  • 75. Data: 2014-10-15 15:16:06
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze:

    > A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet
    > odbijał o wiele wcześniej?
    >
    > p. m.

    Nie, tym razem obyło się bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten
    sam dystrybutor. Pistolet wsunięty do oporu i tankowanie do trzeciego
    odbicia. Jeżeli coś się nie zgadzało to w bardzo minimalnym stopniu.

  • 76. Data: 2014-10-15 19:29:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i
    > przejechane kilometry na tankowaniach.

    Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je
    skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

    > Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

    Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie
    przywróciła tego :-)

    > Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak
    > wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży
    > prawie 1.5 tony.

    Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

  • 77. Data: 2014-10-15 20:41:53
    Od: <9...@3...204153.invalid> (Tom N)

    John Kołalsky w

    > Użytkownik "Tom N" <8...@4...165557.invalid>

    A może nie jasiu tylko piotrusiu?

    --
    'Tom N'

  • 78. Data: 2014-10-16 21:22:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tom N" <9...@3...204153.invalid>

    > A może nie jasiu tylko piotrusiu?

    Przodujesz w konkursie największego idioty którego odfiltrowałem.

  • 79. Data: 2014-10-27 17:54:53
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-15 19:29, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie
    > mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

    Rozumiem, ale tak sie składa że nie ma w tym żadnej logiki. Spokojna
    jazda na piątce a komputer pokazuje że auto spala więcej niż wtedy gdy
    jadę 130, oczywiście na tym samym biegu... Być może chodzi o jakieś
    niedogrzania, albo coś w tym stylu, jednak jak już pisałem - nie ma w
    tym żadnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widać żyje własnym
    życiem..

    > Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie
    > przywróciła tego :-)

    Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
    litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

    > Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

    Kupiłem wizualnego malucha,. Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry
    długości, bez centymetra. Vectra 4.4 metra dł i waga 1040kg.

  • 80. Data: 2014-10-27 18:29:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
    > Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
    > litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

    Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).

    --
    anacron