    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skąd realne dane spalania?
    Date: Wed, 08 Oct 2014 23:06:53 +0200

    On 2014-10-08 22:00, k...@g...com wrote:

    > Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić.

    Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania.

    > Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory
    te rosną z kwadratem prędkości.

    Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140.

    > Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z
    mocą maksymalną.

    Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to
    200 z kawałkiem

    > Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w
    typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

    A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy
    pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od
    prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale
    nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie
    niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz,
    tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto
    nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim
    zdaniem powinien palić przy 160 względem 140?

    Shrek.