  • 11. Data: 2011-05-10 21:52:08
    Temat: Re: Skąd dokładny zegar w C pod Win XP/7 ?
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Tue, 10 May 2011 04:38:25 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Dlaczego usrednionym? Ja robie tysiace pomiarow i wybieram najktorszy.

    Z dwóch powodów:
    1. rozpatrujesz tylko skrajny przypadek - jeżeli chcesz porównać wydajność
    kilku algorytmów, to jest sporo szansa, że gdzieś trafisz na lepsze
    warunki, a gdzieś na gorsze i wynik nie będzie miarodajny.
    2. wykonując serię pomiarów unikasz problemów związanych z rozdzielczością
    zegara i czasami na krawędzi ticku (zegara). Wykonując serię i uśredniając
    masz wynik bardziej stabilny to raz, a dwa to opatrzony mniejszym błędem
    pomiaru (zazwyczaj). Dużo jeszcze zależy od charakteru testowanego
    przypadku.

    Zbyszek Malec

  • 12. Data: 2011-05-12 12:36:56
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Maj, 23:52, Zbigniew Malec <a...@i...invalid> wrote:

> [...]
    > kilku algorytmów, to jest sporo szansa, że gdzieś trafisz na lepsze
    > warunki, a gdzieś na gorsze i wynik nie będzie miarodajny.
    Takie problemy sa chyba wlasnie wtedy gdy sie usrednia serie pomiarow?
    Seria krotkich pomiarow i wybor najkrotszego daje szanse na to, ze
    system operacyjny nie odbierze sterowania w czasie testu.

    > 2. wykonując serię pomiarów unikasz problemów związanych z rozdzielczością
    > zegara i czasami na krawędzi ticku (zegara).
    Jesli zrobisz dostatecznie duzo pomiarow i wybierzesz najkrotszy czas,
    to za kazdym
    razem masz wersje optymistyczna. Tez mozna porownywac wydajnosc
    implementacji.
    A stopery dobre sa, niektore procesory oferuja nawet liczniki taktow.

    > Wykonując serię i uśredniając
    > masz wynik bardziej stabilny to raz, a dwa to opatrzony mniejszym błędem
    > pomiaru (zazwyczaj). Dużo jeszcze zależy od charakteru testowanego
    > przypadku.
    Najwiecej zalezy od tego w jakim kodzie docelowym bedzie pracowla
    testowana procedura.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-05-12 12:37:46
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Maj, 13:48, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:
> [...]
    wystarcza-potrzebuję rozdzielczości gdzieś do mikrosekund.

    > Najkrótszy czas serii pewnie miałeś na myśli. A Zbyszek pewnie
    > uśrednienie czasu z serii.
    Tak, oczywiscie o to chodzi.
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-05-14 12:19:14
    Od: "Sasquatch" <s...@q...pl>

    Użytkownik "KrisB" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Funkcja C time( time_t) z rozdzielczością do milisekund mi nie
    > wystarcza-potrzebuję rozdzielczości gdzieś do mikrosekund.

    Czy nie bedzie znacznie prosciej zwiekszyc ilosc danych do analizy? Wynik
    bedzie miarodajny.

    Pozdrawiam,
    Sasquatch.